یکی دیگر از راه حل های این شرکت، سرویس بکاپ گیری آنلاین با نام Vembu OnlineBackup می باشد که می توان از آن به یک راهکار بکاپ گیری مبتنی بر ابر (Cloud) اشاره کرد. این راهکار برای سازمانها و کسب و کارهای کوچک یا متوسط پیشنهاد می شود که قصد دارند از داده های مهم خود در فضای ابر پشتیبان تهیه نمایند. این راهکار امکان تهیه پشتیبان بصورت امن برای ماشین های ویندوز، لینوکس، مک و حتی نرم افزارهایی از قبیل exchange, sharepoint, SQL و … را در اختیار شما قرار می دهد. اگر بدنبال یک راهکار مطمئن، منعطف و آسان برای تهیه پشتیبان از داده ها و نرم افزارهای خود هستید، نرم افزار Vembu OnlineBackup، فراتر از انتظارات شما خواهد بود و همه این ها با فراهم آوردن یک راه حل سریع، مطمئن و ارزان بسط داده خواهد شد. این نرم افزار با درنظر گرفتن مباحث امنیتی، اطمینان خاطر را برای مدیران و متخصصین شبکه که می خواهند داده های خود را در فضایی خارج از مرکز داده شان بکاپ بگیرند بدنبال داشته است. داده های ذخیره شده بر روی فضای ابری این نرم افزار با الگوریتم قدرتمند AES256 رمزنگاری می شوند که این خود یک دلگرمی برای مدیران سیستم ها خواهد بود.

 برای برای درک بهتر و آشنایی بیشتر می توانید مستند مربوط به این ابزار را از این لینک دانلود و مطالعه نمایید.

راهکار Vembu OnlineBackup قابلیت های متعددی دارد که شامل موارد زیر می باشد و در ادامه به شرح مختصری از آنها خواهیم پرداخت.  

  • Files & Folders Backup
  • Microsoft Exchange, SQL, Sharepoint, Active Directory Backup
  • One solution for Windows, Linux and MAC
  • Free Endpoint Backup
  • Granular recovery for Applications
  • Backup seeding
  • Disaster Recovery
  • Heterogeneous Process

تهیه پیشتیبان از فایلها و پوشه ها: با استفاده از این توانمندی، امکان تهیه هر گونه فایل با هر پسوند و هر اندازه ای را خواهید داشت، حال این فایلها مربوط به سیستم عاملهای مختلفی همچون ویندوز، لینوکس و یا مک باشند. امکان تهیه بکاپ از فایلهای یک سرور فیزیکی یا یک ماشین مجازی و فارغ از اندازه فایل، نوع فایل و حتی مجوزهای NTFS Permission می توانید از فایلهای سرورهای خود پشتیبان تهیه نمایید. همچنین امکان تهیه بکاپ از فایلهای open و در حال استفاده نیز وجود خواهد داشت.

پشتیبان افزایشی: بعد از اینکه یک پشتیبان کامل و full تهیه نمایید، می توانید به سراغ پشتیبان های افزایشی بروید. این بکاپ ها که صرفا تغییرات انجام شده در سطح نرم افزارها و تغییرات فایلها را پوشش خواهد داشت، سبب تسریع در تهیه بکاپ ها و تغییرات اعمال شده خواهد داشت.

پشتیبان های چندگانه: این راهکار قابلیت های قدرتمندی برای تهیه پشتیبان از سرویسهای مختلف نرم افزاری خواهد داشت. برای مثال تهیه پیشتیبان از سرورهای Exchange و هرگونه میل باکس تعریف شده بر روی آن در کنار تهیه پشتیبان از شیرپوینت و کلیه مستندات مربوط به آن همراه با قابلیت بازیابی سریع فایلها پس از Failure یا crash کردن سیستم این ابزار را به راه حلی مطمئن تبدیل کرده است. همچنین امکان تهیه پشتیبان از بانک اطلاعاتی SQL یا حتی یک table خاص در بانک اطلاعاتی و بازیابی آن در محیط ابر جزء قابلیت های خوب این نرم افزار خواهد بود. این ابزار همچنین بانک اطلاعاتی MySQL را نیز پوشش خواهد داد.

تهیه پشتیبان از outlook: یکی از قابلیتهای جالب این ابزار، تهیه پشتیبان از ایمیل های پیکربندی شده در پروفایل outlook از طریق پلاگین مربوطه خواهد بود.

تهیه پشتیبان از رجیستری: با استفاده از سرویس Volume Shadow Services کاربران قادر به تهیه پشتیبان از رجیستری ویندوز و کلیدهای آن می باشند. تنظیمات و متغیرهای مربوط به پروفایل کاربران و تنظیمات سیستم می تواند در فضای ابر بکاپ گرفته شود و با خراب شدن registery، امکان بازیابی این تنظیمات از داخل نرم افزار وجود خواهد داشت.

پشتیبان system state: یکی از قابلیتهای خوب این نرم افزار ایجاد بکاپ برای سیستم های حیاتی و اجزاء آنها می باشد. برای مثال می توانید از این قابلیت برای تهیه پشتیبان از بانک اطلاعاتی اکتیودایرکتوری، توابع COM+، فایلهای بوت سیستم، محتوای پوشه sysvol و حتی گواهینامه های امنیتی صادرشده و بانک اطلاعاتی CA استفاده کنید.

پشتیبان درایوهای شبکه: می توانید با map کردن درایوهای شبکه و نصب agent در سمت کلاینت، به فایلها و پوشه های مقیم روی درایوهای شبکه تان دسترسی پیدا کنید و از آنها در فضای ابری این نرم افزار پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان چندگانه زمانبندی شده: می توانید بکاپ های متعددی را بر حسب نیاز زمانبندی کنید تا در فاصله های زمانی مشخص پشتیبان های کامل، افزایشی و … تهیه و بر روی فضای ابری ذخیره شود.

سیاست های منعطف نگهداری: مدیران IT امکان نگهداری تعدادی از بکاپ های خود را بر اساس سیاست های مختلفی که این ابزار در اختیارتان قرار میدهد را دارند. برای مثال، دو گزینه time-based و version-based دو سیاست مختلفی هست که می توان از آنها برای تهیه و نگهداری بکاپ ها استفاده کرد.

بازیابی هر لحظه و هر کجا: به سادگی هر چه تمام تر از طریق پورتال اینترنتی vembu و همچنین Agent کلاینتی آن، قادر خواهید بود در هر لحظه و هر مکان به فایلها، پوشه ها و نرم افزارهای خود دسترسی پیدا نموده و بلافاصله آنها را در مکان اولیه یا یک مکان جدید بازیابی نمایید. همچنین قابلیت granular یا بازیابی موردی هم می تواند همراه شما باشد و صرفا یک فایل یا پوشه خاص را در لحظه ای که نیاز دارید بازیابی نمایید و حتی در صورت نیاز یک بازیابی کامل از محتوای بکاپ تان داشته باشید.

گزارش دهی: قابلیت ارسال ایمیل و تهیه گزارشات متعدد نیز جزء توانمندی های این ابزار به شمار می رود و شما قادر خواهید بود بر اساس پارامترهای متعددی از قبیل Failure, Suspended, Missed, Partial & Success نتایج و گزارشات خود را فیلتر نمایید. همچنین می توان با تنظیم بخش Email ارسال گزارشات و هشدارهای لازم را به ایمیل شخصی مدیران پیکربندی کرد.

تصویر زیر نمایی از پورتال آنلاین نرم افزار خواهد بود.

برای اشنایی با این نرم افزار و استفاده از دموی 30 روزه آن در لینک زیر ثبت نام نمایید.

فرستادن دیدگاه


حامیان