یکی از بزرگترین مشکلات اعتبار گواهینامه های بین المللی، جلوگیری از تقلب آنهاست. کسب و کاری که متاسفانه در سالهای اخیر در کشور ما بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از آموزشگاه ها و حتی متخصصین وطنی نیز از آن مستئنا نیستند. اما پرداختن به آنها و چگونگی انجام آنها خارج از حوصله اینجانب و این پست می باشد. البته بهانه نوشتن این مطلب چند روز قبل پیش آمد که بصورت اتفاقی در یک وبلاگ خارجی همین موضوع را در ارائه مدرک VCDX می خواندم و برایم جالب بود که این موضوع در کشورهای خارجی نیز گاها اتفاق می افتد (اما بندرت). بنابراین مطلبی با عنوان روشهای اعتبارسنجی مدارک بین المللی را می نویسم که قطعا جهت بررسی قابل قبول بودن گواهینامه های بین المللی حائز اهمیت خواهد بود و برای مدیران ارشد سازمانها، مدیران منابع انسانی و جذب نیرو، و حتی برای بسیاری از دانشجویان نیز مفید خواهد بود.

از آنجا که در مدارک پرینت شده خبری از امضای دیجیتال و Sign بخصوصی نیست، گرفتن کپی کاغذی مدارک یا تصاویر آنها کاری بس خنده دار است! که قطعا در کشور ما همچنان انجام می شود و ملاک ارزیابی نیز همان کپی های رنگی است. (با پیروی از مدارک دانشگاهی). بدون شک، در بحث قابل قبول بودن یک مدرک بین المللی، بایستی به شرکت صادرکننده مدارک مراجعه کرده و فرآیند اعتبارسنجی را بر اساس روال آن شرکت دنبال کنیم.

در ادامه و صرفا جهت آشنایی، به اعتبارسنجی مدارک مجازی سازی شرکت VMware پرداخته ام، هرچند پروسه احراز هویت سایر شرکت ها نیز مشابه انجام خواهد شد.

فرآیند احراز هویت گواهینامه های VMware VCP

کافیست به صفحه اعتبارسنجی مدارک VMware به آدرس زیر مراجعه کنید، و سپس شناسه عددی با عنوان Transcript ID را وارد کنید و لیست گواهینامه های صادر شده را در پروفایل شخص مربوطه مشاهده کنید. برای مثال می توانید از شناسه اینجانب و لینک زیر معتبربودن گواهینامه را بررسی کنید (WNCJEQBKCNVQ1NWR)

لینک اعتبارسنجی مدارک VMware

اما شناسه Transcript ID چیست و چگونه بدست می آید؟

هر شخص که موفق به کسب گواهینامه از شرکت VMware شود، دارای یک پروفایل شخصی است که آزمونها و مدارک صادر شده شخص در آن ثبت و نگهداری می شود. از این لینک می توانید به پروفایل شخصی خود مراجعه کنید.

لازم است کاندیدا، پس از اخذ گواهینامه به پروفایل خود وارد شده و به قسمت Manage your transcript رفته و بر روی گزینه Create new transcript کلیک نماید. در یک فرم ساده مشخصات شخص، آدرس، لیست آزمونها و مدارک صادر شده نمایش داده می شود که شخص متقاضی می تواند آنها را تکمیل و موارد دلخواه را برای نمایش عموم انتخاب کند. سپس در پایان پس از تایید، شناسه Transcript ID همراه با یک لینک عمومی (Public) تولید می شود. این لینک می تواند جهت احرازهویت مدارک شما بصورت عمومی منتشر شود و یا حتی به سازمانها، شرکتها و اشخاص ایمیل شود تا قابل قبول بودن مدارک شما را بصورت آنلاین ارزیابی نمایند.


اما در خصوص مدرک VCDX که از بالاترین ارزش و اعتبار درمیان مدارک این کمپانی برخوردار است، فرآیند اعتبارسنجی بسیار ساده تر بوده و کافیست به صفحه رسمی معرفی شده از سوی این شرکت مراجعه کنید و نام شخص دارای مدرک را جستجو نمایید. به همین سادگی می توانید شخص دارای مدرک VCDX را بیابید، هرچند اضافه شدن به این لیست کار بسیار دشواری است!!
لینک اعتبارسنجی مدارک VCDX

در پایان بایستی به این نکته نیز اشاره کرد که اعتبار مدارک صادر شده شرکت VMware دوساله می باشد. فارغ از روش فوق که در این مقاله توضیح داده شد، می توانید وضعیت مدارک یک شخص را از طریق مکاتبه با ایمیل certification@vmware.com کسب نمایید، اما روش استاندارد همان احراز هویت رسمی است که کلیه دارندگان مدارک بین المللی بایستی از آن پیروی نمایند و در این پست به آن پرداخته شد.

مرجع


فرستادن دیدگاه


حامیان