پشتیبان گیری از ماشین مجازی Hyper-V

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMBs) قبلا شروع به توسعه سرورهای حیاتی کسب و کار خود بر روی Hyper-V کرده‌اند، کارهایی از قبیل راه اندازی سرورهای Hyper-V در مراکز داده‌ها و ایجاد ماشین‌های مجازی بر روی آن، ساده و آسان برای بسیاری از مدیرانIT است، اما ایجاد یک سیاست پشتیبان برای ماشین‌های  مجازیHyper-V هنوز روند ساده ای نیست و پیچیدگی‌های زیادی در آن موجود است. اگر چه Hyper-V دارای یک قابلیت اسنپ شات داخلی است، اما هنوز هم یک راه حل کامل برای پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی Hyper-V وجود ندارد. همچنین، نرم افزار موجود برای تهیه نسخه پشتیبان از ماشین‌های مجازیHyper-V به دلیل فقدان API های جامع پشتیبان گیری از طرف مایکروسافت به خوبی اجرا نمی‌شوند.

نرم افزار VMBackup باعث می‌شود که پشتیبان گیری ازHyper-V با توسعه یک درایور اختصاصی خود ش، راحت تر و قابل اطمینان تر انجام شود. این درایور به کمک فن آوری مایکروسافت VSS، ماشین‌های مجازی Hyper-V را به نحوی کارآمد به خصوص با بهبود عملکرد تا 5 برار نسبت به سایر نرم افزارهای پشتیبان گیری می‌کند.

نسخه پشتیبان گیری در سطح میزبان Hyper-V به گونه ای طراحی شده است تا از ماشین‌های موجود در سرورهای Microsoft Hyper-V محافظت کند.

  • پشتیبان گیری از ماشین های مجازی Hyper-V که بر روی کلاستر در ذخیره سازهای به اشتراک گذاشته شده ومسیرهای به اشتراک گذاشته شده توسط پروتکل SMB قرار گرفته شده‌اند.
  • فشرده سازی و تکرار هوشمنده داخلی باعث کاهش نیاز به فضای ذخیره سازی داده‌های پشتیبان گیری ‌شده است.
  • پشتیبان گیری Hyper-V به کمک  Hyper-V VSS مخصوص برنامه‌های کاربردی؛ برای گرفن اسنپ شات‌های سازگار از برنامه‌هایی که تعداد تراکنش بالایی  دارند مانند Exchange Server، SQL Server.
  • تکرار آسان داده‌های پشتیبان گرفته شده به محل خارج از سایت یا در بستر فضای ابری که برای بازیابی فاجعه در نظر گرفته شده است.

نکات برجسته ویژگی‌های پشتیبان گیری از Hyper-V

    • پشتیبان گیری سرور Hyper-V در سطح میزبان به صورت کارامد
    • قابلیت استفاده از فضاهای ذخیره سازی به اشتراک گذاشته شده برای عملیات پشتیبان گیری
    • استفاده از درایور Vembu CBT برای پشتیبان گیری افزایشی با کارایی بالا
    • پشتیبان گیری داغ از Hyper-V، تضمین کوتاه ترین زمان خرابی را برای ماشین‌های مجازی می‌دهد
    • فن آوری مایکروسافت VSS برای انطباق برنامه
    • بازیابی سریع ماشین مجازی برای بازگرداندن سریع
    • نسخه پشتیبان تهیه شده از برنامه های کاربردی ماشین مجازی
    • VembuHIVE  که از فایل سیستم‌ مدیریت پشتیبان گیری کارآمد ذخیره سازی استفاده می‌کند
    • سیاست‌های انعطاف پذیر و قابل تنظیم
    • ابزار مرورگر یکپارچه برای MS Exchange، SQL، Active Directory و SharePoint

تداوم کسب و کار در طول یک فاجعه نبایستی با مشکل مواجه شود. بنابراین Vembu VMBackup یک راه حل را پیشنهاد می‌کند که باید مدت زمان خرابی را به دقیقه محدود کند و همچنین شما می توانید یک نسخه از مرکز داده خود را از جایی که شما در نظر گرفته اید برای اجرای برنامه های کاربردی بحرانی، فورا در زمان فاجعه بارگذاری و اجرا کند.

RPO and RPO

تأیید پشتیبان خودکار 

عملیات پشتیبان گیری اگر قادر به بازگردانده شدن در طول فاجعه نباشد شدن عملیاتی نمی‌شود. بنابراین، شما باید توانایی تأیید نسخه پشتیبان را برای تمام فایل‌های پشتیبان ماشین‌های مجازی ها به طور خودکار داشته باشید. در این فرآیند،VMBackup به طور خودکار نسخه پشتیبان ماشین‌های مجازی را بارگیری و جزئیات آن را برای مدیران از طریق ایمیل ارسال می شود.

Automated-Backup-Verification

بازیابی سریع ماشین مجازی

شما بلافاصله می توانید ماشین‌های مجازی پشتیبان گیری شده را بر روی سرور VMware ESXi، Hyper-V و KVM راه اندازی کنید. در مورد سرورهای پشتیبان مبتنی بر ویندوز، بازیابی سریع ماشین‌های مجازی می‌تواند با استفاده از Hyper-V انجام شود. برای سرورهای پشتیبان مبتنی بر لینوکس، این عملیات با کمک KVM انجام می شود.

Quick VM Recovery

بازیابی فوری مبتنی بر فایل

فایل‌ها و پوشه‌های شخصی می‌توانند بطور فوری از ماشین‌های مجازی پشتیبان گرفته شده بدون پردازش تمام داده‌های آن، بازیابی شوند.

Instant file level recovery

مرورگر عمومی Vembu

مرورگر عمومی Vembu به شما این اجازه را می‌دهد که فورا مواردی را از مایکروسافت Exchange، SQL، Active Directory و شیرپوینت بازیابی کنید.

Vembu Universal Explorer

بازیابی مبتنی بر دیسک  VMware

بازگردانی مبتنی بر دیسک VMware به شما اجازه می‌دهد تا فقط دیسک های مورد نیاز ماشین مجازی پشتیبان گیری شده را به جای بازیابی کامل نسخه پشتیبان گرفته شده، برگردانید. شما اساسا می توانید هر دیسک خاص را در همان ماشین مجازی یا یک ماشین دیگر بازگردانید.

VMware-Disk-Level-Recovery

برخورد با فاجعه و بازگشت از آن

هنگام برخورد با فاجعه در زیرساخت، ماشین‌های مجازی تکرار شده به طور خودکار در میزبان‌هایDR راه اندازی می‌شوند. Vembu VMBackup حالت موقت ماشین‌های مجازی را برای بازگرداندن از خطا حفظ خواهد کرد تا تغییرات را پس از شروع ماشین‌های مجازی نگه داری کند. همچنین، شما می توانید به طور موقت یا به طور دائمی ماشین مجازی را برای بازیابی از فاجعه بازگردانی کنید.VMBackup به شما اجازه می‌دهد به طور خودکار شبکه میزبان و آدرس آی پی آن را با شبکه میزبان DR به منظور جلوگیری از عملیات دستی در هنگام برخورد با فاجعه پیکربندی نمایید.

شما این امکان را دارید که بعدا ماشین مجازی به خطا خورده را در میزبان اصلی خود از میزبان DR بازیابی کنید. همچنین، شما می توانید بازیابی را به یک میزبان یا محل کاملا جدید و یا همان میزبان قبلی انجام دهید.

Failover and Failback

مهاجرت در بین میزبان‌های متفاوت (V2V)

اکثر مدیران فناوری اطلاعات تمام سرورهای ویندوزی فیزیکی خود را به محیط مجازی انتقال می‌دهند. مهاجرت سرورهای ویندوز نیازمند کارهای دستی زیادی و زمان قطعی مشخصی است که در چنین سناریویی ها مقرون به صرفه نیست.

Vembu اجازه می‌دهد تا شما برنامه‌ای برای مهاجرت P2V و V2V خود داشته باشید تا بتوانید یک دستگاه فیزیکی ویندوز را به VMware یا Hyper-V با حداقل زمان قطعی مهاجرت دهید. همچنین می‌توانید ماشین‌های مجازی را از VMware به Hyper-V و بالعکس مهاجرت دهید.

به کمک Vembu VMBackup، می‌توانید یک نسخه پشتیبان از ماشین‌های مجازی VMware یا Hyper-V تهیه و بلافاصله به هرمیزبانی مانند،Hyper-V یا KVM مهاجرت کند.

از آنجا که پشتیبان گیری از VMware و Hyper-V در فرمت خاصی در سطح بلوک ذخیره می‌شود،VMBackup به شما اجازه می‌دهد فورا هر پشتیبان افزایشی را در هر فرمت از جمله VHD، VHDX، VMDK،Flat-VMDK یا RAW را بازگردانی کنید. با استفاده از این دیسک های مجازی، می توانید ماشین‌های پشتیبان گیری شده را به میزبان ESXi یا Hyper-V یا هر میزبان دیگری منتقل کنید.

Cross Hypervisor Migration (V2V)

مدیریت ذخیره سازی کارآمد

Vembu فرمت VembuHIVE را که یک فایل سیستم کارآمد برای نسخه های پشتیبان گیری بزرگ و برنامه های بازیابی فاجعه با پشتیبانی از فشرده سازی، رمزگذاری و انتشار آگاهانه است را توسعه داده است. از آنجاییکه هر نسخه پشتیبان افزایشی یک اسنپ شات است که بصورت خودکار بهینه شده و با اشاره گر به بلوک در سیستم فایل VembuHIVE لینک دداده شده، هر گونه تغییر و افزایشی بلافاصله به عنوان یک پشتیبان کامل در دسترس است. هیچ پردازش اضافی برای بازگرداندن پشتیبان افزایشی نسبت به یک نسخه پشتیبان کامل انجام  نمی‌شود (نیازی به ادغام نیست).

Efficient Storage Management

مهاجرت بیرونی به کمک سرور DR

مهاجرت بیرونی با استفاده از درایو ذخیره سازی محلی برای مهاجرت اطلاعات پشتیبان از سرور BDR محلی به سرور خارج از سایت به منظور بازیابی فاجعه است. انتقال داده ها با استفاده از یک رسانه ذخیره سازی محلی نیاز به پهنای باند و نیز به زمان لازم برای انتقال داده‌ها را کاهش می دهد.

OffsiteDR Seed Migration

رمز عبور تعریف شده برای رمزگشایی داده پشتیبان توسط کاربر

داده‌های پشتیبان گیری شده را می‌توان از دسترسی غیر مجاز به کمک ارائه یک رمز عبور محافظت کرد که امنیت بیشتر را در کنار رمزگذاری بیتی AES-256 پیش فرض فراهم می‌کند.

مدیریت دیسک مونت شده

پشتیبانی از دیسک های مونت شده یک ویژگی بازیابی منحصر به فرد از مجموعه Vembu BDR برای پشتیبان گیری ماشین مجازی و ویندوز سرور است که عملا داده های پشتیبان گیری را بر روی مدیریت دیسک ماشین محلی نصب مونت می‌کند و کاربران می‌توانند فورا از دیسک های مجازی مجازی فایل‌های مورد نیاز خود را بازیابی کنند.

Disk Management Mount

قابلیت استفاده از پشتیبان گیری بر روی نوار

با قابلیت تهیه پشتیبان گیری Vembu بر روی نوار، شما می‌توانید بهترین استراتژی پشتیبان کامل را به کمک تهیه نسخه 3 کپی از اطلاعات خود ایجاد کنید که 2 کپی در رسانه ذخیره سازی مختلف و 1 نسخه پشتیبان در خارج از محل ذخیره کنید. Vembu به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد یک نسخه از داده‌های پشتیبان را بروی رسانه نوار ذخیره کنند، که می‌تواند برای مقاصد آرشیو دراز مدت و بازیابی فاجعه استفاده شود.

Native Tape Backup Support

رمزگذاری در سطح پشتیبان

با رمزگذاری سطح پشتیبان در Vembu، شما می توانید امنیت داده‌ها را به سطح بعدی با ارائه رمز عبور رمزنگاری جداگانه برای هر یک از کارهای پشتیبان تامین کنید. تمام داده‌های حساس شما با Vembu امن هستند و لازم است در هنگام بازگرداندن و یا تغییر یک کار پشتیبان گیری، رمز عبور تنظیم شده را وارد کنید.

Backup-level encryption

آزمایشگاه‌های مجازی از مخازن ذخیره سازی

شما می‌توانید آزمایشگاه مجازی خود را برای آزمایش ماشین‌های مجازی / فیزیکی بدون تاثیر هرگونه اختلالی در زیر ساخت خود و همچنین بدون استفاده از فضای ذخیره سازی اضافی ایجاد کنید. VMBackup به شما این امکان را می‌دهد که ماشین‌های پشتیبان گیری شده را مستقیما از مخازن ذخیره سازی بدون شروع روند بازگردانی به طور مستقیم راه اندازی کنید. با استفاده از گزینه بوت فوری، شما می‌توانید فورا VM پشتیبان گیری شده را بر روی میزبان Hyper-V یا ESXi راه اندازی کنید.

Building Virtual Labs from Storage Repositories

فرستادن دیدگاه


حامیان