در ابتدا به این اشاره می کنم که شما از یک مرورگر وب جهت ارتباط با موتور تجزیه تحلیل vRealize Operation manager استفاده می کند. این ارتباط می تواند هم از طریق یک محصول رابط کاربری باشد یا بواسطه فراخوانی API انجام شود. تصویر زیر معماری ساده ای از ارتباط بین اجزاء vROps را نشان می دهد.

موتور آنالیزگر vROps از طریق آداپتوری که تحت یک اعتبارنامه خاص تعریف شده است، توانایی اتصال و جمع آوری داده ها از روی object inventory محیط شما را دارد. این موتور تحلیل گر، پس از جمع آوری و پردازش داده ها، تمام اطلاعات را در یک مدل رابط گرافیکی نمایش می دهد.

چرا از API استفاده می شود:

API یک ابزار بسیار سودمند بوده که هنگامی که نیاز به خودکارسازی یک جریان کاری همچون تکرار برخی کارهای یکسان جهت انجام عملیات پیکربندی یا کنترل دسترسی ها می باشد بکار می رود. از این API ها همچنین برای انجام و گرفتن پرس و جوهای متعدد از vRealize استفاده می شود. از همین API همچنین می توانید جهت استخراج داده ها از منبع vROps و فراخوانی آن در سیستم های آنالیزگر دیگری استفاده کنید. لذا می توان استفاده و بکارگیری API را بعنوان یک ابزار مفید و کارآمد در نظر داشت.

در ادامه یک منبع خوب جهت مطالعه کامل API بکاررفته در سرویس vRealize operation manager 6.5 معرفی شده است.

فرستادن دیدگاه


حامیان