پشتیبان گیری از ویندوز سرور

نرم افزار Vembu ImageBackup برای ویندوز سرور یک راه حل کامل و جامع پشتیبان گیری به منظور محافظت از سیستم عامل، برنامه‌ها و فایل‌های که در ویندوز سرور را در یک مجموعه فراهم می‌کند. اگر سخت افزار ویندوز سرور فیزیکی آسیب ببیند و یا خراب شود بلافاصله از داده‌های نسخه پشتیبان گرفته شده سرور با استفاده از گزینه‌های بازیابی مانند، بازیابی سریع ماشین مجازی و یا برگردانی سریع در سطح فایل؛ این امکان را برای شما فراهم می‌شود که بدون تاثیر بر تداوم کسب و کار خود آن سرور را بازیابی کنید. پشتیبان گرفتن ویندوزVembu دسترس پذیری بالایی را از سرورهای فیزیکی شما با حفاظت از یکپارچگی داده‌ها و کاهش میزان فضای ذخیره سازی ارائه می‌دهد. این کاهش میزان فضای ذخیره سازی به ذخیره کردن اطلاعاتی که فقط دچار تغییر شده‌اند و توسط درایورCBT جمع آوری شده، کمک می‌کند.

نکات برجسته

  • بازیابی سریع ماشین مجازی برای اطمینان از تدام یافتن کسب و کار
  • بازیابی سریع در سطح فایل برای پشتیبان گیری از ویندوز سرور
  • استفاده از درایور CBT برای پشتیبان گیری افزایشی با کارایی بالا
  • VembuHIVE، یک سیستم فایل داخلی برای ذخیره سازی کارآمد پشتیبان گیری‌ها ارائه می‌دهد
  • پشتیبان گیری از سرورهای ویندوز با عبور از طریق دیسک
  • پشتیبانی از دیسک‌های MBR و GPT بیش از 2TB
  • استفاده از تکنولوژی برنامه کاربردی برای پشتیبان گیری سازگار نرم افزارها
  • تأیید خودکار پشتیبان‌ گیری‌ها
  • سیاست‌های حفاظتی انعطاف پذیر و با قابلیت پیکربندی مجدد
  • بازیابی تمام سخت افزاری (Bare-metal) بدون استفاده از دیسک بازیابیVEMBU

پلتفرم های پشتیبانی شده
Vembu ImageBackup
از نسخه های ویندوز سرور زیر پشتیبانی می‌کند:
ویندوز سرور 2016
ویندوز سرور 2012 R2
ویندوز سرور 2012
ویندوز سرور 2008 R2
ویندوز سرور 2008
ویندوز سرور 2003 R2

معماری پشتیبان گیری ویندوز سرور 

  • Vembu Image Backup از تکنولوژی مایکروسافت VSS برای تهیه پشتیبان از سرور فیزیکی ویندوز استفاده می‌کند.
  • پس از پیکربندی یک کار پشتیبان گیری،Vembu ImageBackup به کمک مایکروسافت VSS را برای تهیه نسخه پشتیبان از ویندوز سرور با گرفتن اسنپ شات از دیسک‌های انتخاب شده و یا از کل دستگاه آغاز، و داده‌ها را به سرور پشتیبان VEMBU BDR منتقل می‌کند.
  • قبل از خروج داده‌ها از ویندوز سرور، بلوک ها فشرده و رمزگذاری می‌شوند
  • Vembu ImageBackup به کمک درایور اختصاصی CBT خود برای ردیابی تغییرات از نسخه پشتیبان قبلی استفاده می‌کند و تنها بلوک های اصلاح شده را به سرور پشتیبان گیری به عنوان یک عملیات پشتیبان گیری افزایشی، منتقل می‌کند.

Image Backup

ردیابی بلوک‌های تغییر یافته شده
در طول برنامه بازگردانی افزایشی، درایور اختصاصی پشتیبان گیری تصویرVembu بلاک‌های هارد دیسک را که از زمان پشتیبان گیری ویندوز قبلی تغییر می‌کند را ردیابی می‌کند، و به جای پشتیبان گیری از کل درایو یا دیسک، کمک می‌کند پشتیبان گیری افزایشی با کاهش اندازه میزان داده‌های منتقل شده به سرور پشتیبان؛ عملکرد بهتری را به همراه داشته باشد.

Changed Block Tracking

کاهش زمان RPO و RTO به زیر 15 دقیقه

Vembu ImageBackup بهترین زمان تداوم حفاظت از اطلاعات را با RPO کمتر از 15 دقیقه برای پشتیبان گیری از ویندوز سرور بدون تاثیر خاصی بر بهره وری مرکز داده، ارائه می‌دهد. Vembu همچنین RTO کمتر از 15 دقیقه را در حین فاجعه برای ویندوز سرورهای خراب یا قطع شده با استفاده از گزینه های بازیابی منحصر به فرد خود مانند بازیابی سریع ماشین مجازی و بازیابی در سطح فایل، تضمین می‌کند.

RPO & RTO

برنامه ریزی پشتیبان گیری انعطاف پذیر
با استفاده از Vembu ImageBackup، شما می‌توانید تمام برنامه‌های پشتیبان گیری را خودکار و بدون نظارت اجرا کنید. برای هر برنامه پشتیبان گیری این امکان فراهم شده که بتوانید برنامه خود را به دل خواه مانند دوره‌های ساعتی، روزانه یا هفتگی که در فواصل زمانی خاصی تکرار و به راحتی زمان بندی شوند تنظیم کنید، این برنامه‌ها همچنین می‌توانند در هر زمان ویرایش و تنظیم مجدد شوند.

Flexible Backup Scheduling

تأیید خودکار پشتیبان

داده‌های پشتیبان گرفته شده باید قابل بازیابی باشند، اگر نه، بی ارزش هستند. Vembu به شما این توانایی را می‌دهد که تأیید پشتیبان خودکار برای پشتیبان گیری از ویندوز سرور فعال نمایید. تأیید پشتیبان می‌تواند به صورت خودکار پس از تکمیل هر برنامه پشتیبان گیری و یا یکبار در روز انجام شود. در این فرایند، ویندوز سرورهای پشتیبان گرفته شده بوت می‌شوند و اسنپ شات از صفحه بوت آن‌ها گرفته شده و از طریق ایمیل به مدیران ارسال می شود.

Automated Backup Verification

پشتیبان گیری از برنامه ها

فرآیند پشتیبان گیری از نرم افزار برای ایجاد اسنپ شات‌های سازگار از پایگاه داده‌ها با رد کردن (quiescing) برنامه‌ها به کمک مایکروسافت VSS انجام می‌شود. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که اگر هر یک از برنامه‌ها (به عنوان مثال: MS-Exchange) در حالت ناپایدار بود و یا اگر نویسندگان VSS پس از اسنپ شات موفق به اجرا نشدند، پشتیبان گیری را متوقف کنید. به کمک انطباق نرم افزار، تمام لاگ ها بر اساس تنظیمات دسته بندی می‌شوند.

Application-aware Backup

پشتیبان گیری پیشرفته معکوس افزایشی

فن آوری پشتیبان گیری افزایشی پیشرفته معکوس Vembu به گونه ای طراحی شده است که تمام نقاط بازیابی در یک کار پشتیبان گیری افزایشی، عملا یک پشتیبان گیری کامل بدون مصرف ذخیره سازی اضافی باشند.
سرور VEMBU BDR یک فایل پشتیبان کامل مجازی را برای هر پشتیبان گیری افزایشی پس از اتمام موفقیت آمیز هر برنامه افزایشی بوسیله ادغام آن با پشتیبان گیری های افزایشی قبلی و پشتیبان گیری‌های کامل ایجاد می‌کند، در نتیجه تمام پشتیبان گیری های افزایشی آماده برای بازگردانی فورهستند.

Advanced Reverse Incremental

بازیابی سریع ماشین مجازی

بازیابی سریع ماشین مجازی، ویندوز سرور شما را با سرعت به کمک اطلاعات پشتیبان گرفته شده بدون اینکه تمام ماشین را بازیابی کند در حالت سرویس دهی قرار می‌دهد. بازیابی سریع ماشین مجازی این امکان را فراهم ‌می‌آورد که زمان خرابی را به حداقل برساند و همچنینRTO کمتر از 15 دقیقه را تضمین برای شما می‌کند.
شما می‌توانید تداوم کسب و کار خود را با استفاده از بازیابی سریع ویندوز سرور شروع کنید و هنگامی که ماشین شما آماده شد، می‌توانید آن را با تمام تغییرات انجام شده در بازیابی سریع ماشین ادامه دهید.

Quick VM Recovery

بازیابی تمام سخت افزاری

با استفاده از ابزار سی دی بازیابی Vembu، شما می توانید به راحتی ویندوز سرور فیزیکی و یا مجازی سقوط کرده خود را به طور مستقیم در سخت افزار مشابه و یا جدید به کمک ایمیج داده‌های پشتیبان گرفته شده، بازیابی کنید. این ویژگی تضمین می کند که بازیابی سیستم سقوط کرده یا خراب شده به حالت قبلی بدون نصب یا پیکربندی تنظیمات سیستم عامل و داده‌های مرتبط با آن، انجام شود.

Bare-metal Recovery

مهاجرت در بین پلتفرم های مختلف

برنامه ریزی برای مهاجرت سرورهای فیزیکی شما به محیط های مجازی مانند VMware یا Hyper-V و به دنبال یک راه حل مقرون به صرفه با خرابی کمتری و کاهش حجم کار چگونه امکان پذیر است؟
Vembu
دارای یک راه حل داخلی مناسب برای مهاجرت ویندوز سرور شما از یک بستر محاسباتی به محیط و بستر دیگر است.

از آنجا که Vembu از ایجاد فایل های VMDK، VHD و فایل‌های RAW پشتیبانی می‌کند، مدیران فناوری اطلاعات به راحتی می‌توانند سرورهای ویندوزی خود را از محیط فیزیکی به محیط مجازی یا برعکس بدون تاثیر بر بهره وری خود مهاجرت دهند (P2V/V2P).

Cross Platform Migration

مدیریت ذخیره سازی کارآمد

Vembu با استفاده از سیستم ثبت اختراع خود VembuHIVETM، به صورت هوشمندانه ذخیره و مدیریت داده‌های پشتیبان گرفته شده را در مخازن ذخیره سازی مدیریت می‌کند. VembuHIVETM دارای کنترل نسخه داخلی، رمزگذاری، سیستم کنترل افزونگی و تصحیح خطا داخلی است و برای کاهش ذخیره سازی مورد نیاز برای پشتیبان گیری در مقیاس بزرگ با موارد استفاده پیشرفته طراحی شده است.

  • پشتیبانی از SAN، NAS و DAS
  • مقیاس پذیری خودکار دستگاه ذخیره سازی

Efficient Storage Management

مهاجرت بیرونی به کمک سرور DR

مهاجرت بیرونی با استفاده از درایو ذخیره سازی محلی برای مهاجرت اطلاعات پشتیبان از سرور BDR محلی به سرور خارج از سایت به منظور بازیابی فاجعه است. انتقال داده ها با استفاده از یک رسانه ذخیره سازی محلی نیاز به پهنای باند و نیز به زمان لازم برای انتقال داده‌ها را کاهش می دهد.

OffsiteDR Seed Migration

مدیریت دیسک مونت شده

پشتیبانی از دیسک های مونت شده یک ویژگی بازیابی منحصر به فرد از مجموعه Vembu BDR برای پشتیبان گیری ماشین مجازی و ویندوز سرور است که عملا داده های پشتیبان گیری را بر روی مدیریت دیسک ماشین محلی نصب مونت می‌کند و کاربران می‌توانند فورا از دیسک های مجازی مجازی فایل‌های مورد نیاز خود را بازیابی کنند.

Disk Management Mount

قابلیت استفاده از پشتیبان گیری بر روی نوار

با قابلیت تهیه پشتیبان گیری Vembu بر روی نوار، شما می‌توانید بهترین استراتژی پشتیبان کامل را به کمک تهیه نسخه 3 کپی از اطلاعات خود ایجاد کنید که 2 کپی در رسانه ذخیره سازی مختلف و 1 نسخه پشتیبان در خارج از محل ذخیره کنید. Vembu به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد یک نسخه از داده‌های پشتیبان را بروی رسانه نوار ذخیره کنند، که می‌تواند برای مقاصد آرشیو دراز مدت و بازیابی فاجعه استفاده شود.

Native Tape Backup Support

رمزگذاری در سطح پشتیبان

با رمزگذاری سطح پشتیبان در Vembu، شما می توانید امنیت داده ها را به سطح بعدی با ارائه رمز عبور رمزنگاری جداگانه برای هر یک از کارهای پشتیبان استفاده کنید. تمام داده های حساس شما با Vembu امن هستند و لازم است در هنگام بازگرداندن و یا تغییر شغل پشتیبان، رمز عبور تنظیم شده را وارد کنید.

Backup-level encryption

ابزارهای رایگان بازیابی عمومی Vembu

این ابزار به شما کمک می‌کند تا صندوق‌های پستی یا ایمیل‌های خود را از ،Microsoft Exchange پایگاه داده‌ها / جداول را از مایکروسافت SQL سرور، اسناد شخصی خود را از مایکروسافت شیرپوینت، و همچنین سیاست‌های شخصی یا کاربران را از Microsoft Active Directory بازیابی کنید.

ابزار مرورگر Vembu برای Microsoft Exchange

Vembu به شما ابزار اکسپلورر رایگان برای Microsoft Exchange پیشنهاد می‌دهد تا برای بازگرداندن کل پایگاه داده یا ایمیل‌های شخصی به سرعت اقدام کنید بدون اینکه کل سرور Exchangeرا بازگردانی کند.

بازگرداندن موارد زیر از طریق عملیات پشتیبان گیری به سرعت امکان پذیر است.

  • بازیابی سریع صندوق‌های پستی، ایمیل‌ها، یادداشت‌ها، مخاطبین و غیره را از فایل EDB بدون بازگرداندن کل سرور یا پایگاه داده.
  • قابلیت بررسی و جستجو در پایگاه‌های داده exchange
  • بازگرداندن صندوق‌های پستی یا ایمیل‌های پاک شده یا خراب شده
  • پشتیبانی از خروجی صندوق‌های پستی یا ایمیل به فرمت .PST که بعدا می‌توانید از فایل PST برای وارد کردن صندوق‌های پستی یا ایمیل به Microsoft Outlook استفاده کنید.

Exchange Granular Recovery

مرورگر Vembu برای Microsoft SQL Server

Vembu به شما ابزار مرورگر رایگان برای Microsoft SQL Server پیشنهاد می‌دهد تا برای بازگرداندن سریع پایگاه داده‌ها یا جداول نیاز به بازگرداندن کل SQL Server نداشته باشید.

بازگرداندن موارد زیر از طریق عملیات پشتیبان گیری به سرعت امکان پذیر است

  • بازگرداندن کل پایگاه داده به نقطه خاص در زمان
  • بازیابی فوری پایگاه داده یا جدول جداگانه از پشتیبان SQL Server
  • پشتیبانی از بازگرداندن پایگاه داده‌ها و یا جداول به همان یا سرورSQL جدید
  • پشتیبانی از استخراج ساختار یا طرح یک شیء انتخاب شده
  • استخراج طرح و داده‌های یک شی انتخاب شده
  • شما می توانید اطلاعات خود را به فرمت XLS یا SQL خروجی بگیرید و بعدا می‌توانید داده‌ها را در MSSQL Server Management Studio وارد کنید.

SQL

مرورگر Vembu برای Microsoft AD

Vembu به شما ابزار مرورگر رایگانی برای Microsoft AD پیشنهاد می‌دهد تا برای بازگرداندن سریع اشیاء اکتیودایرکتوری و OU ها بدون نیاز به بازگرداندن کل AD، اقدام کنید.

بازگرداندن موارد زیر از طریق عملیات پشتیبان گیری به سرعت امکان پذیر است

  • حساب کاربری با رمز عبور
  • بازیابی حساب های کاربری با رمز عبور
  • بازیابی اشیاء سیاست گروهی (GPOs)
  • بازیابی رکوردهای Microsoft DNS
  • پیکربندی پارتیشن اشیاء و و موارد ریاد دیگری در مورد اشیا
  • پشتیبانی از خروجی گرفتن ظروف اطلاعات به فرمتLDF .
  • بازیابی ظروف اطلاعات انتخاب شده را در ماشین‌های مشابه یا متفاوت
  • بازیابی یا استخراج چندین شی در یک زمان

Active Directory

مرورگر Vembu برای Microsoft SharePoint

Vembu به شما ابزار مرورگر رایگانی برای Microsoft SharePoint پیشنهاد می‌دهد تا برای بازگرداندن سریع سرویس‌های شیرپوینت یا سایت‌های شخصی شیرپوینت، اسناد، کتابخانه و لیست‌ها بدون نیاز به بازگرداندن کل شیرپوینت، اقدام کنید.

بازگرداندن موارد زیر از طریق عملیات پشتیبان گیری به سرعت امکان پذیر است:

  • امکان مرور پایگاه داده مایکروسافت شیرپوینت بدون بازگرداندن کل سرور یا پایگاه داده
  • پشتیبانی از استخراج موارد فردی مانند سایت‌ها، اسناد، کتابخانه‌ها و لیست‌ها
  • بازگرداندن سایت‌های شیرپوینت به ماشین‌های مشابه یا متفاوت

Exchange Granular Recovery

فرستادن دیدگاه


حامیان