مجموعه نرم افزاری Vembu یک راهکار تهیه پشتیبان برای نیازمندی های متعدد پشتیبان گیری

می توان از  Vembu بعنوان یک شرکت که در سطح ارائه خدمات متمرکز شده است یاد کرد. این شرکت از سال 2004 تأسیس شد،Vembu  بیش از 60000 مشتری را از طریق 4000 شبکه ارائه دهنده خدمات، سرویس دهی می‌کند. ما اخیرا به بررسی مجموعه پشتبان گیری Vembu پرداخته‌ایم. این مقاله بیشتر بر نیازهای مختلفی که در محیط‌های کاری مختلف وجود دارد متمرکز شده و بررسی می‌کند که آیا Vembu در آن محیط ها عملیاتی است یا خیر!

Vembu محصولی کامل و جامع به شمار می رود که شامل 5 محصول پشتیبان گیری مختلف می باشد. این محصولات محیط شما را بصورت جامع در برابر شکست، باج افزارها و یا حتی از دست دادن کامل سایت محافظت می‌کند.

پشتیبان گیری فیزیکی

هنوز برخی از شرکت‌ها از سرورهای فیزیکی در زیرساخت خودشان استفاده می‌کنند. در شرکت‌های بسیار کوچک، معمولا یک سرور همه سرویس دهی‌ها را انجام می‌دهد. از احراز هویت کاربران از طریق سرویس اکتیودایرکتوری Active Directory، فایل سرور، نرم افزار سفارشی و برنامه های کاربردی، همه و همه بر روی یک سرور در حال اجرا هستند. 

به کمک قابلیت پشتیبان گیری مبتنی بر Image که توسط این نرم افزار ارائه می شود،  می‌توانید از تمام دیسک ویندوز سرور، کلاینت‌ها و لپ تاپ‌هایتان پشتیبان گیری کنید که این پشتیبان شامل سیستم عامل، برنامه‌ها و فایل‌ها بر روی دیسک می باشد. اگر سیستم شما با خطا مواجه شود، یا به ویروس یا نرم افزارهای مخرب دچار شود، پشتیبان گیری تمام سخت افزاری (BMR) کمک می‌کند تا سیستم‌های ویندوز پشتیبان گیری شده شما را به سخت افزار مشابه یا سخت افزار جدیدی بازیابی کنید.

شما همچنین می‌توانید از پشتیبان گیری در سطح ایمیج Vembuبرای مهاجرت سرورها و کلاینت‌های ویندوزی از محیط فیزیکی به محیط VMware یا Hyper-V استفاده کنید(P2V).

پشتیبان گیری مجازی

فارغ از اینکه چه زیرساخت VMware vSphere یا Microsoft Hyper-v را اجرا کرده اید، یک راهکار تهیه پشتیبان برای محیطهای مجازی وجود دارد. در حقیقت راهکارهای زیادی که پشتیبان گیری محیط های ناهمگون و heterogeneous را پشتیبانی کند وجود نداشته ولی شما تصور کنید که هر دو نوع هایپروایزور را در محیط تان دارید و همینطور برخی سرورهای فیزیکی که سیستم عامل ویندوز دارند.

اکنون می توانید از Vembu استفاده کنید و از طریق یک کنسول تحت وب به مدیریت job های بکاپ گیری بپردازید. تصویر زیر نمایی از این کنسول است که در آن تعدادی از اسنپ شات‌های ماشین‌های مجازی قرار دارند؛ ماشین‌هایی که در زیرساخت‌های فیزیکی، VMware  و همچنین Hyper-V  قرار گرفته اند.

حفاظت بیرونی؟ یا ابر (Cloud)؟ 

معمولا مشتریان کوچک امکان داشتن یک سایت راه دور را ندارند، و امکان راه اندازی آن بدون داشتن بودجه و تجربه مناسب بسیار دشوار است. به همین دلیل بسیار جالب است که راهکارهای پشتیبان گیری مبتنی بر بستر ابر توسط این شرکت ارئه شده است.

مهم نیست اندازه شرکت شما چقدر باشد، برخورد با فاجعه می‌تواند در هر زمان و در هر کجا به شما ضرر وارد کند. اگر شما یک شرکت کوچک یا بزرگ هستید داشتن یک راه حل پشتیبان گیری که به شما امکان محافظت خارجی در فضای ابری، که از طریق یک کنسول یکپارچه نیز قابل کنترل باشد؛ بسیار مطلوب خواهد بود. حتی در زمانی که پشتیبان گیری داخلی شما با خطا مواجه شود، به کمک این روش محافظت می‌شوید.

Vembu حفاظت از داده‌ها را برای شما فراهم می‌آورد و به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها را از یک سرور پشتیبان به مراکز داده مورد نظر خودشان تکثیر و کپی نمایند. این یک گزینه افزودنی (رایگان) است که آن را بر روی سرور پشتیبان گیری نصب می‌کنید و می‌توانید داده‌ها را مستقیما از سرور خارج از شبکه به همان شیوه‌‌ی بازگردانی داخلی، بازیابی کنید.

علاوه بر این، اگر شما یک محل خارجی برای ذخیره سازی نداشته باشید، Vembu می‌تواند اطلاعات شما را بر روی فضای ابری خود (ابر Vembu) ذخیره کند. با استفاده از این گزینه، اکنون شما می‌توانید مستقیما داده‌ها خودتان را بر روی ابر خود با حداقل زمان خرابی و بدون نیاز به سایت یا دفتر خارجی، قرار دهید.

حفاظت در نقطه پایانی

هر شرکت تعدادی نیروی فروش دارد که با لپ تاپ‌ در حال حرکت و بازاریابی هستند، این لپ تاپ‌ها امکان دارند که با نرم افزارهای جاسوسی، باج افزار‌ها خراب شوند، یا حتی ربوده شوند. اما کاربران همیشه می‌خواهند داده‌های خود را بازیابی کنند. Vembu محافظت را برای شما در نقطه پایانی بصورت رایگان به ارمغان خواهد آورد، این ویژگی به کمک پشتیبان گیری در سطح ایمیج برای شما امکان پذیر خواهد بود.

بدین منظور لازم است تا این محصول بر روی تمام نقاط پایانی نصب شود. نرم افزار Microsoft VSS به کمک پشتیبان گیری در سطح ایمیج اجرا می‌شود تا اسنپ شات‌ از یک دیسک مورد نظر یا از تمام ماشین تهیه شود و تمام بلاک‌های مورد نیاز را به سرور پشتیبانVembu  مورد نظر انتقال دهد.

برای اولین بار پشتیبان گیری بصورت کامل انجام می‌شود و بعد از آن پشتیبان گیری‌ها بصورت افزایشی انجام می‌شود. پشتیبان گیری در نقطه نهایی فقط فایل‌های پشتیبان گرفته شده افزایشی را بر اساس تعداد نقاط بازیابی روزانه که ما انتخاب می‌کنیم ادغام می‌کند.

چگونگی حفاظت از نرم افزارهای کاربردی

اگر شما یک سرور SQL، Exchange و یا شیرپوینت مایکروسافت را دارید و می‌خواهید از آنها محافظت کنید، و همینطور اگر بخواهید با گزینه‌های مختلف آن‌ها را بازیابی کنید، این امکان برای شما فراهم شده است.  در این مورد، ممکن است بخواهید از پشتیبان گیری تحت شبکه Vembu استفاده کنید. به کمک این روش نه تنها می‌توانید  سرور SQL، Exchange، سرور Sharepoint را بازیابی کند، بلکه قابلیت ها و توانمندی های ذیل نیز ارائه می شود

  • پشتیبان گیری در سطح رجیستری
  • پشتیبان گیری از وضعیت سیستم (System State) و بکاپ گیری اکتیودایرکتوری AD
  • رمزنگاری داده‌ها
  • بازیابی در سمت مشتری (می‌توانید فایل‌های خود را بصورت کامل پشتیبان گیری نمایید و آن‌ها را بر روی کامپیوتر محلی خود برگردانید).
  • نسخه بندی پشتیبان های تهیه شده
  • سیاست‌های پیشرفته نگهداری و retention
  • پشتیبان گیری خوشه‌ای (شما به طور کامل پشتیبان گیری را بصورت محلی انجام می‌دهید و از طریق هارد دیسک اکسترنال به محیط خارجی انتقال می دهید).
  • زمانبندی خودکار به کمک برنامه پشتیبان گیری تحت ویندوز

برگرفته از

فرستادن دیدگاه


حامیان