مرورگر جامع Vembu  یک ابزار رایگان است که برای بازیابی اشیاء کاربردی مختلف استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این ابزار برای بازگرداندن (AD)، SQL، شیرپوینت مایکروسافت، اشیاء موجود در سرور  Exchangeاستفاده کنید. این ابزار رایگان امکانی را فراهم می‌آورد که اشیاء مورد نظر محصولات مایکروسافتی خود را به کمک پشتیبان گیری در سطح ایمیج (برای سرورهای فیزیکی) و یا پشتیبان گیری از محیط مجازی برای زیرساخت vSphere وHyper-V، پشتیبان گیری و بازیابی کنید. بسیاری از گزینه‌های بازیابی وجود دارد، اما یک راهنمای کاربر مفید (PDF) وجود دارد که مراحل مختلف بازیابی برنامه‌ها را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید پایگاه داده SQL، طرح یا جداول خود را بازیابی کنید، شما می‌توانید آنها را به عنوان یک فایل خروجی گرفته و یا آنها را به طور مستقیم به سرور SQL مقصد ارسال کنید.

بازیابی سریع

زیرساخت‌های امروزی محیط‌های شکننده‌ای هستند، نرم افزارهای جاسوسی، تروجان‌ها، ویروس‌ها، خطاهای سیستمی و یا خرابی‌های سخت افزاری که نیاز به بازگردانی داده‌های خاصی دارند. ابزار مرورگر جامع Vembu دارای بسیاری از گزینه‌های بازیابی است، اما یک راهنمای کاربر مفید (PDF) وجود دارد که شما می‌توانید از وب سایت شرکت آن را دانلود کنید، و این راهنمای مراحل پیکربندی را برای برنامه‌های مختلف را شرح می‌دهد. 

مرورگر جامع Vembu بر روی ویندوز سیستم مدیریت زیرساخت نصب می‌شود و لازم نیست سرور پشتیبان گیری Vembu باشد. سپس، از طریق شبکه می‌توانید VHD را به کمک فایل‌های پشتیبان گرفته شده ماشین‌های مجازی یا فایل‌های پشتیبان گرفته شده در سطح ایمیج به منظور بازیابی داده‌ها، مونت کنید.

Vembu Universal Explorer

ویژگی‌های مرورگر جامع Vembu

سرور Exchange مایکروسافت

  • بازیابی در سطح ایمیل‌ها به کمک فایل.edb انجام می‌شود و برروی سرور  Exchangeمایکروسافت فعال در شبکه بازیابی می‌شود.
  • خروجی گرفتن از ایمیل ها بر روی فایل‌های .pst
  • بازیابی در سطح ایمیل به کمک .pst

سرور شیرپوینت مایکروسافت

  • بازیابی اشیاء از فایل‌ها و پوشه‌ها در شیرپوینت
  • بازیابی محتویات لیست‌های ساخته شده (تقویم، اطلاعیه‌ها، مخاطبین) بصورت یک فایل متنی

سرور SQL مایکروسافت

  • امکان خروجی گرفتن از پایگاه‌ها دادهSQL و داده‌های موجود در جداول، مشاهده و ذخیره روال‌ها در فایل .sql
  • امکان خروجی گرفتن از پایگاه‌ها دادهSQL و داده‌های موجود در جداول، مشاهده و ذخیره روال‌ها در فایل  .xsl

انجام بازیابی اشیاء بر روی یک سرور SQL فعال در شبکه

Vembu Universal Explorer - Free Tool

فرایند نصب محصول نسبتا ساده است، قبل از نصب باید چندین پیش نیاز فراهم شود و برخی از نرم افزارها نصب شوند. در ابتدا شما نیاز به نصبSQL Express 2014 ، Outlook و همچنین .NET دارید. این الزامات اساسا وجود دارد تا شما بتوانید از ویژگی‌های بازیابی برای برنامه خاص مایکروسافتی استفاده کنید. برای مثال، می‌خواهید مواردی از صندوق‌های پستی خود را به عنوان فایل‌های شخصی (.PST) خروجی بگیرید یا به یک سرورExchange  دیگر بازگردانید، لازم است نسخه 64 بیتی Microsoft Outlook 2010  را در نیز بر روی سیستم نصب کنید.

نیازهای برنامه

دستگاهی که در آن شما قصد دارید برروی آن مرورگر عمومیVembu  را نصب کنید باید این اجزا را داشته باشد:

  • .NET 4.0 یا بالاتر
  • SQL Server 2014 اکسپرس
  • مایکروسافت Outlook 64 بیتی 2010 یا 2013

بنابراین گردش کار برای بازیابی یک شی AD از Vembu Backup به صورت زیر است.

مونت کردن فایل پشتیبان از طریق رابط کاربری Vembu، سپس مونت کردن فایلVHD  در سیستم ویندوز سرور، معرفی فایل (ntds.dit) از طریق مرورگر جامع Vembu که در مسیر “%systemroot%\ntds\ntds.dit ” واقع شده است.

در ادامه تصویری از مرورگر Vembu را مشاهده می‌کنید که در آن شما می‌توانید آنچه را که می‌خواهید برای بازیابی انتخاب کنید.

Vembu Universal Explorer - Recovery of Microsoft AD object

مرورگر جامع Vembu ابزاری مفید برای بازیابی منابع و اشیاء مورد نیاز در زیرساخت شما است.

Vembu همچنین یک ابزار رایگان دیگر دارد که ممکن است توجه شما را به خود جلب کند. نام این ابزار پشتیبان گیری دسکتاپ در سطح ایمیج است که برای ایجاد پشتیبان در سطح ایمیج برای نقاط نهایی شما (لپ تاپ‌ها، دسکتاپ و غیره …) مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. اگر سیستم شما توسط نرم افزارهای مخرب خراب شود، یا خود سیستم خراب و یا دزدیده شود، شما می‌توانید از گزینه بازیابی تمام سخت افزاری (BMR) برای بازیابی ویندوزهای پشتیبان گیری شده به سخت افزار مشابه یا متفاوت استفاده کنید.

Vembu به عنوان یک شرکت پیشتاز در عملیات پشتیبان گیری و بازگشت از خطا محصولات دیگری را بصورت تجاری ارائه می‌دهد. بعضی از آنها را قبلا در موردش مطلبی ارائه شده مانند ابزار پشتیبان گیری از ماشین های مجازی

  • ابزار پشتیبان گیری ماشین‌های مجازی Vembu ، از زیرساخت شما به سرعت، کارآمد و بدون نیاز به مولفه‌ نرم افزاری پشتیبان گیری می‌کند. همچنین از زیرساخت مجازیHyper-V شما در اندازه کسب و کارهای کوچک و متوسط با ویژگی‌های پیشرفته‌ و قیمت‌ مقرون به صرفه‌ای پشتیبان گیری می‌کند. پشتیبان گیری از ماشین مجازیVembu  گزینه‌های بازیابی سریع‌تر را فراهم می‌کند که اطمینان حاصل می‌کند تداوم کسب و کار شما در صورت قطع شدن یا برخورد با فاجعه مختل نمی‌شود.
  • پشتیبان گیری در سطح ایمیج Vembu، یک راه حل کامل پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه برای محیط های ویندوزی است. این ویژگی یک گزینه برای انجام پشتیبان گیری در سطح کل سیستم یا تهیه پشتیبان خاص در سطح فایل برروی سرورها و ایستگاه‌های کاری را فراهم می‌کند.
  • پشتیبان گیری شبکهVembu ، برای کسب و کارهای کوچک و متوسط شرایطی را فراهم می‌کند که از اطلاعات کسب و کار خودشان برروی فایل سرور‌ها، سرورهای برنامه‌های کاربردی، ایستگاه‌های کاری و دیگر نقاط انتهایی محافظت کنند. به کمک پشتیبان گیری شبکه می‌توانید اطلاعات تمامی سیستم‌های خود را برروی یک مکان مرکزی پشتیبان گیری کنید که کار شما را برای مدیریت آسان‌تر می‌کند.
  • پشتیبان گیری آنلاینVembu از سرورهای، Exchange، SQL،SharePoint  و سرورOutlook  شما به طور مستقیم برروی ابر امن Vembu با استفاده از رمزنگاری 256 بیتی AES و با ویژگی‌های حرفه‌ای پشتیبان گیری می‌کند.
  • پشتیبان گیری برروی ابر مبتنی بر نرم افزاری (SaaS)، این ویژگی برای ارائه گزینه‌های پشتیبان گیری و بازیابی برای برنامه‌های کاربردی آنلاین مانند Office365 و برنامه‌های گوگل با قیمت مقرون به صرفه طراحی شده است. پشتیبان گیری آنلاین اجازه می‌دهد تا شما در هر زمان و هر کجا پشتیبان گیری و بازیابی را بر روی ایمیل‌ها، اطلاعات درون درایو ابری، تقویم و مخاطبین خود را برروی نرم‌افزارهایOffice365 و برنامه‌های کاربردی گوگل، را انجام دهید.

فرستادن دیدگاه


حامیان