با پایان یافتن VMworld 2015 خیل بسیاری از متخصصین و علاقه مندان مجازی سازی سرگرم بررسی معماری ها و مباحث مطرح شده در این سمینار بزرگ و حرفه ای هستند. من هم بر اساس علایق شخصی بد ندیدم بعد از چند روز تعقیب متوالی آنچه در vmworld گذشت نگاهی به مباحث جذاب مطرح شده در آن داشته باشم. شاید بررسی مختصر برخی موضوعات برای علاقه مندان و خوانندگان عزیز خالی از لطف نباشد. 

در این مقاله قصد دارم شما را با HCI و EVO:RAIL آشنا نمایم و با هم نگاهی داشته باشیم به موارد فوق

HCI  چیست ؟

 Hyper-Converged Infrastructure از هایپروایزور جهت تحویل و بکارگیری پردازش ، شبکه و استوریج SAN بر روی یک پلتفرم x86 استفاده می نماید. معماری نرم افزاری software-driven به شما اجازه همگرایی و متمرکز کردن استوریج های ذخیره سازی فیزیکی در قالب یک سرور x86 را می دهد. بکارگیری مناسب از سرور x86 و سخت افزار ذخیره سازی اجازه می دهد که دیتاسنترها با شتاب و چالاکی سریعی به سمت زیرساخت های قابل توسعه حرکت کرده بصورتیکه بازگشت سرمایه نیز بدنبال داشته باشنند.

EVO:RAIL چیست :

VMware EVO:RAIL پردازش ، شبکه ، ذخیره سازی و مدیریت منابع را با هم درون یک معماری hyper-converged ترکیب نموده و این زیرساخت که بصورت یک Appliance ارائه می شود به سادگی قابل ایجاد و توسعه و مدیریت می باشد.  یکی از مزایای برتر ان که جای تشکر را دارد موتور منحصربه فرد آن می باشد. EVO:RAIL ساده ترین نقطه شروع یک دیتاسنتر SDDC می باشد . معماری آن استمرار و تداوم business و همچنین پایداری و قابلیت اطمینان را بدنبال می آورد. یکی از مزایای دیگر آن برای محیط های IT ، کاهش هزینه هاست که این امر را می توان با توسعه سریع تر، مقیاس پذیری خودکار آن و همچنین عدم تخریب سایر محصولات و برنامه های vmware دانست . 

اما چرا EVO:RAIL : در باب توضیح مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد 

  • سادگی اساسی آن : تسریع سریع و ساده نیازها با ساده ترین طراحی در زیرساخت و همچنین قابل پیش بینی بودن اندازه و سطح scale آن برای استفاده در پروژه های مختلف . در واقع می توان آنرا جهت عملیات یک دیتاسنتر یکی از ساده ترین و اساسی ترین ابزارها دانست . 
  • عکس العمل و امنیت : طراحی شده با چهار هاست مستقل ، vSAN datastore های توزیع شده و بکارگیری سیاست های امنیتی توکار و همچنین بکارگرفتن بهترین قابلیت ها و توانمندی های vmware . با کمک آن می توانید از zero downtime برنامه های کاربردی و سرویس های شبکه اطمینان حاصل کنید . 
  • قابلیت اطمینان و اثبات شده : همین بس که VMware یکی از قدرتمندترین کمپانی های حال حاضر دنیا در مجازی سازی پشت این ابزار قرار گرفته است و با بکارگیری vSphere, vCenter, virtual SAN در آن تلاش کرده است تا اطمینان مشتریان را همچنان حفظ نماید. EVO:RAIL اولین معماری همگرای هایپروایزور را تحویل داده است . 
  • نرم افزار مسلم و بی چون و چرا : EVO:RAIL بهترین امکانات vmware HA را ارائه کرده است که از جمله می توان vSphere HA, vMotion, DRS را نام برد که تمام موارد با سیاست های امنیتی توکار در ماشین مجازی ترکیب شده است. نرم افزار EVO:RAIL از قبل توسط EVO:RAIL partner در قالب یک appliance لود شده است که شامل موارد زیر می باشد
  • EVO:RAIL Engine 
  • vSphere Enterprise Plus*
  • Virtual SAN
  • vCenter Server
  • vRealize™ Log Insight™

سخت افزار قابل تغییر و منعطف: 


شاسی های EVO:RAIL 2U در حقیقت مدل محکمی از پیش تعیین شده توسط vmware هستند که از قبل توسط پارتنر های EVO:RAIL طراحی ، تست و عرضه شده اند. هر appliance شامل 4 سرور می باشد که حالت ارتجاعی و قابل انعطاف را به همراه داشته و برای توسعه پذیری و کارآیی بالا بهینه سازی شده اند. EVO:RAIL پیکربندی سخت افزاری منعطفی را ارائه می کند که شما را قادر به سفارشی سازی appliance برای نیازهای خاص خودتان می نماید. نمونه ای از سخت افزار آنرا می توانید در زیر بررسی کنید.

 

  Processor 8 x Intel E5 Processors, Ivy Bridge or Haswell (48, 64, 80, 96 or 144 cores)

Memory 512, 768, 1024, 1536 or 2048 GB

Storage 16 or 27.2 TB Hybrid Storage (HDD/SSD)

Network • 8 x 10 GbE NIC port (copper or fiber)  • 4 x 1 GbE for BMC port

 

این محصول را می توان بصورت بهینه شده با تمام پشته های نرم افزاری Vmware ترکیب کرد . از جمله می توان به vmware horizon , NSX, vCloud air و vRealize operation نام برد.

اما بنظر شما داده های ما چگونه توسط EVO:RAIL محافظت می شود؟

این هم سوال خوبی است که در vmworld در یکی از سمینارها به آن پرداخته شد. بصورت مختصر برای تشریح این سوال میتوان به این نکته اشاره کرد که EVO:RAIL شامل vSphere Data Protection Advanced می باشد که به اختصار به آن VDPA می گویند. از VDPA برای حفاظت و تهیه بکاپ و همچنین vSphere replication استفاده می شود. اما داده های EVO:RAIL همچنین می توانند توسط هر محصول بکاپ گیری third-party نیز استفاده شوند که می توان به HP Dataprotector و… که از محیطهای پیشرفته vmware پشتیبانی می کنند نام برد. 

توانمندی ها و امکانات EVO:RAIL چیست ؟

 

EVO:RAIL Appliance

Nodes per Appliance = 4

Max VM’s per Appliance=  800*

 

EVO:RAIL Cluster

Max Appliances per cluster = 16

Max VM’s per Cluster = 12,800*

 

EVO:RAIL Hardware

Hardware form factor = 2U

Configurations =  Flexible hardware configurations with up to 100 option

 

Comments are closed.

حامیان