در یکی از سناریوهایی آزمایشی به یک مشکل جالب خوردم .
زمانی که شما WDS سرور راه اندازی کرده باشید و قصد نصب سیستم عامل از راه دور بواسطه این سرور را داشته باشید بایستی بتوانید کلاینتهای WDS رو از طریق کارت شبکه بوت کرده و به سرور WDS متصل کنید .
(منظور از WDS همون RIS سرورهای خانواده 2003 هست که برای نصب ویندوز از طریق شبکه و بصورت راه دور اجرا میشد و در سری جدید به نام Windows Deployment Service نامگذاری شده است)


در صورتیکه کارت شبکه های شما PXE Boot باشند می توانید ترتیب بوت سیستم خود را بر روی کارت شبکه تنظیم کرده و کارت شبکه بصورت ارسال پیام های برادکست ، DHCP سرور را یافته و با اخذ آدرس IP از آن به سرور WDS متصل می شود .
این سناریو بصورت عادی قابل اجرا بوده و کاملا صحیح اجرا می شود ولی چنانچه شما قصد داشته باشید که کلاینت های خود را از طریق ماشین های مجازی (هایپروی) بوت کنید به یک مشکل جالب و جدید خواهید خورد.
من این مشکل رو در Hyper-v برخورد کردم که dhcp با شکست مواجه شده و کارت شبکه امکان پیدا کردن سرور dhcp را نداره و با خطای زیر مواجه می شوید



مشکل عجیبی که به چشم می خورد در کانفلیکت MAC Address ماشین مجازی با سیستم اصلی ست .
زمانی که ماشین مجازی hyper-v قصد جستجو و پیدا کردن dhcp سرور را دارد با خطای MAC ADDRESS CONFLICT مواجه می شوید که این بخاطر استفاده همزمان از یک کارت شبکه فیزیکی برای برقراری ارتباط در شبکه می باشد .
برای رفع چنین مشکلی می تونید از تنظیمات کارت شبکه در hyper-v استفاده کنید .
شما بایستی یک ادرس MAC بصورت کاملا ایستا و ثابت رو برای کارت شبکه خودتون در تنظیمات ماشین مجازی در Hyper-V بصورت زیر تنظیم کنید :



مقاله مرجع:
http://blogs.technet.com/b/jhoward/archive/2008/07/15/hyper-v-mac-address-allocation-and-apparent-network-issues-mac-collisions-can-cause.aspx

فرستادن دیدگاه


حامیان