با توجه به انتشار نسخه Beta سرور 2012 قصد داریم مقالات و آموزش هایی رو درباره این محصول قدرتمند مایکروسافت ارائه کنیم و پیشاپیش به استقبال Cloud و رایانش ابری برویم .امیدواریم با همیاری شما اعضاء گرامی و فعالیت پویا از شما شاهد مباحث جدید در خصوص سرور 2008 و 2012 باشیم تا با ارائه مطالب و مقالات کاربردی بعنوان اولین مرجع فارسی در این خصوص پرداخته باشیم:در این مقاله قصد توضیح در مورد پیش نیازهای اولیه برای نصب ویندوز سرور 2012 را داریم . این مقاله بر اساس article ارائه شده در technet ترجمه و ارائه شده است .
{این سند قبل از انتشار نهایی سرور 2012 می باشد و این موضوع در اینده ممکن است دچار تغییراتی باشد }

این سند اطلاعاتی در مورد نصب سرور 2012 فراهم آورده و شامل همه مسائلی که شما ممکن است در زمان کار به آنها نیازمند باشید می باشد . این همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه شما می توانید برخی مشکلات رو بر اساس اتفاقاتی که در طول نصب می افتد خطایابی کنید .
برنامه نصب در چند مرحله صورت می گیرد . به شما برخی اطلاعات اولیه نمایش داده می شود و سپس برنامه نصب فایلهای موردنیاز را کپی و سپس restart می کند . برنامه نصب شامل نمایش یک منو برای پردازش کارهای پیکربندی که شما م یتوانید برای کانفیگ کردن سرورتان استفاده کنید می باشد .

اطلاعات مفید پیش از نصب :

Processor

کارایی و سرعت پردازنده فقط به فرکانس ساعت cpu وابسته نیست بلکه به تعداد core های پردازشکر و همچنین اندازه کش cpu نیز وابسته است .

حداقل پرداشگر مورد نیاز :

* Minimum: 1.4 GHz 64-bit processor

RAM

مقدار حافظه Ram پیشنهاد شده :

* Minimum: 512 MB

فضای هارددیسک مورد نیاز :

* Minimum: 32 GB

توجه
– شما برای نصب معمولی نیاز به 32 گیگابایت هاردددیسک دارید ولی چنانچه قصد نصب از طریق شبکه را داشته باشید باید این فضا را بیشتر در نظر بگیرید .
– برای کامپیوترهایی که دارای بیش از 16 گیگابایت حافظه RAM هستند فضایی بیشتر از 32 گیگابایت موردنیاز است تا سیستم عامل بتواند فایلهای مورد نیاز خود همچون page file / hibernate و … را در دیسک ذخیره کند
o

سایر نیازمندی های نصب

شما همچنین به موارد زیر نیاز خواهید داشت :

* DVD drive

* Super VGA (800 x 600) or higher-resolution monitor

* Keyboard and Microsoft® mouse (or other compatible pointing device)

* Internet access (fees may apply)

اطلاعاتی در خصوص سیستم های مبتنی بر X64 :

اطمینان حاصل کنید که به روزرسانی و امضای دیجیتالی درایورهای kernel-mode را برای ویندوز سرور 8 بتا دارید

اگر شما یک قطعه pnp را نصب کنید , ممکن است به شما اخطاری مبنی بر نداشتن درایور بدون امضای دیجیتال داده شود . اگر شما قصد نصب کردن نرم افزارها را دارید که شامل درایورهای بدون امضای دیجیتال هستند , شما در طول نصب اخطاری دریافت نخواهید کرد . در این دو حالت , ویندوز سرور 2012 قادر به بارگذاری و لود درایورهای بدون امضا نخواهد بود .

اگر شما مطمئن نیستید که درایور دارای امضای دیجیتال هست یا اگر شما قادر به بوت از طریق کامپیوترتان بعد از نصب نیستید , از پروسه غیرفعال کردن نیازمندی امضای دیجیتال استفاده کنید . این مرحله کامپیوتر شما را قادر به راه اندازی صحیح خواهد کرد

برای غیرفعال کردن نیازمندی امضای دیجیتال برای پروسه بوت از مراحل زیر اقدام کنید :

1. کامپیوتر را ریستارت کرده و در مرحله اغازین دکمه F8 را بفشارید .

2. وضعیت Advanced Boot Options. را انتخاب کنید

3. گزینه Disable Driver Signature Enforcement را انتخاب و سیستم را با آن بوت نمایید .

For more information, see http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=66577.
Before you start Setup

قبل از شروع نصب سیستم عامل ویندوز سرور 2012 مراحل زیر را بررسی کنید .

* دستگاه های UPS را از سیستم قطع کنید .
* دستگاه های متصل به پورت سریال را از سیستم جدا کنید . برنامه نصب در زمان نصب تلاش بر شناسایی دستگاه های متصل به پورت سریال را خواهد داشت که ممکن است در این خصوص مشکلاتی ایجاد شود .
* از کلیه داده ها و پیکربندی های سیستم خود پشتیبان تهیه نمایید .
* در صورت داشتن آنتی ویروس آنرا غیرفعال نمایید . نرم افزارهای virus protection معمولا در زمان نصب باعث کند شدن عملیات نصب بواسطه اسکن کردن و چک کردن فایلها در زمان انتقال خواهند شد .
* ابزار تست حافظه رم Windows Memory Diagnostic Tool را اجرا کرده و حافظه RAM خود را قبل از نصب بررسی نمایید . (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=50362).
* اگر تولید کننده هارددیسک شما درایوری در مورد mass storage ارائه کرده است بهتر است درایور را بر روی یک فلاپی , CD , DVD و یا فلش دیسک USB ذخیره کنید . سپس در زمان نصب سیستم عامل با زدن دکمه F6 می توانید درایور storage خود را به setup معرفی نمایید .
* از فعال بودن فایروال بصورت پیش فرض آگاه باشید : برخی برنامه های روی سرور که نیاز به دریافت ترافیک ها و اتصالات ورودی و inbound می باشند fail کرده و شما بایستی با تعریف rule و allow کردن آنها کنترل ترافیک ورودی را بدست بگیرید .
For more information about Windows Firewall, see http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=84639.

مسیر های ارتقا
به روزرسانی از نسخه سرور 2008 و سرور 2008 R2 پشتیبانی شده است . بنابرین فقط ارتقاء از نسخه های یکسان پشتیبانی می گردد .

موفق باشید

منبع

فرستادن دیدگاه


حامیان