بد نیست به بهانه انتشار نسخه جدید نرم افزار قدرتمند Vembu BDR Suite v3.8.0 که در حال حاضر به طور کلی در دسترس است (GA) به سراغ بهبودها و آخرین قابلیت های ارائه شده آن برویم.  آخرین نسخه محصول همراه با ویژگی های کاربردی و پیشرفت های متعددی است که می تواند روند پشتیبان گیری را ساده کرده و روند بهبود را سریعتر کند. برای کسانی که مایل به آشنا شدن با آخرین قابلیتهای نسخه Vembu BDR Suite v3.8.0 هستند، در ادامه مواردی گردآوری شده است که ما پیشنهاد داریم بررسی نمایید:

Disk Image Backup from BDR Server

تهیه پشتیبان بصورت disk image از طریق سرورBDR  قابل پیکربندی و مدیریت می باشد. دیگر نیازی به نصب agent های اضافه پراکسی نبوده مگر آنکه بصورت یک بسته توزیع شده آنرا بخواهید داشته باشید که نیازمند پراکسی جداگانه ای است که لزوما Agent آن بصورت مجزا باید نصب گردد.

FLR from GUI (Backup & Replication) 

بازیابی در سطح فایل یا FDR در نسخه جدید قابل دسترس بوده هم برای فرآیندهای تهیه پشتیبان و هم تکثیر آنها. از این رو کاربر می تواند فایلها یا پوشه های مشخصی را از روی دیسک های محیط vmware یا Hyper-v  انتخاب کند و از آنها در حالت بازیابی خود استفاده کند.

Seed load backup data to OffsiteDR

ذخیره کپی از داده های بکاپ گرفته شده برای نیازمندی ها و الزامات DR اکنون یک کار آسان برای انجام دادن محسوب می شود البته بواسطه فراخوانی سریع داده های سرو به یک مرکز داده offsite مطلوب و مورد نیاز. این کار باعث صرفه جویی حجم زیادی از مان و پهنای باند در حال مصرف خواهد شد.

Auto Authorization

فعال سازی قابلیت کسب اجازه و اختیارسنجی بصورت خودکار در محصول BDR به پراکسی اجنت ها اجازه می دهد تا با استفاده از یک ثبت کلید تولید شده به سرور بکاپ خود را ثبت کنند که این کلید ثبت توسط یک سرور BDR مخصوص صورت میگیرد.

Encryption Settings

کاربران امکان فراهم اوردن امنیت اضافه تری برای فرآیندهای بکاپ مبتنی بر دیسک شان دارند که این قابلیت بواسطه تعیین کردن یک رمزعبور سفارشی به سرور بکاپ انجام می شود، که در نتیجه تمام داده های بکاپ شان بصورت رمزنگاری شده درخواهند آمد و عملیات بازیابی و یا دستیابی به آنها فقط از طریق وارد کردن رمز عبور سفارشی امکان پذیر خواهد بود.

Storage Pooling

منبع ذخیره سازی که اصطلاحا به storage pool شناخته می شود معمولا برای جمع کردن و متراکم سازی فضاهای قابل دستیابی از والیوم های متفاوت و استفاده از آنها بعنوان یک ظرف ذخیره سازی برای بکاپ های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. بخش hybrid volume manager در این محصول، امکان پشتیبانی از فضاهای پشتیبانی قابل توسعه و افزایش برای رسانه های متفاوت ذخیره سازی از جمله درایوهای محلی، NAS یا حتی ذخیره سازهای اشتراکی SAN مبتنی بر هر پروتکلی مانند iSCSI و FC را فراهم می کند. محصول Vembu BDR گزینه های متفاوتی برای ذخیره سازی در سطح هم بکاپ و هم گروه ارائه می کند.

MSI Installer : For all Clients

کاربران می توانند Agent های کلاینتی نصب را با فرمت فایلهای .msi دریافت کنند. این بسته های نصب بسته های نصب مبتنی بر نوع سیستم عامل(32 یا 64 بیتی) را بررسی و از آنها برای نصب در مراحل بعد استفاده می کنند.  

  • Visual C++ 2008 redistributable packages x86
  • Visual C++ 2008 redistributable packages x64
  • Visual C++ 2013 redistributable packages x64
  • Visual C++ 2015 redistributable packages x86

بهبودها و پیشرفت ها در نسخه v3.8

 Enable or Disable retention for VMBackup / ImageBackup

کاربر امکان فعال کردن یا غیرفعال سازی سیاست های نگهداری و ابقاء را برای بکاپ ها بر اساس نیازمندی خود دارد. غیرفعال کردن این پالیسی ها، به کاربر اجازه نگه داشتن تمام بکاپ ها بدون ادغام کردن و یکی کردن قطعات incremental را می دهد. این گزینه برای زمانی که اندازه بکاپ کوچک و کم است می تواند مناسب و مورد استفاده قرار گیرد.

 Disk level download option for VMware & Hyper-V plugins

کاربران می توانند داده های بکاپ را در چندین دیسک متفاوت با فرمتهای VHD, VMDK, VHDX, VMDK-flat و یا حتی RAW دانلود و نگهداری کنند. مشابها، اگر کاربر نیاز به دانلود دیسک های تک و منحصربه فرد در یک ماشین مجازی را داشته باشد، می تواند این کار را در سطح دیسک با انتخاب دیسک های موردنظر خود انجام دهد. از گروهی از ماشین های مجازی در یک host backup، چندین دیسک می تواند در یک دیسک یکسان دانلود و نگهداری شود.

Disk Management Mount(Hyper-V)

این گزینه به شما اجازه فوری و بلادرنگ برای افزودن یک دیتابکاپ به دیسک های مدیریتی از قبیل VHD, VHDX را می دهد و در ادامه می تواند فرآیند بازیابی را با انها انجام دهد. فایلهای VHD, VHDX توسط یک فرآیند mount کردن مجازی ایجاد می شود و داده های بکاپ را در یک درایو مجازی vembu بارگذاری می کند. کاربران می توانند به داده بکاپ بواسطه دیسک های متصل شده روی دیسک مدیریتی دسترسی داشته باشند.

یکبار که این نیازمندی ها انجام شد، داده بکاپ unmounts میشود. این می تواند تسک بکاپ را ادامه دهد، بنابریان بر اساس زمانبندی تعیین شده بکاپ های incremental نیز اجرا خواهند شد.

List VMs in an alphabetical order

ماشین های مجازی که در هاست معرفی شده بودند، بر اساس حروف الفبایی لیست می شوند و بر اساس مقادیر جدول کدهای اسکی مرتب می گردند. بنابراین جستجو و یافتن پیکربندی بکاپ ها برای کاربران ساده تر و راحت تر خواهد بود. در صفحه Review configuration، ماشین های مجازی بر اساس ترتیبی که برای بکاپ انتخاب شده بودند، لیست و مرتب می شوند.

توجه: ماشین های مجازی بر اساس ترتیب سلسه مراتبی زیر لیست خواهند

  <special characters>, <numeric characters>, <Uppercase letters>, <lowercase letters>.

Search option for VMs in backup config page & restore list page

این گزینه به کاربر اجازه جستجو ماشین های مجازی که بر روی هاست ESXi هستند را می دهد. همچنین، کاربر می تواند ماشین مجازی، هاست یا کلاستر را از روی یک vCenter server جستجو نماید. با تعیین کردن نام ماشین های مجازی موردنیاز در گزینه های جستجو، میتوانید ماشینهای مجازی که بکاپ گرفته شده اند را از روی هاست یا vCenter انتخاب کنید.

VM level reports in OffsiteDR Server

این صفحه امکان لیست کردن تمام پیکربندی فرآیندها و تسک های تکثیر شده از روی بکاپ سرور به سرور خارجی offsite را فراهم می کند. این سرور offsite جایی است که شما می توانید گزارشی از گزینه ها همراه با هر فرآیند تکثیر شده ای را ببینید.

New menu for consolidated VM level report in BackupServer & OffsiteDR

گزارش در سطح ماشین مجازی، به کاربر یک صفحه گزارش متمرکز از تمام ماشین های مجازی پیکربندی شده را جهت عملیات بکاپ می دهد. این قسمت به کاربر اجازه مشاهده گزارشات بکاپ با جزئیات کاملتری را فراهم می کند  

Full featured free edition

این نسخه به مدت 30 روز بصورت آزمایشی ارائه و قابل استفاده می باشد. از این رو کاربر می تواند خرید محصول را در دستور کار خود قرار داده و آنرا خرید نماید یا حتی در ادامه از نسخه آزمایشی آن به مدت محدودی استفاده نماید. در نسخه رایگان، کرابر می تواند دو گزینه برای ادامه تنظیمات و پیکربندی های بکاپ را داشته باشد که شامل تمام قابلیت های نسخه رایگان یا نسخه محدود شده می باشد.  

فرستادن دیدگاه


حامیان