مجازی سازی از طریق هایپروایزور هایی مثل VMware   و Hyper_v   پروسه های حفاظت از داده ها و بازیابی برنامه های کاربردی را ساده کرده است اما آنها را ارزانتر نساخته است. علاوه بر این، بسیار از این راهکارهای محافظت از داده مبتنی بر مجازی سازی تقریبا بیش از حد موروثی هستند و همه ماشینهای فیزیکی را نادیده میگیرند. در نهایت، در حالی که  بسیاری از این راهکارها می توانند داده ها را به ابر انتقال دهند، بعضی ها نیز می توانند از یک ابر کلاود به عنوان یک سایت بازیابی بحرانی استفاده نمایند. ایفای نقش کنند. این راه حل ها همچنین تمایل به نادیده گرفتن افزایش نرم افزار به عنوان یک سروس (SaaS) مانند Office 365  و G-suite هستند. در نتیجه متخصصان فناوری اطاعات هنوز هم مدیریت راه حل های پشتیبان چندگانه را رها میکنند تا به طور کامل از داده هایشان حفاظت کنند.

معمای پیچیده حفاظت از داده ها

متخصصان فناوری اطلاعات با دو طرح حفاظت از داده مواجه هستند که یک معمای پیچیده و غامض در بحث محافظت از داده ها را ایجاد کرده و بایستی بر آن نیز غلبه نمایند. اگر آنها یک برنامه و یا نرم افزار قدیمی را به منظور حفاظت از محیط هایشان انتخاب کنند، در نتیجه بایستی هزینه های بالایی را متحمل شوند و یا با نرم افزارهایی که به طور کامل از قابلیت های محیط های مدرن مانند زیرساختهای مجازی سازی و ابر بهره مند نیستند زندگی نمایند.

از سوی دیگر آنها میتوانند راه حل های جدیدی را از شرکت هایی که بر روی ویژگی های محافظت از داده های محیط خاص تمرکز میکنند اتخاذ کنند ، اما پس از آن فقط به آن محیط محدود میشوند. این راه حل ها اغلب دارای یک پایگاه مشتری نسبتا کوچک هستند به این معنی که راه حل به خوبی با بعضی از برنامه های قدیمی مورد بررسی قرار نگرفته و سازگار نیستند. در این میان، Vembu  یک شرکت نسل بعدی است که قابلیت های راهکار پشتیبان گیری کلاس جدید را فراهم نموده و این در حالیست که به طور همزمان یک تکمیل پوشش پلتفرم مشابه برنامه های قدیمی را فراهم میکند .

معرفی Vembu

Vembu یک شرکت خصوصی است که در سال 2002 تاسیس شد. استراتژی اولیه ورود به بازار، تعامل با ارایه دهندگان خدمات بود. Vembu  راه حل خود را به عنوان یک “White_Lable ” عرضه کرد و به ارایه دهندگان خدمات خود اجازه داد تا راه حل مجدد را جدا بر روی آن قرار دهند. در نتیجه Vembu  شرکتی است که ممکن است شما تا حالا نشنیده باشید، در حالیکه حدود 60000 کسب و کار از محصولات آن استفاده میی کنند.

محصول Vembu BDR  یک راه حل یکپارچه برای تمام نیازهای پشتیبان گیری و بازیابی بحرانی سازمانهاست. این راه حل تهیه نسخه پشتیبان و تکثیر برای VMware  و Hyper_V ، تهیه پشتیبان Bare Metal و بازیابی ویندوز سرورها و دسکتاپ های فیزیکی را فراهم میکند. همچنین میتواند از برنامه هایی مانند Exchange  ، SQL  ، sharepoint  ، Active Directory نیز پشتیبان تهیه نموده و قادر به بازگرداندن داده ها در موارد خاص نیز می باشد.

اگر شما حرکت محصولات اداری تان به ابر را آغاز کرده اید، Vembu محیطهای SaaS مانند آفیس 365 و گوگل G-Suite را پشتیبانی کرده است. همچنین توانایی تکثیر داده ها به خارج از سایت انتخابی شما یا بر روی محیط ابری آن محیط ابر آمازون یا هر ارائه دهنده خدمات ابری دیگری فراهم می کند. تمام این قابلت ها میتوانند توسط یک پورتال متمرکز مدیریت شوند.

بازیابی سریع در ذهن ما یک قابلیت “must-have ” است. این در واقع یک توانایی جهت بازیابی یک نرم افزار بر روی دستگاهی هست که در آن بکاپ گرفته شده است.  این میتواند انتقال فایلها را از بین ببرد و در نتیجه اهداف بازیابی زیر 15 دقیقه را فراهم میکند. Vembu  نه تنها بازیابی فوری را برای ماشینهای VMware  و  Hyper-V، بلکه برای ماشینهای فیزیکی نیز فراهم می آورد. مهمتر از همه، آن میتواند روی انواع هایپروایزورها شامل VMware  ، Hyper-V و هایپروایزورهای مبتنی بر لینوکس بازیابی شود. مدیران می توانند این بازیابی های فوری را هرشب به طور خودکار انجام دهند، که این می تواند دربرگیرنده ارسال یک اسکرین شات از یک ماشین مجازی در حال اجرا باشد. در یک کلمه، محصصول Vembu تایید نهایی در بازیابی بحرانی را فراهم می کند.

مدیریت بهینه ذخیره ساز 

استوریجی که در قسمت Back-End  قرار گرفته است میتواند اغلب یک فرآیند حفاظت داده را از بین ببرد. هر از یک از فروشندگان نرم افزار به سخت افزار گران قیمت می پردازندتا به آنها مدیریت ذخیره سازی داده ها و حفاظت از داده ها را ارایه دهند یا سعی می کنند خودشان را به ساختن این امکان دهند که مشتری از سخت افزار کالا استفاده کند. اگر فروشنده نرم افزار به مسیر ارایه خدمات داده وارد شود، در ادامه آنها نیاز دارند تا اطمینان حاصل نمایند که قابلیت های کاملی همچون پشتیبانی از حالت های scale_up  و scale_out را فراهم نمایند.همچنین پشتیبانی از کنترل توکار، یا اصلاح خطاها و همچنین تکنیک های کارآیی داده ها مانند فشرده سازی و یاdeduplicatio را فراهم می کند. در نهایت، آنها باید بتوانند داده ها را از طریق رمزنگاری ایمن نمایند.

 

محصول Vembu ویژگی های غنی از پشتیبانی محیط های مدرن را بدون رها کردن محیط های قدیمی فراهم مینماید. آن همچنین در پوشش سیستم های عامل، هایپروایزورها و راه حل های SaaS بسیار کامل است. در نهایت همه ی اینها را در یک نقطه قیمتی باید برای مشتری های کوچک و متوسط بسیار جذاب باشد قرار می دهد.

فرستادن دیدگاه


حامیان