بخش فناوری اطلاعات بیشتر شرکت‌ها بر این عقیده هستند که مفهوم از دست رفتن داده‌ها نزدیک به صفر، هدف غیر واقعی برای مراکز داده است. و از این رو آنها قربانی فاجعه‌هایی مانند خاموش شدن برق برنامه ریزی نشده، فجایع طبیعی مانند آتش سوزی، سیل و غیره هستند. تنظیم زمان RTO و RPO ها به شما کمک می‌کند اهداف بازیابی مطلوب را در یک روش مقرون به صرفه‌ای به دست آورید؛ همیشه یک چالش بوده است.

آیا این فقط یک نظریه است که اغلب تنها به بحث در جلسات هیئت مدیره منتهی می‌شود، اما در مراکز داده هرگز اجرایی نمی‌شود؟ اگر بله، پس چرا هنوز یکی از موضوعات داغ است که باعث ایجاد حرف‌هایی درباره معماری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌شود. در ادامه مقاله مطالبی ارائه شده است تا دید کلی درباره چیزهایی که بایستی روی آنها متمرکز شوید تا تنظیمات IT خود را برای هر گونه بدافزار و یا فاجعه آماده کنید بدست خواهید آورد.

webinar-data-protection-stratergy

نسبت رویداد فاجعه آمیز به خسارت واقعی بیشتر است!

60-70٪ از سازمان‌ها در سراسر دنیا، برایشان بسیار دشوار است که کسب و کار خود را به عقب بازگردانند و پس از آنکه مراکز داده شان در فاجعه شکست خورد، بتوانند به درستی کار کنند. پس از آن، بهره وری شرکت و ارزش برند آن در بازار، شیب تیز نزولی را در پیش می‌گیرد. بدیهی است که از دست دادن عظیم درآمد ممکن است این مشکل را در بازار سهام شرکت نیز نمایان سازد. اما مهمتر از همه، آنها را از دست دادن وفاداری مشتریان که در بسیاری موارد باعث شکست آنها در کل کسب و کار می شود را به دنبال داشته باشد! اگر شما این مطلب را مطالعه می‌کنید یک مدیر فناوری اطلاعات هستید، اکنون باید بدانید که کسب و کار شما نیز در معرض خطر است. آیا راه حلی برای آن وجود دارد؛ بله! بیایید یک بررسی دقیق به برخی از بهترین شیوه‌های استراتژی از دست دادن اطلاعات نزدیک به صفر، بپردازیم.

نگهداری مناسب سرورها

آیا سرورهای شما در تأخیر بیشتر در سرعت در حال اجرا هستند؟ زمان آن است که وضعیت سلامت منابع سخت افزاری آن‌ها را بررسی کنید. اگر آنها در مدت زمان بسیار طولانی در مراکز داده قرار داشته باشند، وقت آن است که آنها را به جایگزینی با شرایط جدید به منتقل کنید. سرور با آخرین تکنولوژی سیستم‌های ذخیره سازی، تنظیمات شبکه، و سیستم عامل با کارایی و IOPS بالا، سبب بهبود عملکرد زیرساخت می‌شود.

پشتیبان گیری با تکرار ممکن

پیکربندی پشتیبان گیری مبتنی بر اسنپ شات فشرده سربار خیره کننده در عملکرد دستگاه دارد. این باید به شما کمک کند RPO مطلوبی را تنظیم کنید که برای شرکت شما قابل قبول باشد. هزینه RPO در زیرساخت IT خود بسیار حیاتی است زیرا باعث کاهش تقریبی درآمد کسب و کار شما می شود.

حفظ حداقل RTO

زمان مورد نظر فعالیت‌های IT و کسب و کار خودتان را تجزیه و تحلیل کنید که شما پس از وقوع یک فاجعه ممکن است آن را از دست بدهد. این RTO شما خواهد بود. این زمان هرچه کمتر باشد بهتر است. مدیریت یک کپی از اطلاعات مانند پشتیبان گیری همه چیز نیست. آنها برای بازیابی موفق در چندین سناریو مانند پشتیبان گیری در سطح ماشین‌مجازی، فایل و سطح و حتی سطح ریز برای برنامه‌های کاربردی حیاتی نیز قابل اعتماد هستند.

اجرای قانون بکاپ گیری 3-2-1:

متخصصان فناوری اطلاعات تحت فشار قرار گرفتند تا اقداماتی را انجام دهند که بتواند داده‌ها را علیه نرم افزارهای مخرب محافظت کنند. در این زمانی بود که این قانون 3-2-1 در میان مدیران سیستم بسیار رایج شد. شما باید 3 کپی از داده ها را در 2 رسانه مختلف نگه دارید – HDD خارجی،  نوار و یکی در محل Offsite ترجیحا در ابر. بنابراین حتی اگر سرورهای اولیه شما متوقف شود یا داده‌های ذخیره سازی اولیه با یک نرم افزار مخرب آلوده شوند، شما هنوز هم می‌توانید دو نسخه از داده‌ها داشته باشید که در نهایت می‌تواند بازیابی شود.

بازیابی سایت و مهاجرت زنده از ذخیره ساز مقصد

اگر سایت اصلی شما از دسترس خارج شده باشد و شما فقط به پایگاه داده برنامه‌ها در سرورهایی که از دسترس خارج شده دسترسی داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ در حال حاضر، در یک سناریوی مشابه، یک کپی بیشتر از یک برنامه مشابه در سایت DR ذخیره می کنید. آنها حتی می‌توانند به شما کمک کنند که ابتدا محصول خود را بازسازی کنید.

صحبت از مهاجرت زنده، انعطاف پذیری برای استفاده از  VMware’s Storage vMotion به طوریکه ماشین مجازی را به طور مستقیم از ذخیره ساز مقصد را منتقل کند ، می تواند در زمان زیادی صرفه جویی کند.  خوب، این مطلب فقط برای پوشش یکی دیگر از مجموعه نکات کلیدی که شما نباید از دست بدهید بیان شد و دانستن اینکه چگونه VEMBU می تواند به شما در دستیابی به این هدف یاری رساند مهم خواهد بود. اگر شما در حال تلاش برای کشف نحوه پیاده سازی توصیه های بالا در مورد تنظیمات IT خود هستید، اجازه دهید فقط به یادتان بیاورم که شما در جای مناسب قرار گرفته اید. و برای اینکه شما بهره وری لازم را از بهود بخش IT خود داشته باشید ، آیا زمان آن فرا نرسیده است که مطالعه و بازنگری بیشتری داشته باشید.در همین خصوص نه صرفا شرکت Vembu، بلکه سایر شرکتهای ارائه دهنده راه حل های پشتیبان گیری یا جلوگیری از تداخل کسب و کار تلاش کرده اند تا از منظر دیگری به نکات و موارد کلیدی بپردازند. بدون شک بحث پایداری اطلاعات و در دسترس بودن آنها و نگهداری از مهمترین داده های یک سازمان، یک امر شانسی یا فرآیندی ساده نبوده و بایستی با جدیت و تمرکز بیشتری دنبال گردد. از سوی دیگر، با توجه به ریسک ها و خطراتی که امروزه در فضای سایبری و جهت آسیب زدن به داده های مهم سازمان ها مطرح شده است، این امر بسیار حیاتی و ضروری است.

 

فرستادن دیدگاه


حامیان