در تمام سازمانها چه در سطوح کوچک و چه در سطح مراکز داده پیشرفته و بزرگ، بی تردید داده ها و اطلاعات با ارزشترین دارایی سازمان به شمار می روند. از این رو لازم است در تمام شرایط برای حفاظت از آنها و جلوگیری از بین رفتن آنها راهکار و تدبیری اندیشه شود. با این مقدمه، می توان انتخاب یک راهکار تهیه پشتیبان و نرم افزاری که بتوان از آن تحت عنوان یک راه حل پشتیبان گیری یاد کرد اهمیت دارد. هرچند که امروزه با اندکی جستجو می توان به نرم افزارها و شرکت های متعددی رسید که هرکدام با ارائه راهکارهای مختلف در این حوزه با یکدیگر رقابت می کنند، اما ما قصد داریم تا با تمرکز بیشتر بر روی یکی از راهکارهای کاربردی که در سال 2018 نیز رشد بسیار مطلوبی داشته است آنرا معرفی نماییم. قطعا برای انتخاب راهکار یک نرم افزار بایستی دلایل معقولی وجود داشته باشد تا آن را بتوان با سایر راهکارها تمیز داد. در ادامه این مقاله، به معرفی استدلال هایی جهت بکارگیری راه حل شرکت Vembu تحت عنوان Vembu BDR Suite پرداخته ایم و به 18 دلیل اصلی برای انتخاب آن به عنوان نرم افزار پشتیبان گیری در سال 2018 اشاره خواهیم کرد. تصویر پایانی نیز بصورت اجمالی به شما کمک می کند تا بتوانید به دلایل استفاده از این نرم افزار و اینکه چرا کسب و کارها Vembu را انتخاب کرده اند پی ببرید.

 

1- نرم افزار Vembu بعنوان یک راهکار All-in-one محسوب می شود و می توان به راحتی عملیات تهیه پشتیبان و بازیابی اطلاعات را از طریق آن انجام داد. همچنین این نرم افزار کمک می کند تا در ابعاد وسیع تری تحت عنوان راهکار Disaster Recovery یا بازیابی بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.

2- شرکت Vembu بر حسب نیاز بازار و کسب و کارهای متعددی که در بازار IT وجود دارد، سعی کرده است تا نسخه های مختلفی از این محصول را تهیه و در اختیار کاربران قرار دهد.

3- بی شک در بسیاری از کسب و کارها، برخی ماشین های مجازی و سرویس ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند. این رو فعال کردن قابلیت پایداری بالا یا HA (High Availability) بر روی این ماشین ها امری ضروری است. یکی از ویژگی ها و شاید دلایل استفاده از محصول Vembu BDR Suite بخاطر امکان ارائه قابلیت HA بر روی ماشین های مجازی است.

4- امکان تهیه پشتیبان گیری با سادگی و سرعت بالا یکی دیگر از مزایای این نرم افزار محسوب می شود. به عبارتی استراتژی 3-2-1 که سادگی فرآیند تهیه پشتیبان را بدنبال دارد، یک دلیل معقول برای استفاده از این نرم افزار به شمار می رود.

5- شاید تهیه پشتیبان در یک مکان محلی دارای مخاطراتی باشد و برای بسیاری از سازمان ها امکان استفاده از فضای ابری یک راهکار ثانوی به شمار برود. از این رو بایستی نرم افزار تهیه پشیتبان، این قابلیت را فراهم نماید. نرم افزار Vembu با امکان تهیه فایلهای پشتیبان و انتقال آنها بر روی فضای ابری هایبرید شرایط بسیار مطلوبی را برای توسعه ابر فراهم نموده و همچنین اطمینان از بازیابی داده ها و در دسترس بودن اطلاعات در شرایط بحران را نیز بدنبال خواهد داشت. تهیه فایلهای پشتیبان و نگهداری انها بر روی یک سرور محلی در شبکه LAN و سپس انتقال آنها بر روی یک فضای خارج از سایت محلی OffsiteDR از طریق بستر WAN جزء مزایا و قابلیت های کاربردی است که توسط محصول Vembu  پوشش داده شد.

6- در بسیاری از کسب و کارها، نگهداری و آرشیو داده های پشتیبان گرفته شده برای ماه ها و حتی سالها امری الزامی است. با در نظر گرفتن این سیاست، لازم است تا از رسانه های دیگری همچون Tape جهت نگهداری و ارشیو داده های پشتیبان گرفته شده استفاده کرد. آیا Vembu توانمندی تهیه بکاپ بر روی نوارهای Tape را فراهم می نماید؟ پاسخ مثبت به این سوال، یکی از ویژگی ها و دلایل استفاده از نرم افزار Vembu جهت ذخیره داده ها بر روی Tape و امکان نگهداری انها برای مدت زمان طولانی خواهد بود.

7- ارائه یک فایل سیستم اختصاصی با نام VembuHIVE برای مدیریت بهینه فضای ذخیره سازی جزء مزایا و قابلیت های چشمگیر و کاربردی این نرم افزار می باشد. این فایل سیستم مبتنی بر ابر برای تهیه پشتیبان از مقیاس های بزرگ و بازیابی بحرانی در سطح Enterprise طراحی و بهینه سازی شده است. توانمندی رمزنگاری، جلوگیری از ذخیره داده های تکراری Deduplication، خطایابی و تصحیح خطاها بصورت داخلی و برخی ویژگی های دیگر جزء خصوصیات این فایل سیستم محسوب می شود.

8- امکان تهیه پشتیبان متوالی و تکثیر اطلاعات نیز جزء پارامترهای مهمی است که تحت RPO در بسیاری از راهکارهای بکاپ گیری مورد بررسی قرار می گیرد. هرچه اندازه و مقدار RPO پایین تر باشد، امکان تکثیر داده ها و تهیه پشتیبان با فواصل کوتاه تر فراهم می شود. این نرم افزار قابلیت ارائه RPO کمتر از 15 دقیقه را فراهم نموده که می توان از آن به عنوان یکی از دلایل استفاده از این نرم افزار نام برد. البته بحث RPO و RTO در اکثر نرم افزارهای پیشرفته و خوب بکاپ گیری جزء پارامترهای مهم به شمار می رود که لازم است تا مقادیر و پارامترهای ان مورد ارزیابی قرار گیرد. جهت درک بهتر مفهوم RPO و RTO و مقایسه این دو پارامتر بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

9- لازم است بازیابی و برگشت اطلاعات را به عنوان بخش مهمی از فرآیند پشتیبان گیری در نظر گرفت. اینکه بتوانید در زمان های بحران و نیاز، داده ها و سرویس های حیاتی خود را در اسرع وقت بازیابی و فراخوانی نمایید بسیار حیاتی است. Vembu با این رویکرد، امکان بازگرداندن چندین باره و بسیار سریع داده ها را فراهم نموده که بر اساس گزینه های متعددی که در اختیار کاربر قرار می دهد، می توان در سریع ترین زمان ممکن فایلهای پشتیبان را بازیابی نمود.

10- شاید برای مدیران شبکه بازیابی یک ماشین مجازی یا سرویس خاص از جمله Sharepoint, SQL, Exchange یا … مدنظر باشد. یعنی هدف بازیابی یک ماشین خاص بصورت Granular مدنظر می باشد که Vembu این قابلیت را فراهم نموده است و می توانید در لحظه یک ماشین مجازی یا سرویس مایکروسافتی خاص را بازگردانی کنید.

11- قابلیت کاربردی انتقال Cross-Platform جزء دلایل مهم و شاید یکی از برتری های این نرم افزار باشد. با استفاده از این ویژگی، می توان یکی از چالش های اصلی در انتقال سرویس های فیزیکی به مجازی، مجازی به مجازی و … را رفع کرد. بی شک، واژه های P2V و V2V برای مدیران زیرساختهای مجازی آشناست. امروزه در کسب و کارهای متعدد، لازم است سرویس های فیزیکی مختلف به زیرساخت مجازی منتقل شوند. حتی فراتر از این، نیاز است تا سرویس های مجازی خاصی از پلتفرم های همچون Hyper-v یا vSphere یا Citrix به یکدیگر منتقل و مهاجرت داده شوند. از این رو، امکان تبدیل یک سرویس فیزیکی به مجازی یا انتقال یک سرویس مجازی روی Hyper-v به زیرساخت مجازی vSphere امری بسیار حیاتی و مهم محسوب می شود. راهکار Vembu BDR Suite به خوبی این مسئله را درک و انرا حل نموده است. با امکان استفاده از قابلیت Cross-Platform Migration که در این بسته ارائه می شود، می توانید مشکل انتقال بین پلتفرم های مختلف را مدیریت نمایید. 

12- بالا بردن امنیت یکی از دغدغه های همیشگی بوده که بر روی فایلهای پشتیبان گرفته شده نیز تاکید شده است. از این رو، این راهکار با امکان رمزنگاری و گذاشتن رمز عبور بر روی فایلهای پشتیبان گرفته شده، باعث بالا رفتن امنیت آن می گردد. همچنین در فرآیند رمزنگاری می توان از پروتکل AES-256 جهت افزایش سطح ایمن سازی فایلها و رمزنگاری استفاده نمود. این خود یکی از دلایل انتخاب این راهکار بعنوان یک راه حل امن به شمار می رود.

13- امکان توسعه پذیری و مقیاس پذیری این نرم افزار هم جزء ویژگی هیا خوبی است که برای محیط های بزرگ و پیشرفته قابل بهره برداری می باشد.

14- قبول و پذیرش استانداردها و قوانین صنعتی و همچنین ارائه سازگاری کامل با این شرایط در بازار IT جزء دیگر مزایا و خصوصیات نرم افزار بوده که انرا در بین رقبا متمایز می نماید. در نظر گرفتن استانداردها، مقررات و قوانینی که در این حوزه به تایید و توافق سراسری رسیده است را در این نرم افزار می توان مشاهده کرد.

15- بی شک امکان متمرکز سازی در فرآیند مدیریت نرم افزار پشتیبان گیری بسیار کاربرپسند می باشد. همچنین این نرم افزار، توانایی مدیریت و پایش و نظارت بصورت مرکزی و در یک داشبورد واحد را فراهم نموده است. این بدان معناست که با یک کنسول مرکزی و واحد می توانید به مدیریت و پیکربندی کلیه فرآیندها و jobهای پشتیبان گیری بپردازید. نظارت و مانیتورینگ عملیات بکاپ گیری و بازیابی داده ها نیز بصورت مرکزی در همان کنسول ارائه شده است که باعث سادگی و کاربرپسند بودن این نرم افزار می گردد.

16- چه برای مدیران سیستم و چه برای کاربران لایه عملیات، فرآیند های نصب، پیکربندی و کار با محیط کاربری نرم افزارها همیشه مهم بوده است. در نتیجه، نرم افزار Vembu با این نگرش یک  UI و محیط کاربرپسند را فراهم نموده است. علاوه بر این، پروسه تنظیم و پیکربندی و همچنین نصب نرم افزار نیز با سادگی تمام طراحی شده است که باعث می شود کارشناسان براحتی آنرا نصب و پیکربندی نمایند. این فرآیندها در چند کلیک ساده فراهم شده است. 

17- بدون شک، پشتیبانی محصول یکی از بارزترین و شاخص ترین قابلیت هایی است که هر نرم افزار و راهکار اجرایی باید داشته باشد. نرم افزار Vembu با امکان پشتیبانی تیم فنی بصورت سالانه و 24*7 این اطمینان را به مشتریان مختلف می دهد تا از راهنمایی ها و پشتیبانی های فنی در مواقع بحران و ضروری استفاده نمایند. 

18- در بسیاری از سازمانهای IT، انتخاب یک راهکار قطعا با پارامترهای مختلفی ارزیابی می شود که یکی از انها بی شک قیمت و هزینه تمام شده نرم افزار و لایسنس های آن می باشد. در بازار رقابتی محصولات تهیه پشتیبان، Vembu سعی کرده است تا با ارائه قیمت های مقرون به صرفه و مناسب برای کسب و کارهای مختلف این نیاز را پوشش دهد. با یک جستجو و بررسی قیمتها در بین محصولات، می توانید از هزینه های مقرون به صرفه Vembu BDR Suite مطلع شوید. درنتیجه قیمت معقول لایسنس های Vembu را جزء دیگر دلایل انتخاب این محصول در نظر میگیریم.

 

فرستادن دیدگاه


حامیان