در عصر افزایش تهدیدات داده ها و استانداردهای انطباق پویا، ارائه بعدی Vembu، در مورد کاهش پیچیدگی های پروسه پشتیبان گیری، ایجاد فرآیند بازیابی سریعتر و اطمینان از مدیریت بهتر پشتیبان گیری است که در نتیجه منجر به داشتن استمرار در کسب و کار و یک برنامه بازیابی بحرانی موثر خواهد شد. با توجه به ارائه نسخه جدید Vembu v3.9، به سراغ بررسی کلی چند قابلیت آن پرداخته ایم.

 از نسخه جدید Vembu BDR Suie چه انتظار می رود:  
پشتیبانی محلی از ذخیره ساز نوار Tape 

انجام بهترین استراتژی پشتیبان گیری 1-2-3 از داشتن سه کپی از داده هایتان در دو رسانه ذخیره سازی متفاوت و همچنین یک نسخه پشتیبان خارج از سایت با قابلیت پشتیبانی از بکاپهای محلی tape از قابلیت های Vembu به شمار می رود. هنوز تهیه پشتیبان بر روی tape ها از عملیات ضروری در سازمان ها به شمار می رود و به عنوان تنها گزینه قابل قبول برای ذخیره سازی حجم زیادی از داده ها تلقی می شود. با نسخه جدید ارائه شده، می توان نیازمندی های بسیاری از سازمان ها در جهت بکاپ گیری داده ها بر روی نوارها را پشتیبانی کرد.

>> Know more about Tape Backup

رمزنگاری سطح پشتیبان
زمانی که داده های حساس و حیاتی یک سازمان به سادگی هک می شود، نتایج آن خسارت بار است. مشکلات و نقایص مکرر داده هایی که اخیرا توسط باج افزارها یا ransomeware اسیب دیده اند، باعث شده تا بسیاری از سازمانها در مورد بهترین روش جهت محافظت از داده های حساس  کسب و کارشان در مقابل تهدیدها و هکرها به فکر بیفتند. یکی از روشهای مفید و کارآمد در این راستا، استفاده از قابلیت رمزنگاری پشتیبان ها است که می توان هر Backup Job را رمزنگاری نمود و این رمزنگاری از طریق یک پسورد شخصی انجام می شود. لذا در زمان بازیابی، ملزوم است تا رمز عبور مجددا وارد شود.

>> Know more about Backup-level Encryption

بازیابی سریع ماشینهای مجازی روی هاستهای ESXi
نرم افزار Vembu با استفاده از قابلیت برجسته بازیابی سریع ماشین های مجازی به شما کمک خواهد کرد تا زمان RTO را کاهش دهید، درنتیجه شاهد پایین آمدن زمان قطعی در زمان بروز رخداد قطعی در یک کسب و کار از دقیقه به ثانیه خواهیم بود. یکی از قابلیت هایی که قبلا فقط روی هایپروایزور hyper-v وجود داشت توسط ESXi هم پشتیبانی می شود. ویژگی بازیابی سریع ماشین های مجازی hyper-v و سرورهای فیزیکی ویندوز به روی هاستهای VMware ESXi در نسخه جدید فراهم شده است. فرآیند بازیابی داده های بکاپ گرفته شده در قالب یک ماشین مجازی در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد و این رویه با بوت شدن مستقیم ماشین مجازی بکاپ گرفته شده از روی مخزن ذخیره سازی بر روی هر هایپروایزوری که انتخاب کنید (ESXi, Hyper-v, Xen) صورت می گیرد.
اعطاء خودکار مجوز دسترسی در سرور OffisteDR
داده های DR بسیار حیاتی به شمار می روند و از این رو الزامی است تا کاملا محافظت شوند اما در بعضی شرایط، داده های تکثیر شده هنگامی که از یک سرور بکاپ ناشناخته دریافت می شوند، تمایل به خرابی دارند و این یک اسیب پذیری برای داده های حساس به شمار می رود. در نسخه جدید، Vembu با ارائه قابلیت Auto Authorization یا اعطای دسترسی خودکار برای سرورهای DR یک passkey منحصربفرد ایجاد می کند که از طریق آن فقط سرورهای بکاپ معتبر می توانند به سرورهای DR در سایت پشتیبان متصل شده و داده ها را تکثیر و کپی نمایند. 
دستورات قبل/بعد
بسیاری از سازمانها نیاز به اجرای منطقی خاص قبل یا بعد از یک کار پشتیبانی دارند و اجرا نمودن چنین منطق ها یا اسکریپت هایی بصورت دستی در زمان پشتیبان گیری مشکل است و نتیجتا برای یک سازمان با چندین کار بکاپ امکان پذیر و شدنی نخواهد بود. با توانمندی اجرای اسکریپت های پیش و پس، شما می توانید هر تعداد اسکریپت را اضافه نمایید و نرم افزار Vembu به شما اجازه می دهد تا بصورت خودکار آنها را در مراحل خاصی از بکاپ گیری تان بر اساس پیکربندی خود اجرا نمایید.

فرستادن دیدگاه


حامیان