تکنولوژی مجازی سازی، زیرساخت IT را سریع‌تر، دقیق‌تر و کارآمد تر ساخته است. درصد کسب و کارهایی  که به زیرساخت مجازی مهاجرت کرده‌اند در حال افزایش است. عملیات زیر ساخت IT تازمانی که سیستم مجازی سازی به استقرار کامل برسد، به فعالیت خود بصورت چندین واحد فیزیکی به عنوان سرور/ ایستگاه کاری ادامه می‍دهد، در حالی که زیرساخت مجازی به کمک فوق ناظر‌ها قابلیت‌های مجازی سازی را فراهم می‌کند که به شما اجازه می‌دهد چندین ماشین مجازی (VM) را بر روی یک قطعه سخت افزاری اجرا کنید و به شما این امکان را می‌دهد که منابع سخت افزار میزبان را به هر ماشین مجازی اختصاص دهید.

حفاظت از داده مهم ترین جنبه‌ای است که هر کسب و کار باید بخاطر بقا خود به آن توجه زیادی کند. راه حل حفاظت از داده‌ها باید بتواند تداوم کسب و کار بدون قطعی را به همراه حفاظت کامل زیرساخت سیستم‌های مجازی را همانند زیرساخت فیزیکی فراهم آورد. اهمیت حفاظت زیرساخت‌های مجازی و چرایی آن؟ خرابی در زیرساخت مجازی می‌تواند هزینه سازتر باشد. برای مثال، ممکن است چندین سیستم کاری تنها بخاطر یک اتفاق بر روی میزبان با مشکل مواجه شود، و این به طور مشخص بر چندین کاربر و نرم افزار تاثیر گذار خواهد بود. از این رو، راه اندازی یک راه حل محافظت از اطلاعات برای ماشین‌های مجازی امری حیاتی در زیرساخت مجازی به شمار می‌رود.

همچنین، زمانی که بحثی در مورد محافظت از داده‌های در زیرساخت مجازی مطرح می‌شود، بهترین انتخاب یک راه حل وسیعی از حفاظت داده‌ها برای هر محیط مجازی مانند VMware ESXi، مایکروسافت Hyper-V، Citrix Xen، RHEV، KVM  و غیره را بایستی تحت پوشش قرار دهد. اگر کسب و کار شما بر روی یک محیط مجازی با فوق ناظرهای گوناگون در حال اجرا باشد پس یک راه حل تنها می‌تواند برای تمامی زیرساخت مجازی در حال اجرا شما بسیار مفید باشد.در ادامه، در مورد روش‌هایی برای محافظت از زیرساخت‌های مجازی در مقابل برخورد با فاجعه خواهیم پرداخت؛ شما می‌توانید محیط مجازی خود را با این سه استراتژی محافظت کنید.

تکثیر و تکرار ماشین‌های مجازی

VM Replication اجازه می‌دهد تا ماشین‌های مجازی مهم در زیرساخت تجاری را بلافاصله پس از برخورد با فاجعه، در حالت استقرار و سرویس دهی قرار دهید بدون نیاز به انجام مراحل بازیابی. این به شما کمک می‌کند تا پیوستگی کسب و کار خودتان را تضمین کنید و از دردسترس بودن ماشین‌های مجازی مهم خود اطمینان پیدا کنید.

پشتیبان گیری و بازیابی

از داده‌های ماشین مجازی خود کپی را ایجاد کنید، نسخه پشتیبان داده‌ها، زیرساخت شما را در برابر از دست دادن داده‌ها حفاظت می‌کند. همیشه توصیه می‌شود که این کپی را در یک سیستم ذخیره سازی جداگانه یا رسانه‌ها مانند دیسک / نوار ذخیره کنید. سپس داده‌ها را به همان محل یا محل متفاوت بازگردانید، که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای داده های از دست رفته شما باشد.

بازیابی فاجعه به عنوان یک سرویس

بازیابی فاجعه به عنوان یک سرویس (DRaaS) به شما امکان ایجاد و ذخیره کپی تکرار شده داده‌های خود را در چندین مکان می‌دهد و به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های DR شناخته می‌شود. با DRaaS، شما توانایی هایی مانند بوت فوری ماشین‌های مجازی، بازیابی کل داده‌ها، برنامه‌ها و ماشین‌های مجازی را به صورت محلی یا در بستر محاسبات ابری خواهید داشت.

مجموعه نرم افزاریVEMBU BDR  تمامی این سه استراتژی را ارائه می‌دهد

مجموعهVEMBU BDR  یک راه حل کامل است که برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی کسب و کار، بدون توجه به اندازه و نوع آن، طراحی شده است. این مجموعه حفاظت کامل از اطلاعات را برای زیرساخت فیزیکی، زیرساخت مجازی و برنامه‌های مبتنی بر سرویس خدمات ابری (SaaS) مانند (G Suite & Office 365) فراهم می‌آورد.

Vembu پشتیبان گیری و بازیابی فوری را برای طیف وسیعی از فوق ناظرها فراهم می‌کند. این مجموعه همچنین راه حل پشتیبان گیری بدون واسط و مستقلی را برای ماشین‌های در حال اجرا بر روی VMware و Hyper-V و راه حل پشتیبان گیری مبتنی بر عامل را برای ماشین‌های مجازی در حال اجرا بر روی دیگر فوق ناظر مانند KVM، Xen، RHEV، Acropolis،OpenStack  و غیره ارائه می‌دهد.

تکرار و تکثیر ماشین مجازی

سیستم تکثیر ماشین مجازی Vembu یک راهکار مستقل برای مخصوص پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی VMware ESXi طراحی کرده است. این روش به شما اجازه می‌دهد کپی تکثیر شده‌ای از ماشین‌های مجازی در حال اجرا بر روی یک میزبان را در حالت آماده به کار قرار دهید و همچنین به شما اجازه می‌دهد که ماشین‌مجازی را در زمان‌های فاجعه، فورا از منبع به ماشین‌های تکثیر یافته بازیابی کنید.

تکرار و تکثیر ماشین مجازی بدون عامل

Vembu تکثیر بدون عاملی را ارائه می‌دهد، در نتیجه شما می‌توانید ماشین‌های مجازی را بدون نصب عامل در داخل آنها تکرار کنید. تکرار و تکثیر ماشین مجازی Vembu از هر دو تکرار درون سایتی و خارج از سایت به‌منظور اجاری یک برنامه‌ بازیابی از فاجعهDR  پشتیبانی می‌کند.

  • مجوز مورد نیاز برای میزبانESXi را وارد کنید و ماشین‌های مجازی که میخواهید تکرار کنید را انتخاب کنید
  • شما می‌توانید یک یا چند ماشین‌مجازی را از یک میزبان به یک میزبان دیگر تکثیر کنید
  • پس از آن، سرور بازیابی فاجعه را برای تکرار ماشین‌های مجازی پیکربندی کنید؛ بایستی مجوز مورد نیاز برای میزبان مقصد که کپی منبع ماشین‌های مجازی بر روی آن قرار خواهند گرفت را وارد کنید.

VEMBU زمان RPO & RTO کمتر از 15 دقیقه را برای شما به ارمغان می‌اورد

Vembu به شما اجازه می‌دهد تا تکثیر ماشین مجازی را به صورت مکرر هر 15 دقیقه انجام دهید، تغییرات صورت گرفته شده در ماشین مجازی منبع می‌تواند به ماشین مجازی هدف در سایت که برای بازیابی فاجعه در نظر گفته شده است به ترتیب در فرکانس برنامه ریزی شده کپی شود. فرکانس مورد نظر را می‌توان حتی در بازه یک ساعت / روزانه / هفتگی تنظیم کرد. همچنین،Vembu  به شما اجازه می‌دهد تا زمانRTO  کمتری را از طریق عملیات Failover و Failback به دست آورید. اجرای Failover بلافاصله ماشین مجازی تکراری در سایت DR را روشن و فعال خواهد کرد. بنابراین، عملیات و سرویس‌های که در حال حاضر بر روی ماشین مجازی منبع در حال اجرا هستند به ماشین مجازی که در سایت DR قرار دارد منتقل شده و شما می توانید بلافاصله کار بر روی آن را شروع کنید.

اجرایFailback  به شما امکان را می‌دهد تا ماشین مجازی تکثیر داده شده را همراه با داده‌های شکست خورده به میزبان منبع یا میزبان دیگری در سایت مورد نظر بازگردانی کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا عملیات جاری خود را از سر بگیرید و به طور معمول مانند یک ماشین عادی کار کنید.

سایر ویژگی‌های اصلی سیستم تکثیر ماشین مجازی Vembu

  • به کمک CBTتکرار افزایشی قابل پشتیبای است
  • تکرار مبتنی بر نرم افزار
  • نقشه برداری شبکه – پیکربندی شبکه ماشین مجازی منبع و مقصد برای نقشه سازی سایت‌های اصلی و شبکه سایت بازیابی از فاجعه
  • بررسی و طراحی مجدد IP، اگر طرح آدرس آی پی در سایت اصلی متفاوت از آنچه در سایت بازیابی فاجعه باشد این گزینه به شما کمک می‌کند

تکثیر ماشین مجازی Vembu برای ماشین‌های مجازی حیاتی به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات کسب و کار را همیشه آنلاین نگه دارید و به راحتی به اطلاعات و کل ماشین مجازی پس از یک فاجعه دسترسی پیدا کنید.

پشتیبان گیری و بازیابی

Vembu حفاظت از اطلاعات را بصورت قابل اعتماد مبتنی بر عامل و مستقل از عامل را برای پشتیبان گیری از محیط مجازی ارائه کرده است.

  • Vembu VMBackup برای محافظت از ماشین‌های مجازی در حال اجرا بر روی VMware و Hyper-V طراحی شده و به شما اجازه می‌دهد پشتیبان گیری در سطح میزبان را انجام دهید.
  • مشتریان توزیع شده، به کمک پشتیبان گیری در سطح ایمیج Vembu و پشتیبان گیری در سطح شبکه Vembu ماشین‌های مجازی در حال اجرا بر روی میزبان‌های دیگر [KVM، Xen، Acropolis، RHEV، و غیره] را از طریق پشتیبان گیری مبتنی بر عامل نصب می‌کند.

پشتیبان گیری در سطح میزبان

پشتیبان گیری می‌تواند به طور مستقیم از کنسول سرور BDR پیکربندی شود.

  • مجوز میزبان سرور ESXi / vCenter را برای تنظیم پشتیبان گیری در سطح ایمیج ماشین‌های مجازی در حال اجرا بر روی زیرساخت VMware را اضافه کنید.
  • به طور مشابه، مجوز میزبان Hyper-V را برای تنظیم پشتیبان گیری در سطح ایمیج ماشین‌های مجازی در حال اجرا بر روی زیرساخت Hyper-V را اضافه کنید.
  • شما می‌توانید تمام ماشین‌های مجازی که بر روی میزبان در حال اجرا هستند را انتخاب کنید و هر ماشینی که می‌خواهید را برای پشتیبان گیری انتخاب کنید.
  • شما می‌توانید تمام عملیات پشتیبان گیری و بازیابی را از یک کنسول را پیکربندی و مدیریت کنید.

بازیابی از فاجعه به عنوان یک سرویس

Vembu دو محصول مختلف بازیابی فاجعه را برای محیط مجازی ارائه می‌دهد.

  1. Vembu OffsiteDR
  2. Vembu CloudDR

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد یک نسخه اضافی از ماشین مجازی پشتیبان گرفته شده خود را در مکان‌های از راه دور و یا در بستر محاسبات ابری به‌منظور اهداف بازیابی فاجعه و تکثیر اطلاعات نگهداری کنید.

پشتیبان گیری خارج از سایت Vembu

  • این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا محل بازیابی فاجعه را در یک مکان از راه دور تنظیم کنید.
  • داده‌های ماشین مجازی پشتیبان گرفته شده را می‌توان از محل اصلی به مکان از راه دور تکثیر و تکرار کرد.
  • VEMBU زمان RPO & RTO کمتر از 15 دقیقه را برای شما به ارمغان می‌اورد. بازیابی ماشین‌ مجازی را می‌توان از مکان دور بر روی میزبان مجازی در حال اجرا در همان زیرساخت مجازی انجام داد.

پشتیبان گیری بر بستر ابری Vembu

  • این به شما اجازه می‌دهد سایت بازیابی فاجعه را بر بستر محیط ابری برای محیط مجازی خود تنظیم کنید
  • اطلاعات ماشین مجازی پشتیبان گرفته شده را می‌توان از محلی به Vembu Cloud تکرار کرد
  • شما می‌توانید داده‌های خود را از هر نقطه و در هر زمان از محیط ابری بازگردانی کنید

شما می‌توانید سیاست‌های بازیابی فاجعه خود را داشته باشید. داده‌های خود را در دفتر شعبۀ راه دور خود داشته باشید تا اطلاعات در هر شرایط در اختیار سازمان شما باشد، شما می‌توانید به کمک ابر  Vembuداده‌های آنلاین خود را در هر منطقه جغرافیایی داشته باشید.

نتیجه گیری

به کمک مجموعه نرم افزاریVembu BDR  سازمان‌ها هم اکنون می‌توانند تمام پایگاه داده‌های مجازی خود را محافظت کنند و در صورت وقوع فاجعه، ماشین‌های مجازی خود را در عرض چند دقیقه راه اندازی کنند که در نهایت موجب صرفه جویی در زمان نگهداری کسب و کار آن‌ها می‌شود. بنابراین به کمک این مجموعه، پشتیبان گیری، بازیابی، تکرار تکثیر و  بازیابی از فاجعه به عنوان سرویس برای زیرساخت‌ مجازی سبب تضمین تداوم کسب و کار بدون قطعی و با در دسترس پذیری بالایی برای ماشین‌های مجازی حیاتی کسب و کار، می‌شود.

فرستادن دیدگاه


حامیان