در یکی از پروژه هایی که در خصوص اتصال از طریق winrm در شبکه ارائه شده بود خطایی در خصوص عدم پیکربندی و عدم امکان اتصال سیستم ها به shell یک سیستم راه دور مشاهده شد. این مشکل معمولا در اثر پیکربندی اشتباه و یا در زمان تغییر پورت مربوط به winRM دیده می شود .
در خصوص استفاده از این ابزار باید به استفاده از این برنامه اشاره کنیم .
این ویژگی با نصب و پیکربندی بر روی یک سیستم امکان اتصال به shell سایر سیستم ها و به اجرا در آوردن دستورات شما بر روی یک سیستم راه دور خواهد شد .
بصورت خلاصه با کمک winRM و winRS امکان اجرای دستورات و فرمانها در کلاینت های شبکه و مشاهده خروجی بر روی سیستم خود را خواهید داشت .
در ادام مشکلی که امروز در یکی از پروژه ها به چشم می خورد مربوط به عدم امکان پیکربندی winRM در اثر تغییر پورت پیش فرض از 5985 به 6000 بود .
بعد از تغییر پورت دستور winrs قادر به اتصال به سیستم و اجرای دستور را نداشته و درصورت پیکربندی مجدد سیستم کلاینت نیز با خطای زیر مواجه خواهید شد .

[CODE]
WinRM already is set up to receive requests on this machine.
WSManFault
Error number: -2144108526 0x80338012

[/CODE]بهترین راه برای رفع مشکل فوق تغییر پورت و بازیابی تنظیمات پیش فرض و پیکربندی های اولیه winRM در سیستم می باشد .
برای این منظور بایستی از دستورات زیر استفاده کنید
[HTML] winrm invoke restore winrm/config @{}[/HTML][HTML] winrm invoke restore winrm/config/plugin @{}[/HTML]حال می توانید از ابتدا به تنظیم و پیکربندی WinRM با دستور winrm quickconfig بپردازید !

موضوع : ویندوز سرور

فرستادن دیدگاه


حامیان