در ادامه مقالات راهکارهای تهیه پشتیبان و از منظر بررسی راهکار قدرتمند Vembu BDR Suite، سعی کرده ایم چند مقاله دیگر را با کمک همکار گرامی آقای مهندس مصطفوی نژاد تهیه نماییم که در اینجا از ایشان نیز تشکر می نمایم و انشاله در پست های بعدی بر روی بلاگ منتشر خواهد شد.

کمی به قبل برگردیم… اگر ده سال قبل به شما گفته می‌شد که مجازی سازی یکی از موضوعات پرطرفدار خواهد شد و اکثر سازمان ها محیط مجازی سازی خود را راه اندازی می‌کنند، شما آن را باور می‌کردید. اما این اتفاق رقم خورد و مجازی سازی به یک روال و را‌ه کار عادی در محاسبات تبدیل شد. در شرایط کنونی، کسب و کارها نیاز روز افزونی به تداوم عملیات شان دارند.

در حالی که شما در مورد اینکه دقیقا چه نوع استراتژی های پشتیبان گیری برایHyper-V را استفاده می‌کنید، چالش‌های متعددی وجود دارد که مدیران IT با آن مواجه هستند. با در نظر گرفتن مشکلاتی که کاربران برای پشتیبان گیری با آن‌ها مواجه هستند،Vembu  با ارائه مجموعهBDR  یک راه حل جامع برای پشتیبان گیری و بازیابی بحرانی برای سازمان‌ها فراهم می‌آورد. علیرغم این‌که کاربران با چندین نرم افزار تهیه پشتیبان موجود در بازار آشنایی دارند،Vembu  نیز به عنوان یک راه حل پشتیبان گیری قابل اعتماد، انعطاف پذیر، نوآورانه و کامل، شناخته شده است. با در نظر گرفتن زیرساخت Hyper-V، در ادامه به بررسی و پیشنهاد ویژگی های ارائه شده برای راهکار پشتیبان گیری Vembu   می‌پردازیم و تقاوت های این محصول را نسبت به دیگر رقبا معرفی می‌کنیم.

هنگامی که بحث در مورد تهیه پشتیبان از محیطهای مجازی Hyper-V می شود، نرم افزار  ،Vembu درایورهای اختصاصی خود را توسعه بخشیده تا امکان تهیه پشتبان از Hyper-V  را بسیار ساده تر و قابل اعتماد تر نماید. این درایور که با تکنولوژی VSS مایکروسافت تلفیق شده است امکان تهیه پشتیبان از ماشین های مجازی Hyper-V را به گونه ای موثر فراهم می نماید. 

 پشتیبان گیری اتوماتیک

Vembu به شما پشتیبان گیری یکپارچه‌ای را ارائه می دهد، که این یکی از ویژگی هایی است که اکثر نرم افزارهای پشتیبان گیری برای ارائه آن دچار کمبودهایی هستند. ماشین های مجازی که در محیط Hyper-V بکاپ گرفته می شوند، در زمان بازیابی بحرانی در دسترس نیستند. برای این منظور،VMBackup  به صورت خودکار ماشین‌های مجازیHyper-V  را بوت می کند و یک اسنپ شات از ماشین مجازی بوت شده در آخرین حالت می گیرد. این اسنپ شات برای مدیران بکاپ از طریق ایمیل ارسال خواهد شد. این عملیات تنها یک فرایند خودکار است و می تواند به صورت زمان بندی شده هر روز یا پس از تکمیل هر برنامه پشتیبان، به طور خودکار فعال شود. اما این پروسه چگونه کار می کند؟

این فرآیند، یک فرآیند تأیید پشتیبان سه مرحله ای دارد که تضمین می کند که داده ها پس از بازیابی از دست نروند. این فرآیند به سه بخش تقسیم می شود که در زیر به صورت جداگانه هر کدام را  توضیح می‌دهیم.

چک کردن بوت ماشین مجازی

ماشین های مجازی که پشتیبان گیری شده‌اند در ادامه به عنوان یک ماشین مجازی بر روی Hyper-V یا KVM تنها با فراخوانی شدن از طریق ذخیره سازی پشتیبان مجددا بوت می شوند. اسنپ شات اخیری که از ماشین مجازی گرفته شده است به مدیران پشتیبان ارسال می شود که می توانند در بخش “Image Verification Report”  آن گزارشات را مشاهده کنند. این رویکرد به کاربر این امکان را می دهد که آیا سیستم عامل بر روی دیسک سیستم قابل بوت شدن است یا خیر.

 چک کردن عملیات mount شدن ماشین مجازی

این تست برای بررسی اینکه آیا دیسک هایی که در هر دستگاه مجازی مجازی و دستگاه فیزیکی پشتیبان گیری می شوند قابل استفاده هستند گرفته می‌شود. این فرایند توسط سرور VEMBU BDR با mount کردن  دیسک های شخصی بر روی کنسول مدیریتی دیسک سرور Vembu BDR انجام می شود.

بررسی یکپارچگی:

نرم افزار Vembu  با استفاده از “Windows Check Disk Utility” که همچنین به عنوان دستور “chkdsk” شناخته می شود، یکپارچگی هر فایل را که در ماشین مجازی وهمچنین دستگاه فیزیکی پشتیبان گیری شده است، بررسی می کند. این یک ابزار سیستمی است که در محیط ویندوز نیز یافت می شود که یکپارچگی فایل ها را تایید می کند.

بازیابی سریع ماشین مجازی:


آیا شما یک فاجعه بزرگ را تجربه کرده اید یا سیستم شما با خطای جدی مواجه شده است؟ بازیابی سریع VM گزینه‌ای است که شما باید برای مقابله با آن انتخاب کنید. این ویژگی ماشین‌های مجازی شما را فورا به کمک دسترسی به داده های پشتیبان از مخزن ذخیره سازی بازیابی می کند. عملکرد سرور Vembu BDR در اینجا به این گونه است که مستقیم اطلاعات پشتیبان خود را از مخازن ذخیره سازی که در حالت فشرده و رمزگذاری شده هستند می‌خواند. شما می توانید  ماشین‌های پشتیبان گرفته شده خود را درمحیط های VMware، Hyper-V و KVM بازیابی کنید. پس چگونه این فرآیند انجام می شود؟ بیایید نگاهی بیاندازیم.

پس از تکمیل هر عملیات پشتیبانی زمان‌بندی شده، Vembu  یک فایل VHD، VHDX،VMDK  و دیسک های با فرمتIMG  را ایجاد خواهد کرد. این دیسک ها عملا به صورت مجازی ایجاد می شوند، و در واقع هیچ فضایی ذخیره اضافی را مصرف نمی‌کنند. با استفاده از فایل های مجازی مانند VHD / VHDX، ماشین‌های مجازی می تواند بر روی میزبان Hyper-V ایجاد و بوت شوند.

درایور CBT برای عملکرد بالا:

قبل از وارد شدن به مکانیزم و کارکرد Vembu CBT اجازه دهید نیاز، پایه و اصولVembu CBT  که شما می توانید یک ایده در مورد آن دریافت کنید را شرح دهیم. ردیابی تغییر بلاک CBT a.k.a، یک مکانیزم تغییر ردیابی است که اطلاعات تغییر یافته را تنها در طی پشتیبان افزایشی ردیابی می کند. Vembu درایورCBT خود را برای ردیابی داده های تغییریافته توسعه داده است. استفاده از این مکانیزم در کجاست؟ این مکانیزم به عملیات پشتیبان گیری افزایشی کمک می‌کند که در عرض چند دقیقه صرفه جویی در وقت شما صورت گیرد و تنها فایل های ویرایش شده را به مخازن ذخیره سازی ارسال نماید که سبب می‌شود فضای ذخیره سازی و همچنین پهنای باند اینترنت کاهش یابد.

پشتیبان گیری بدون عامل از Hyper-V:

محصول Vembu  روش‌های قدیمی و سنتی پشتیبان گیری ماشین های مجازی را که با استفاده از عامل(agent) انجام می‌شد را با معرفی پشتیبان گیری بدون نیاز به نصب هر عامل در داخل ماشین مجازی جایگزین کرده است. ماشین های مجازی که در سرور Hyper-V در حال اجرا هستند می توانند به طور مستقیم از طریق سرور VEMBU BDR پشتیبان گرفته شوند، و این اطمینان را در پیوستگی روند کسب و کار شما فراهم آورند. پشتیبان گیری ها می‌تواند از سرور Vembu BDR با چندین گزینه مانند VM / Disk Exclusion، سیاست های نگهداری، تنظیمات برنامه های کاربردی، برنامه های پشتیبان انعطاف پذیر و غیره پیکربندی و اجرا شود.

بهترین راهکار پشتیبان برایHyper-V: چرا Vembu ؟

ویژگی های بالا فقط یک نگاه اجمالی از آنچه Vembu به مشتریان خود ارائه می دهد را شرح می‌دهد. بسیاری از ویژگی های دیگر مانند True 15 Minute RTO برای وظایف ماشین‌های حساس به کمک Vembu VMbackup و خیلی چیزهای دیگر نیز وجود دارد. با ارتقاء هر نسخه Vembu BDR  ما اطمینان می دهیم که حفاظت بی نظیری از فرآیند تهیه پشتیبان در صنعت را ارائه دهیم و پشتیبان گیری انعطاف پذیری را به ارمغان آوریم.

فرستادن دیدگاه


حامیان