هر ماشین مجازی از یک شناسه منحصربه فرد و یکتا به نام UUID استفاده می کند که اشاره به universal unique identifier دارد. این شناسه عددی هنگامی که یک ماشین مجازی روشن می شود تولید می گردد. از UUID ماشین مجازی برای مدیریت سیستم استفاده می کنید. این عدد در SMBios سیستم نگهداری می شود و برای دسترسی به آن می تانید از نرم افزارهایی شبیه Sisoftsandra , IBM smbios 2 استفاده کرد.

هنگامی که ماشین مجازی به مکان جدید کپی یا انتقال داده شود ، یک UUID جدید دریافت می کند. باید در نظر داشته باشید که suspend کردن و resume کردن یک ماشین مجازی پروسه تولید یک UUID جدید را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.  

اگر میخواهید ماشین مجازی را با همان UUID قبلی جابجا کنید بهتر است قبل از جابجایی UUID ماشین را یادداشت و بعد از انتقال مجددا آنرا در فایل پیکربندی ماشین ویرایش کنید. برای اینکار فایل پیکربندی ماشین مجازی (.vmx) را با notepad ویرایش کنید. این فایل معمولا در پوشه نگهداری فایلهای ماشین مجازی وجود دارد. سپس در فایل ویرایش شده به دنبال عبارت uuid.bios بگردید. همانطور که مشاهده می کنید یک عدد 128 بیتی هگزادسیمال خواهید یافت .  اگر چناچه عبارت فوق را پیدا نکردید می توانید uuid.location را جستجو و سپس شناسه موردنظرتان را انتخاب کنید.

بعد از یادداشت این شناسه می توانید ماشین مجازی را انتقال دهید. پس از انتقال یکبار ماشین مجازی را روشن و مجددا خاموش کنید.

حال بایستی فایل پیکربندی ماشین .vmx را در مقصد ویرایش کرده و شناسه قدیم را به جای شناسه جدید جایگزین و فایل را ذخیره و در نهایت ماشین مجازی را با شناسه قبل خود روشن کنید.

 

 

Comments are closed.

حامیان