در الگوی فعلی کسب و کار، پیش نیاز ارائه دهندگان سرویس، سرویس دهی بی وقفه در کسب و کار است. به کمک تداوم کسب و کار (BC)، یک تجارت می‌تواند سیستم خود را بدون هیچ گونه مشکلی به صورت نرمال اجرا کند. اما احتمال از دست رفتن اطلاعات تجاری در زمان وقوع یک حادثه زیاد است.

Disaster Recovery Plan

پس از برخورد با یک فاجعه، سوالات و مشکلاتی مطرح می‌شود:

  1. چه آسیبی برای کسب و کار ایجاد شده است؟
  2. این مشکلات تا چه حد می‌توانند بهبود پیدا کنند و اگر یک روش جایگزین برای حفظ کسب و کار وجود داشته باشد بازیابی این مشکلات به چه صورت است؟

بهبود هر یک از این مشکلات با تنظیم برنامه ریزی بازگشت از فاجعه (DR)؛ منجر به ایمن سازی سیستم‌های بحرانی کسب و کار و اطمینان از حفاظت اطلاعات کسب و کار می‌شود و امنیت داده‌های مهم تجاری را تضمین می‌کند.

آیا پشتیبان گیری از داده‌ها برای بازیابی از فاجعه کافی است؟

پشتیبان گیری به تنهایی هرگز به عنوان یک برنامه بازیابی فاجعه در نظر گرفته نخواهد شد. پشتیبان گیری فقط روشی برای بازگرداندن اطلاعات است. پشتیبان گیری اطلاعات را زنده نگه می‌دارد، با این حال آنها به طور منظم به عنوان یک برنامه DR معتبر نیستند زیرا شما باید مکانی را برای بازسازی این داده‌ها داشته باشید. یک سازمان تجاری باید یک برنامه بازیابی از فاجعه واضحی را برای ادامه کار خود در شرایط مختلف در برخورد با فاجعه‌های گوناگون داشته باشد. به عنوان مثال، شما باید یک برنامه برای اینکه چه زمان و به چه صورت ماشین خود را روشن کنید و یا داده‌های خود را بازیابی و در وضعیت سرویس دهی قرار دهید، داشته باشید.

بازیابی فاجعه و تداوم کسب و کار چیست؟

بازیابی از فاجعه

این یک بخش اساسی از برنامه تداوم کسب و کار در است، با یک برنامه بازیابی فاجعه کامل، حداقل یک نسخه از اطلاعات مهم سازمان در خارج از سازمان نگهداری می‌شود. یک کسب و کار باید امکانات و زیرساخت مناسب را برای اجرای برنامه بازیابی از فاجعه داشته باشد تا بتواند به طور کامل عملیات محافظت از داده‌ها و بازیابی آن‌ها را انجام دهد.

تداوم کسب و کار (BC)

طرح تداوم کسب و کار تضمین می‌کند که عملیات تجاری می‌تواند حتی در زمان بحران یا فاجعه ادامه پیدا کند. فاجعه‌ها می‌توانند به علل طبیعی یا خطای انسانی رخ دهند، کسب و کار نمی‌تواند در این زمان بصورت عادی به کار خود ادامه دهد. سازمان‌ها باید همچنین خطرات بالقوه‌ را بررسی کنند و طرح‌های تداوم کسب و کار را برای تضمین روال عادی حتی در چنین حوادثی، تعریف و پیاده سازی کرده باشند.

بازگشت به کسب و کار با کمترین زمان خرابی

بازیابی فاجعه به کمک طرح تداوم کسب و کار این امکان را فراهم می‌اورد که با کمترین زمان خرابی به کسب و کارتان ادامه دهید. برنامه‌های بازیابی فاجعه شامل موارد زیر است:

  • ترکیب پشتیبان گیری از اطلاعات که در نقاط مختلف جغرافیایی قرار گرفته‌اند سبب می‌شود که زمان خرابی‌های غیر منتظره به شدت کاهش پیدا کند، مکان تهیه نسخه پشتیبان بایستی در خارج از منطقه کسب و کارتان باشد.
  • درک اینکه چه اطلاعات مهم در سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این اطلاعات چه کسانی استفاده می‌کنند، و چه نقشی در فعالیت‌های مهم سازمان ایفا می‌کند.

اطمینان از تداوم کسب و کار با مجموعه نرم افزاری Vembu BDR

این وظیفه مدیران IT است تا اطمینان حاصل کند که کسب و کار حتی اگر با خطا برخورد کرد به سرویس دهی خود ادامه دهد. بنابراین، مدیران IT همیشه باید آماده باشند و برنامه‌های بازیابی فاجعه‌ای داشته باشند که می‌تواند خرابی را کاهش دهد و تداوم کسب و کار را تضمین کند.

مجموعه نرم افزاری Vembu BDR یک راه حل جامع و ایمن پشتیبان گیری و بازیابی برای رفع نیازهای محافظت از اطلاعات محیط IT است، که تضمین تداوم کسب و کار را با قیمتی مقرون به صرفه برای شما فراهم می‌اورد. علاوه بر این، Vembu محصولات بازیابی فاجعه را به عنوان بخشی از مجموعه نرم افزاری خود ارائه می‌دهد، که زمان خرابی و از دست رفتن اطلاعات ناشی از فاجعه‌های ناگهانی را به حداقل می‌رساند.

بازیابی فاجعه بر بستر ابری Vembu و  بازیابی فاجعه در خارج از محلVembu  حفاظت اضافی از داده‌ها را ارائه می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد بهترین برنامه DR را برای سازمان خود تنظیم کنید. انتخاب خارج از محلVembu  به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های پشتیبان را از سرور داخلی VEMBU BDR به سرور خارجی در دفتر و یا شعبه دیگر بصورت از راه دور تکرار کنید. علاوه بر این، یک گزینه برای تکرار داده‌های نسخه پشتیبان از محلی به محیط ابر Vembu با استفاده از CloudDR وجود دارد.

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد استراتژی توسعه مبتنی بر بستر ابری ترکیبی را برای محیط خود با یک نسخه ذخیره شده به صورت محلی بر روی دیسک و یک کپی دیگر در ابر نگهداری کنید. همچنین با تکثیر بر روی محیط ابر، هر زمان که بخواهید، به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید. Vembu با ارائه گزینه‌های بازیابی متعدد مانند Vembu OffsiteDR و Vembu CloudDR، برای شما زمان RTO کمتر از 15 دقیقه را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، Vembu از تکثیر و تکرار ماشین مجازی پشتیبانی می‌کند که یکی از راه حل‌های قدرتمند بازیابی فاجعه DR برای محیط‌های مجازی است. تکرار ماشین مجازی به شما اجازه می‌دهد یک کپی دقیق از ماشین مجازی خود در سایت اصلی را به سرور خارجی و یا محل ثانویه تکثیر کنید. هنگامی که ماشین مجازی با خطا مواجه می‌شود شما می‌توانید بلافاصله ماشین مجازی تکثیر یافته خود را فعال کنید تا عملیات تجاری خود ادامه پیدا کند. بنابراین، این فرایند به کسب و کارها کمک می‌کند تا بدون توقف به فعالیت خود ادامه دهد.

فرستادن دیدگاه


حامیان