ابزار vMA یا vSphere management assistant یک ماشین مجازی لینوکسی است که بر پایه SUSE 11 عرضه شده و شامل نرم افزارهایی از قبیل vSphere command-line interface و vSphere SDK برای perl می باشد. این ابزار به مدیران اجازه می دهد تا بتوانند اسکریپت هایی را اجرا کرده یا agent هایی که با ESXi و vCenter ارتباط دارند را بدون داشتن اعتبارسنجی در هر زمان به اجرا درآورند.

این ابزار یک پلتفرم اعتبارسنجی شده و انعطاف پذیر برای اجرای اسکریپت ها و برنامه ها به عنوان ادمین را در اختیارتان قرار می دهد و می توان برخی توامندهای این برنامه را شامل موارد زیر دانست :

  • بعنوان یک developer، می توانید از API هایی استفاده کنید که توابع کتابخانه ای VmaTargetLib را برای برنامه نویسی و اتصال به vMA target ها بکار ببرید و این ها از طریق استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا یا پرل امکانپذیر است.
  • vMA امکان استفاده مجدد از سرویس کنسول را که در حال حاضر برای مدیریت هاست های esxi استفاده می شود ممکن می سازد.
  • vMA بصورت از قبل پیکربندی شده و با دو حساب کاربری بنام vi-admin و vi-user ارائه می شود
  • vi-admin کاربری است که با استفاده از آن می توانید عملیات مدیریتی همچون ایجاد و حذف مقصد ها را انجام دهید و با آن می توانید پیکربندی agent مربوط به هاست ها را مدیریت کنید. اما با کاربر vi-user صرفا قادر هستید تا خط فرمان CLI را اجرا کنید.
  • اطلاعات کاملتر در مورد پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری و نحوه deploy کردن این ماشین را می توانید از این لینک مطالعه کنید

Comments are closed.

حامیان