نیاز به نرم افزار پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه هر روز افزایش می‌یابد. بسیاری از فروشندگان در این بازار حضور دارند که ادعا می‌کنند راه‌حل‌هایی را برای نیازهای شما ارائه می‌دهند. ایجاد یک نرم افزار پشتیبان گیری یک وظیفه حیاتی است، اما انتخاب راه حل مناسب با توجه به سطح نیاز محیط متنوع، توجه بیشتری را طلب می‌کند.

اکثر مدیران شبکه برای یافتن یک نرم افزار پشتیبان گیری ایده آل با مشکلی مواجه هستند. این فرایند شامل عوامل متعددی است که باید بررسی شوند. اولین قدم در اینجا این است که بدانیم چه چیزی نیاز داریم، شما بایستی از نیازهای خود و همچنین سطوح اهمیت و اولویت بندی خودتان که نیاز به پشتیبان گیری از آن‌ها دارید آگاهی داشته باشید و بتوانید کسب و کار خود را پیوسته در حال اجرا نگهداری کنید.

Open Guide to Finding the Right Backup Software

مراکز داده همیشه در دسترس یک نیاز مهم به‌شمار می‌رود؛ برخی از امکانات کلیدی که هر یک از نرم افزارهای پشتیبان گیری ارائه می‌کنند برای نیازهای شما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، و شما باید یک راه حل مناسب برای پشتیبان گیری با توجه به زیرساخت و منابع خودتان انتخاب کنید که تمام ویژگی‌های مشخص شده مورد نیاز را برآورده کند تا به شما کمک کند تداوم کسب و کار خود را حفظ کنید. به کمک پشتیبان گیری در سطح ایمیج شما می‌توانید در دسترس بودن محصول حیاتی دیگر خود را فراهم کنید.

رعایت قواعد اولین قانون است!

قبل از انتخاب یک راه حل، باید بررسی کنیم که آیا این راهکار مطابق با قوانین سازمان هستند یا خیر، نهادها و سازمانهای خاصی وجود دارند که از قوانین خاصی پیروی می‌کنند. GDPR چنین سیاستی است که برای تمامی سازمان‌هایی که در اروپا قرار دارند، اعمال شد. استراتژی ساده‌ای معرفی شد؛ محافظت کامل از اطلاعات! این سیاست باعث شد فروشندگان نرم افزار در سیاست‌های پشتیبان گیری انطباق پذیری بیشتری را ارائه دهند.

چگونه اطلاعاتی که بایستی پشتیبان گیری شود، در واقع پردازش می‌شود؟ آیا داده‌ها رمزگذاری شده‌اند؟ و هنگامی که پشتیبان گیری بر اساس محاسبات ابری صورت می‌گیرد، آیا داده‌های موجود در فضای محاسبات ابری به اندازه کافی ایمن هستند؟ داده‌ها در کجا قرار دارند؟ یک عملیات استراتژیک کامل باید قبل از تهیه یک نرم افزار پشتیبان گیری انجام شود. مفهوم بعدی که بعد از هماهنگی و سازگاری عملیات پشتیبان گیری مطرح می‌شود، مبحث امنیت در پشتیبان گیری است. رمزگذاری باید داخلی باشد و با روش رمزنگاری استاندارد صورت گیرد.

هرچند داده‌ها با استفاده از الگوریتم‌های متعدد رمزگذاری خواهند شد اما نکته اصلی که باید دیده شود این است که آیا الگوریتم استاندارد برای رمزگذاری مانند الگوریتم AES-256 استفاده می‌شود. دیگر جنبه مهم این مساله رمز رمزگذاری بر روی داده‌ها در هنگام انتقال و در هنگام نگه داری اطلاعات است. اگر رمزگذاری به خوبی انجام نشود، امکان انجام عملیات پشتیبان گیری با راهکار ایمین وجود نخواهد داشت. داده هایی که برای پشتیبان گیری پردازش می‌شوند بدون تردید بسیار حساس هستند. هیچ سازمانی زمانی که به امنیت داده‌ها خودش آسیب می‌رسد، نمی‌خواهد خطر و ریسک آن را بپذیرد.

محاسبات ابری در هر زمان و هر مکان !

هنگامی که یک راه حل مبتنی بر محاسبات ابری در نظر گرفته می‌شود، باید ویژگی‌های مشخصی مورد بررسی قرار گیرد. حفظ یک کپی در محلی خارج از زیرساخت یکی از ویژگی‌های مهم است، نگهداری یک سایت پشتیبانی از فاجعه، زمانی که نیاز به تداوم کسب و کار احساس می‌شود، نقش اساسی ایفا می‌کند. داده‌ها را می‌توان پشتیبان گیری کرد، اما در دسترس بودن آن در زمان نیاز، مانند زمانی که فاجعه رخ داده است یا هر زمان که اطلاعات از دست رفته باشد و یا هر نوع خرابی سیستم رخ داده شده باشد، بسیار مهم است. این چیزی است که هر نرم افزار را برجسته می‌کند، محصول نرم افزاری باید در هر زمان آماده سرویس دهی باشد.

بازیابی فاجعه به کمک محاسبات ابری در یک سناریو استفاده می‌شود که اطلاعات پشتیبان در زیرساخت خودتان از بین رفته باشد. این عمل مانند پشتیبان گیری از اطلاعات پشتیبان گرفته شما عمل می‌کند. بنابراین پشتیبان گیری بر روی هر دو در محیط ابری و در زیرساخت سازمان راهکاری جامع و کاملی است. علاوه بر این در پایان روز، شما می‌توانید اطلاعات خود را در زیرساخت خودتان، خارج از محیط خودتان و حتی بر روی محیط ابری پشتیبان گیری کنید تا سناریو کاملی از پشتیبان گیری و بازیابی از فاجعه را انجام داده باشید.

فاجعه؟ بازیابی اطلاعات خود را تحت پوشش قرار دهید

روند بازیابی در اینجا نقش مهمی دارد، نیاز به بازیابی در همه جا یکسان نیست. سناریوهای متعدد و گوناگون وجود دارد که در آن بازیابی مورد نیاز است و باید اجرا شود. گاهی اوقات یک وضعیت وجود دارد که دسترس پذیری ساده به داده‌ها مساله مهم نیست، در چنین شرایطی، بازیابی فوری باید قابل اجرا باشد.

یک حالت وجود دارد که منبع پس از شکست نمی‌تواند به وضعیت قبلی خود بازگردد. در این شرایط، بازیابی دائمی مورد نیاز است. داده‌های فایل‌های پشتیبان گیری شده باید برای ایجاد یک سیستم که قبل از خرابی یا خطای سیستم و یا هر نوع از دست دادن اطلاعات در دسترس باشد، استفاده شود.

چندین بار این وضعیت پیش آمده است که فایل‌ها و پوشه‌های خاصی مورد نیاز هستند و ممکن است یک دیسک مهم در دسترس باشد که در آن همه داده‌های مهم را داشته باشد. بازیابی در سطح پلتفرم بدون توجه به منبع، چه به صورت مجازی و یا فیزیکی باشد برای دسترسی به اطلاعات سطح بالا پشتیبانی شود. این انواع مختلف بازیابی که می‌تواند در موقعیت خاص انجام شود، باید توسط هر فروشنده نرم افزاری ارائه شده باشد.

هزینه‌های پشتیبان گیری سنگین؟ نکته جالبی نیست!

محدودیت‌های بودجه در هر سازمان یا یک شرکت یک نکته معمولی است، در رابطه با اندازه کسب و کار این مساله متفاوت است. یک راه حل را پیدا کنید که متناسب با محدودیت‌های شما باشد. چندین نسخه نرم افزاری می‌توانند برای راه حل شما استفاه شود. همه ویژگی‌های پیشرفته برای پشتیبان گیری سطح متوسط لازم نیست، شما بایستی بر اساس اولویت از این ویژگی ها استفاده کنید. یک راه حل باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا مشتریان بتوانند آنچه را که نیاز دارند انتخاب و تهیه کنند. به غیر از این چند جنبه مهم، یک راه حل نرم افزاری پشتیبان خوب شامل گزینه‌های زمانبندی خودکار ، تکرار آگاهانه، فشرده سازی درونی، گزارش دهی و خیلی امکانات بیشتر باشد ممکن است بر اساس نیاز سازمان تغییر کند.

نتیجه گیری

ایجاد یک روند و ساختن هر نوع نرم افزار برای یک عملکرد خاص، کار آسانی نیست. بررسی این موضوع دقت بیشتری می‌خواهد، بدست آوردن یک راه کار مناسب می‌تواند در یک دوره آزمایشی انجام شود. هنگامی که نرم افزار پشتیبان گیری در نظر گرفته شد؛ بیشتر این نرم افزارها در ابتدا به شما عملکرد کامل را بصورت رایگان به منظور ارزیابی قرار می‌دهند. همچنین، ارتقاء و بررسی این نرم افزار باید هر سه ماه بررسی شود.
شما می‌توانید بصورت کامل از مجموعه نرم افزاری Vembu BDR در زیر ساخت خود بصورت 30 روز آزمایشی بهره مند شوید. برای بررسی تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک راه حل پشتیبان گیری خوب و کارا، نیاز مند آزمایش شدن برروی محیط خودتان است.

فرستادن دیدگاه


حامیان