Ensuring-Business-continuity  

اجازه بدهید تا موقعیتی که ما مجبور به تهیه پشتیبان از ماشین های مجازی مستقر بر روی هایپروایزور Hyper-V را در نظر بگیریم. بر اساس محیط مجازی سازی ویندوزی شما چگونه می توانید این پروسه تهیه پشتیبان را انجام دهید؟ برای پاسخ به این سوال ساده، می توانیم نرم افزار کاربردی Vembu را مورد استفاده قرار دهیم که بعنوان یک راهکار مطرح در این بخش ارائه می شود. با بکارگیری محصول Vembu BDR suite v3.9.0 می توان به سادگی از تمام محیط مجازی Hyper-V و همچنین هر ماشین مجازی خاصی در محیط تان پشتیبان تهیه کنید. بصورت عادی می توان نرم افزارهای بسیار دیگری در حوزه بکاپ گیری را ارائه کرد که امکان انجام موارد فوق بعنوان یک راهکار تهیه پشتیبان را پوشش دهد، اما چرا Vembu؟

نرم افزار Vembu BDR Suite v3.9.0 نه فقط از داده های شما پشتیبان تهیه می نماید، بلکه امکان بازگردانی بهتر را فراهم می کند، از این رو بعنوان یک راه حل بازیابی هم می توان آنرا درنظر گرفت. با بکارگیری گزینه Hyper-V Backup براحتی می توانید یک پشتیبان از تمام محیط مجازی Hyper-V تهیه و در ادامه آنرا بر اساس هر نیازتان بازیابی نمایید. این نرم افزار به شما امکان بازیابی سریع را می دهد تا جاییکه شما نیاز به برگردان سریع و بلادرنگ ماشین های مجازی تان را دارید از آن استفاده کنید.

حالت بازگردان سریع ماشین مجازی به شما این اجازه را می دهد تا یک دسترسی سریع به ایمیج های بکاپ در قالب ماشین های مجازی آماده به کار را داشته باشید. لذا ماشین های مجازی سریع به شما سه گزینه زیر را جهت بوت سریع نرم افزاری ارائه می کند

  • Hyper -V
  • KVM
  • VMware

برای دانستن اطلاعات کامل در مورد قابلیت های  Quick VM recovery در هایپروِی، روی لینک کلیک کنید.

برای پشتیبانی از یک کسب و کار به منظور اجرای آرام و مطمئن بعد از یک بحران یا فاجعه نقاط بسیار محکم و معینی وجود دارد که نرم افزارهای تهیه پشتیبان بایستی آنها را درنظر بگیرند. این پارامترها عبارتند از:

  • عبارتهای Typical Recovery Time Objective (RTO) and Recovery Point Objective (RPO) برای گزینه بازیابی سریع که برای تداوم و استمرار یک کسب و کار و سازمان بسیار مهم و حیاتی شمرده می شود.
  • حفاظت در مقابل از بین رفتن داده ها هنگامی که از داده ها پشتیبان تهیه می شود و همچنین دسترسی و حفاظت بهتر از طریق رمزنگاری، بنابراین داده ها در مقابل نشت یا دستکاری ایمن می شوند.
  • ذخیره سازهای خارج سایت یا مبتنی بر کلاود که سبب بازیابی داده ها در هر زمان و هر مکانی می شود 

در پایان با اشاره به نیل به هدف تداوم کسب و کار با درنظر گرفتن فاکتورهای اشاره شده فوق، می توان یک راهکار خوب برای پشتیبانی با دسترسی عالی را مهیا نمود. درنظر داشته باشید، یک نرم افزار تهیه پشتیبان بر اساس نام یا برند مشهور نمی شود، بلکه برجسته و نام آور شدن فقط زمانی است که آن نرم افزار بتواند نیازهای مشتری را شناسایی و درک نماید و انها را در تمام روشهای محتمل ارائه نماید. بنابراین می توان محصول Vemby Backup & DR را یکی از نرم افزارهای مطمئن در این حوزه نام برد. می توانید یکبار آنرا تجربه کنید.