Replica-as به معنای کلی در مورد ساختن یک کپی است که در زمان از دست رفتن نسخه اولیه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. Replication یا تکثیر داده ها در حقیقت پردازشی است برای زمانی که نگهداری داده‌ها در میان باشد. همه این واقعیت‌ها شناخته شده است، اما آنچه که بسیاری نمی‌دانند معنای دقیق Replication و پشتیبان گیری است. بنابراین این مقاله یک خلاصه کوتاه از اینکهreplication  چیست و تفاوت آن با پشتیبان گیری از زیرساخت مجازی سازی را، برای شما شرح می‌دهد.

هدف کلی replication، آنلاین نگه داشتن یک کسب و کار است. تداوم کسب و کار، یا کسب وکار همیشه زنده دلیل اصلی استفاده ازreplication  است. هر دو روشreplication  و پشتیبان گیری شامل پروسه‌ی اضافه کردن و انتخاب ماشین مجازی‌‌ای که از آن باید یک کپی ساخته شود، است. زمانی که پشتیبان گیری می‌کنید، یک کپی از داده‌ها به کمک تکنولوژی‌های متعدد مانند  اسنپ شات را با توجه به نوع فوق ناظر آن تهیه می‌شود. یکبار بعد از این که داده کپی شدند، اطلاعات در بخش‌‌های رمزگذاری شده و فشرده منتقل می‌شوند. داده‌ها به مخزن‌های انتخاب شده می‌رسند و ذخیره می‌شوند. با استفاده از این داده‌های موجود، در زمان بازیابی‌، می‌توان سیستم جدیدی ایجاد کرد که بسته به میزان داده‌ها، سرعت شبکه و چندین شرایط دیگر زمان صرف ایجاد آن می‌شود. در مورد عملیات تکرار و تکثیر، داده‌های پشتیبان گرفته شده از یک سیستم جدید، بلافاصله پس از فرآیند پشتیبان گیری در محل دیگری ایجاد می‌شود.

Replication

به کمکreplication ، کپی منبع اصلی ایجاد شده و در زمان وقوع فاجعه، آماده برای راه اندازی و استقرار است. در نتیجه سبب تضمین زمان خرابی صفر و تداوم کسب و کار شما می‌شود. این یکی از ویژگی‌های کلیدی است که هنگام بررسی یک راه حل پشتیبان گیری خوب مورد بررسی قرار می‌گیرد. اکنون که تفاوت اصلی بین تهیه نسخه پشتیبان وreplication  را درک کردیم، نگاهی به نحوه عملکرد سیستمreplication  Vembu می‌اندازیم، در ادامه بیان می‌کنیم که این برنامه چگونه می‌تواند به شما برای رسیدن به تداوم کسب و کار به عنوان یک محیط همیشه در دسترس، کمک کند.

Vembu’s VMware Replication

بعد از نصب و استقرار Vembu BDR Suite، که در مقاله‌های قبلی به آن پرداخته شده؛ تنظیمات Vembu VMware Replication را انجام دهیم. در این نرم افزار به مسیر زیر می‌رویم:

VM Replication -> VMware vSphere -> Add VMware vSphere Server

پروسه replication درVembu BDR ، ابتدا با اضافه کردن میزبان از منو سمت چپ آغاز می‌شود. مشخصات لازم از قبیل نام میزبان یا آدرس آی پی آن، نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. میزبان‌های اضافه شده را می‌توانید در بخشList VMware Servers مشاهده کنید. حالا این میزبان‌ها آماده پیکربندیreplication  هستند. شما می‌توانید چندین میزبان را به این لیست اضافه کنید.

بر روی گزینه VM Replication در تب سمت راست میزبان مورد نظر برای انجام مراحل بعدی کلیک کنید، بعد به مسیر زیر بروید.

Configure VM(s) -> Guest Processing -> Configure Scheduling

قدم اول شامل انتخاب ماشین‌های مجازی که قصد انجام عملیات replicate بروی روی آن را دارید می‌باشد، اگر بر روی ماشین مجازی خود سرویس‌های مایکروسافتی دارید گزینه Application-Aware Processing را فعال کنید. سپس  زمان هماهنگ سازی مبدا و مقصد را برنامه ریزی کنید.

در این مرحله مقصدی که باید یک کپی از فایل‌های اصلی در آنجا قرار بگیرد انتخاب می‌شود و مشخصات مقصد از قبیل آدرس آی پی و مخزن داده مورد نظر، یک نام و مقدار زمان نگه داری فایل باید وارد شود. ماشین مجازی بر اساس زمان بندی برنامه ریزی شده در مقصد کپی می‌شود.

ویژگی‌های کلیدیreplication  در vembu

Mapping Network

Maping network درVMware replication اشاره به مپ کردن شبکه‌های مبدا و مقصد دارد زمانی که شما با استفاده از شبکه‌های مختلف در سایت اصلی یا سایت بازیابی فاجعه هستید، این گزینه بسیار مفید است. به طور کلی، استفاده از شبکه‌های مختلف در سایت اصلی و سایت مورد نظر برای برنامه بازیابی از فاجعه به زمان و کنترل بیشتری برای پیکربندی شبکه‌ها و بازنگری آنها بر اساس تنظیمات سایت اصلی در هنگام وقوع یک فاجعه، دارد. بنابراین، تداوم کسب و کار و RTO به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پیاده سازی network mapping، سختی‌هایی را که در فرآیند mapping مجدد شبکه وجود دارد، را حذف می‌کند و این فرآیند را به صورت خودکار انجام می‌دهد و باعث کاهش پیچیدگی و صرفه جویی در زمان می‌شود.

در Vembu BDR، کاربران می‌توانند  mappingشبکه را برای ماشین‌های مجازی به طور خودکار انجام دهند، آنها همچنین می‌توانند منبع و هدف مورد نظر mapping را انتخاب کنند. Vembu BDR یک جدول برای mapping شبکه‌ها نگه می‌دارد که در طول هر جلسه به روز رسانی replication، جدول متقابلا شبکه replicationشده را با پیکربندی شبکه ماشین مجازی بازبینی می‌کند، به این ترتیب، جزئیات شبکه به روز رسانی می‌شود.

Re-IP Mapping

نقشه آدرس آی پی در سایت اصلی و سایت بازیابی از فاجعه لزوما یکسان نیست. هنگامی که کاربر ماشین‌های مجازی را در سایت DR تکثیر می‌کند؛ هنگامی که میزبان ESXi با یک آدرس آی پی متفاوت در سایت اصلی قرار دارد، مهم است که ویژگی Re-IP Mapping را فعال کند. شما می‌توانید تعدادی از قوانین Re-IP Mapping برای کار replication خود ایجاد و پیکربندی کنید. در زمان بازیابی فاجعه، زمانی که شما عملیات بازیابی را برای تبدیل ماشین مجازی تکراری خود در میزبان مقصد انجام می‌دهید، Vembu VMReplication بررسی خواهد کرد که آیا قوانین پیکربندی مجدد آدرس آی پی  برای ماشین مجازی تکثیر شده قابل اجرا هست یا خیر. در صورت استفاده از این گزینه ماشین مجازی تکثیر یافته شده یک آدرس آی پی جدید بر اساس mask شبکه دریافت خواهد کرد که بتواند به سایت DR دسترسی پیدا کند.

در قدم آخر شما تنظیمات انجام شده را بازبینی و یک نام به این کار اختصاص می‌دهید و ذخیره را می‌زنید. با انجام پروسهfailover  در کنسول سروری Vembu BDR ریکاوری می‌تواند به راحتی انجام شود. یکی از نتایج اینکه ماشین مجازی حیاتی شما وقتی در زمان بحرانی در سرور مقصد روشن می‌شود این است که تجارت شما همیشه زنده و در حال قرار خواهد گرفت.

فرآیند VMware vembu Replication  برای ماشین‌های مجازی بحرانی شما به منظور حفظ تداوم کسب و کار شما فراهم شده است، با هماهنگ سازی ماشین مبدا و کپی آن هر 15 دقیقه این تداوم در هر زمان تضمین می‌شود. لذا با بکارگیری این محصول و توانمندی ارائه شده در نرم افزار شرکت Vembu می توانید از تکثیر شدن داده ها و اطلاعات یک ماشین مجازی نیز اطمینان حاصل کنید.

فرستادن دیدگاه


حامیان