بازیابی اشیاء کتیو دایرکتوری از ویژگی های Nakivo است که با استفاده از پشتیبان گیری ساده ماشین مجازی  می تواند اشیاء دایرکتوری را بازیابی کند. تنها پیش نیاز سطح لایسنس خریداری شده شما است: تنها نسخه Pro Essentials و Enterprise Essentials از این نوع بازیابی  پشتیبانی می کنند.

در این پست شما می بینید که چگونه اشیاء  اکتیو دایرگتوری خود را در  Windwos 2012 با بکارگیری راه حل Nakivo Backup بازیابی می کنیم.

برای آزمایش ما از محیط آزمایش به صورت زیر استفاده کرده ایم.

کل محیط در یک میزبان فیزیکی تنها با دو میزبان مجازی است برای جلوگیری از هزینه های نامناسب و جدا کردن راه حل بکاپ گیری  از محیط ، ما Nakivo Appliance را مستقیما روی میزبان فیزیکی توسعه میدهیم.

نام دامین  ما  linoproject.lan است که در داخل آن یوزر Lino Telera وجود دارد و ما برای تست از آن استفاده می کنیم.

برای محافظت از اکتیو دایرکتوری داخل ماشین مجازی تنها لازم است یک بکاپ ساده بر روی آن تعریف کنیم(ما بر روی آن قابلیت اسنپ شات را فعال می‌کنیم.) و آن بکاپ را اجرا نماییم.

بعد از بکاپ چطور کاربران اکتیودایرکتوری را بازیابی کنیم؟

چون فرآیند بکاپ گیری برای زیر ساخت مجازی بر روی همه سرور ها یکسان است اما بازیابی موردی برای هر ماشین مجازی متفاوت می باشد . در حقیقت برای بازیابی هسته اصلی دامین کنترلر می توان از داده های ذخیره شده در فایل vmd. استفاده کرد.حالا نوبت بازیابی یک کاربر است.

  • در داخل رابط کاربری Nakivo بر روی گزینه Recover کلیک کنید و سپس گزینه  “Microsoft Active Directory objects” را انتخاب کنید.
  • سروری دامین کنترلی و نقطه ای بکاپی که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید . سپس گزینه NEXT را بزنید.
  • بر روی برگه مسیریابی کانتینر حاوی نام کاربری را اتخاب کنید (اگر فایل ها قابل بازیابی به صورت لوکالی و توسط Nakivo باشد فقز یک کانتینر داخلی استفاده خواهد شد.)و سپس گزینه NEXT را بزنید.
  • کاربری که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید (در مورد ما نام کاربر  Lino Telera ست)
  • گزینه downlad  ویا Forward Item اگر یک میل سرور معتبر را پیکر بندی کرده اید را انتخاب کنید.
  • یک فایل ldif فشرده شده بر روی سیستم کاربر و یا مک کاربر دریافت خواهد شد.
  • شما دو گزینه برای بازیابی دارید .
    • یوزر بازیابی خواهد شد اما به صورت غیر فعال بر روی سرور شما حضور دارد.
    • یوزر در اولین ورود خود باید نام کاربری خود را تغییر دهد

حالا شما می توانید یک یا چند از عناصر دامین کنترلر را با کپی ساده فایل ldif در داخل سرور اکتیودایرکتوری و اجرا دستور زیر با سطح دسترسی ادمین شبکه بازیابی نمایید.

downloaded file.ldif  فایل قابل بازیابی می باشد و Log Folder پوشه ی است که لاگ های مربوط به ورود و خروج ، هشدارها و موارد مربوط به پروسسه واقعی بازیابی ذخیره می شود.

نتیجه گیری

این ویژگی بسیار مفیدی است برای زمانی که یک کاربر به صورت تصادفی از سرور اکتیودایرکتوری حذف میشود بدون نیاز به برگرداند کل ماشین مجازی است.

فرستادن دیدگاه


حامیان