محصول NAKIVO Backup & Replication v8.5 یک نسخه گسترده در خط تولید NAKIVO بود. با انتشار نسخه 8.5،NAKIVO  پشتیبانی از فوق ناظرهای Nutanix AHV ارائه شد. قطعا Nutanix نقش مهمی را در بازار زیرساخت‌های ترکیبی ایفا خواهد کرد و همچنین در محیط‌های ابری قابلیت‌های بسیار زیادی را ارائه می‌کند. در حال حاضر، NAKIVO بسیار هوشمندانه قادر به پشتیبانی از محیطهای میبتنی بر Nutanix در سطح حرفه‌ای است و توانایی‌های خود را در حفاظت از داده ها بر روی این محیط‌ها گسترش می‌دهد. با انتشار نسخه 8.5.2  پشتیبانی از آخرین نسخه vSphere به همراه ویژگی‌های جدید آن نیز فراهم شده است. در این مقاله به بررسی نسخه جدید 8.5.2  به همراه VMware vSphere 6.7 Update 2  می‌پردازیم تا نگاهی به پیشرفت های جدید موجود در این نسخه داشته باشیم.

ویژگی‌های جدید اضافه شده در نسخه 8.5.2

ویژگی اصلی جدید در NAKIVO Backup & Replication v8.5.2 پشتیبانی ازVMware vSphere 6.7 Update 2  است. چرا این یک ویژگی مهم است؟ شاید یکی از دلایلی که بتوانیم از آن در بسیاری از محیط ها یاد کنیم عدم حفاظت از اطلاعات، برای آخرین نسخه فوق ناظر ارائه شده باشد. انتظار برای ارائه پشتیبانی رسمی از جدیدترین نسخه‌های فوق ناظر انتشار داده شده یک ریسک بزرگ است و به طور کلی سازمان‌ها نمی‌توانند محیط‌های خود را تا زمانی که تایید رسمی وجود نداشته باشد، ارتقاء دهند. پشتیبانی NAKIVO از جدیدترین ورژن VMware معرفی شده قابل تحسین و منحصر به فرد است.

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا کسب و کارها باید محیط‌های خود را به نسخهVMware vSphere 6.7 Update 2  ارتقا دهند. نسخه جدید شامل بسیاری از ویژگی های جدید است که ما در اینجا به آن اشاره خواهیم داشت:

  • بهبود امنیت سیستم vCenter
  • حفاظت پیشرفته در برابر حملات L1TF
  • افزایش و پیشرفت در میزان حداکثر منابع پشتیبانی شده برای اشیاء
  • ویژگی های جدید جدید vSphere Platinum از جمله پیشرفت‌های AppDefense
  • نسخه جدیدROBO Enterprise درvSphere  و DRS در حالت Maintenance
  • همچنین سایر اصلاحات جزئی و پیشرفته دیگر

VMware vSphere 6.7 Update 2 یک نسخه جدید و مهم است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از قدرتمندترین ویژگی‌های فوق ناظر در بین تمامی مدل‌های موجود در بازار برخوردار باشند. با این حال، امکان ارتقاء به آخرین نسخه وابسته به پشتیبانی حفاظت از داده‌ها بر روی این محیط است. NAKIVO Backup & Replication v8.5.2 این پشتیبانی را به طور رسمی از نسخه جدیدVMware  ارائه کرده است.

به روز رسانی خودکار به نسخه NAKIVO Backup & Replication v8.5.2

یکی از ویژگی‌های کلیدی جدیدی که با نسخه  8.5.2 معرفی شد به روز رسانی خودکار است. در محیط آزمایشگاهی، ما فرآیند ارتقاء و به روز رسانی از نسخه 8.5  به 8.5.2 را پیاده سازی و اجرا کردیم، که در ادامه مراحل آن را بررسی خواهیم کرد. اولین چیزی که باید توجه داشته باشید، اگر شما بر روی دکمه راهنما کلیک کنید متوجه خواهید شد که Update در دسترس است (نسخه 8.5.2) و می‌توانید آن را دانلود کنید. این روش شما را به صفحه به روز رسانی سنتی می‌برد تا به طور دستی فایل‌ها را از NAKIVO استخراج کنید و آن‌ها را با استفاده از مراحل سنتی برای ارتقاء به دستگاه جدید به صورت دستی منتقل کنید.

پس از کلیک بر روی لینک دانلود، شما را به وب سایت NAKIVO منتقل خواهد کرد تا فایل آپدیت را برای به روزرسانی دستگاه NAKIVO یا دیگر پلتفرم NAKIVO انتخاب کنید.

برای انجام به روز رسانی خودکار، بر روی دکمه Update Available که در منوی بالای گوشه سمت راست ظاهر می‌شود کلیک کنید، فایل‌های بروز رسانی را با دکمه دانلود و به روز رسانی مشاهده خواهید کرد (Download & Update). این گزینه به روز رسانی خودکار است که نیازی به دانلود دستی فایل‌ها، SCP و غیره ندارد.

پس از کلیک روی دانلود و به روز رسانی، شما هشدار را مشاهده می‌کنید که مشخص می‌کند عملیات به روز رسانی محصول تمام فعالیت‌های فعلی، از جمله مشاغل در حال اجرا، کارهای تعمیر، نگهداری مخزن، و غیره را متوقف خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که تمام کارهایتان را به درستی متوقف کرده‌اید. زمانی که تمام این مراحل انجام شد بر روی دکمه Proceed کلیک کنید تا دانلود و نصب آغاز شود. در ادامه، نوار تکمیل فرایند دانلود برنامه‌ها و فایل‌ها برای شما نمایش داده می‌شود.

پس از اتمام دانلود، یک پیغام هشدار بر روی صفحه نمایش شما شبیه زمانی که دستگاه شروع به کار می‌کند، نمایش داده می‌شود که دستگاه شما در حال به روز رسانی NAKIVO Backup & Replication است لطفا منتظر بمانید.

به روز رسانی دستگاه باید با موفقیت انجام شود. زمانی که این عملیات خاتمه یافت هنگامی که دوباره وارد سیستم شوید، شما باید پیغام تکمیل صحیح فرایند به روز رسانی را در گوشه بالا سمت راست مشاهده کنید.

در حال حاضر، اگر روی آن کلیک کنید، جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد که اجزای نرم افزار با موفقیت به روز رسانی شده است.

NAKIVO Backup & Replication – با ارائه امکانات و توانایی‌های عالی

NAKIVO ویژگی‌های فوق العاده و قابلیت کلیدی را برای محیط‌های سازمانی به منظور محافظت از طیف گسترده‌ای از فوق ناظرها و سیستم‌عامل‌های مختلف فراهم می‌کند. این موارد شامل VMware vSphere، هایپروایزور مایکروسافت Hyperv و پشتیبانی از ابرناظر Nutanix AHV و همچنین پشتیبانی از محیط‌های کلاود EC2  آمازون است. علاوه بر طیف گسترده ای از فوق ناظر‌ها، NAKIVO یکی از ساده ترین راهکارها را برای سرعت بخشیدن به عملیات پشتیبانی و نگهداری از زیرساخت را ارئه می‌کند. به معنای واقعی کلمه در عرض چند دقیقه شما می‌توانید OVA appliance را دانلود، استقرار و به زیرساخت خودتان متصل کنید، و شروع به ایجاد اولین کار حفاظت از اطلاعات خود کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جذاب NAKIVO این است که توانایی تبدیل دستگاه‌های NAS به دستگاه‌های محافظت از داده‌های کاملا مستقل را برای شما فراهم می‌کند، دستگاه‌های مستقلی که وابسته به هیچ زیرساخت‌ دیگری برای حفاظت از اطلاعات مهم کسب و کار شما نخواهند داشت. این باعث می‌شود یک راه حل کامل برای ROBO و یا محیط‌های دیگر بدون هیچ زیرساخت اضافی برای پشتیبان گیری خانگی، و غیره داشته باشید. در نسخه جدید، این محصول یک appliance ضد باج افزاری قوی را بر روی NAKIVO ارائه کرده است تا بتوانید با اطمینان از اطلاعات خود پشتیبان گیری و آن‌ها را ذخیره کنید.

سخن پایانی

قطعا پشتیبانی و حمایت از آخرین نسخه های ارائه شده هایپروایزورها مقوله مهمی است که بایستی سازگاری یا عدم سازگاری سایر محصولات وابسته در محیط زیرساخت خود را بررسی کنید. از این رو، اگر شما از محصول VMware vSphere در محیط خود استفاده می‌کنید، بایستی در مورد استفاده از آخرین نسخه ارائه شده این شرکت NAKIVO Backup & Replication v8.5.2 توجه و بازنگری داشته باشید. با انتشار نسخه جدید 8.5.2، امکان پشتیبانی از آخرین نسخه هایپروایزور شرکت VMware یعنی نسخه  vSphere 6.7 Update 2 فراهم شده است و چنانچه یک مشتری NAKIVO باشید، به روز رسانی به نسخه 8.5.2 یک عملیات سخت و دشوار نیست. همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، میتوانید به سادگی، فرآیند به روزرسانی و ارتقاء به آخرین نسخه ارائه شده را با کمک گزینه جدید Automatic Update انجام دهید. شما می‌توانید تنها با چند کلیک، به صورت خودکار دانلود و به روز رسانی را اجرا نمایید.

فرستادن دیدگاه


حامیان