Recover Point محافظت پیوسته و مداوم از داده ها را برای آرایه های ذخیره سازی اجرا شده روی RPA اختصاصی فراهم می کند این RPA اختصاصی اجازه محافظت از داده ها در سطح سایت های محلی و راه دور را ارائه می نماید. recover point تکثیر اطلاعات دوطرفه را ارائه کرده و شما را قادر به بازیابی داده ها به هر زمانی که تکثیر داده ها رخ داده است ممکن می سازد. حال این بازیابی در سایت محلی باشد که به آن CDP و یا در سایت های راه دور دیگری باشد که به آن CRR یا در هر دو حالت همزمان باشد که به آن CLR می گویند.

انتقال داده ها در داخل همان سایت بر اساس اتصالات FC انجام شده است و هر انتقالی بین سایت ها مبتنی بر FC و IP(WAN) پشتیبانی شده است.تکثیر اطلاعات همزمان synchronous هنگامی که سایت های راه دور از طریق FC متصل شده اند پشتیبانی می گردد و آن می تواند Zero RPO را بدنبال داشته باشد. یک تکثیر غیرهمزمان Asynchronous محافظت سازگار با تصادف را ارائه کرده و امکان بازیابی به یک نقطه مشخص در زمان را فراهم می کند.

یک مثال از راهکار Continuous Data Protection (CDP)  محلی:

recoverpint0001-1

از روی تصویر بالا، شما می توانید ببینید که یک splitter یک کپی از لان ها و RPA های سایت production را ارسال می کند. نوشتن اطلاعات توسط لان ها و RPA تصدیق شده است. RPA داده ها را به والیوم های ژورنال روزانه می نویسد که این والیوم های ژورنالی متعلق به یک زمان و متادیتا هستند. داده ها سپس به یک نسخه المثنی محلی بر اساس حالت پایداری-نوبت-نوشتن توزیع شده اند. این حالت به این معناست که اگر گروه های سازگار شما شامل لان های زیادی باشند، تمام داده های که در حال نوشتن می باشند بر اساس شیوه write-order consistent هستند.

در شکل زیر نمونه ای از راهکار Continuous Remote Replication (CRR) را مشاهده می کنید.

recoverpint0001-11
اگر ما ترتیب IO در راهکار CRR را مورد بررسی و امتحان قرار دهیم، می توانیم مجددا ببینیم که IO داده ها را به دو نیم جدا کرده و یکی کپی را به Production LUN و دیگری را به RPA می فرستد.

Asynchronous: در روش تکثیر غیرهمزان، نوشتن IO از هاست به RPA ارسال شده است. RPA به محض آنکه داده ها به حافظه می رسند آنها را تایید می کند.

Synchronous: در حالت sync، هیچ داده ای توسط RPA تایید نمی شوند تا زمانیکه آنها به حافظه RPA روی DR برسند.این مدل می تواند روی FC یا IP با نیازمندی هایی که هنگام بکارگرفتن FC نیاز است اجرا شود.

Gen5 Hardware

Appliance ریکاوری پوینت یک سرور سخت افزاری 1u است که شامل مشخصات زیر می باشد

• 2 x Quad Core Sandy Bridge Processors
• Two 300GB 10K RPM 2.5” SAS Drives in RAID1 configuration
• 6 x 1GE ports (RJ-45) WAN, LAN & Remote management + 3 ports are unused
• 16 Gig DDR3 Memory
• PCIe slot 1: Quad Port 8GB FC QLogic 2564 Card (PCIe slot 2 is empty)

توجه: کلاستر ریکاوری پوینت باید حداقل دارای دو RPA و حداکثر 8 RPA باشد. اندازه کلاستر باید در هر سایتی که راه اندازی می شود یکسان باشد. یک محیط ریکاوری پوینت می تواند حداکثر 5 کلاستر درسطح محلی یا راه دور داشته باشد.

Comments are closed.

حامیان