در  این پست قصد داریم تا شما را با یک ابزار پشتیبان گیری ضدباج افزار کوچک که قابلیت کارکردن با راهکار شرکت Nakivo آشنا کنیم. این ابزار کوچک که امکان پشتیان گیری از محیط مجازی را می دهد دارای توانمندی های خوبی است و مهمتر انکه قابلیت حمل و بسیار باصرفه محسوب می شود. بدون شک، امروزه باج افزار Ransomware یکی از تهدیدات بسیار خطرناک در دنیای کامپیوتری به شمار می رود که با آلوده کردن سیستم ها و به رمزدرآوردن داده های کامپیوترها، باعث اختلال در عملکرد سیستم ها شده است. قطعا آلوده شدن به این باج افزار و لزوم پرداخت هزینه بسیار برای decrypt کردن داده های رمز شده هزینه سنگین و طاقت فرسایی به شمار می رود. از این رو، تهیه پشتیبان از داده های حساس و نگهداری انها امری حیاتی به شمار می رود. از این رو، بکارگیری راه حلی ارزان مانند Raspberry Pi 3B بعنوان یک مقصد قابل حمل جهت نگهداری داده های پشتیبان از اطلاعات کامپیوتری تان دارای اهمیت خاصی خواهد بود.

برای مثال، مدل Raspberry Pi3 B ابتدایی ترین مدل این چیپ نسل سوم می باشد. این مدل که جایگزین مدل 2 در فبریه 2016 شده است دارای برخی قابلیت هاست که در ادامه بصورت اجمالی به آنها اشاره شده است: 

  • Quad Core 1.2GHz Broadcom BCM2837 64bit CPU
  • 1GB RAM
  • BCM43438 wireless LAN and Bluetooth Low Energy (BLE) on board
  • 100 Base Ethernet
  • 40-pin extended GPIO
  • 4 USB 2 ports
  • 4 Pole stereo output and composite video port
  • Full size HDMI
  • CSI camera port for connecting a Raspberry Pi camera
  • DSI display port for connecting a Raspberry Pi touchscreen display
  • Micro SD port for loading your operating system and storing data
  • Upgraded switched Micro USB power source up to 2.5A

استفاده از Raspberry Pi برای تبدیل شدن به یک دستگاه پشتیبان گیری کاملا و کاربردی

زمانی که شما به دنبال یک دستگاه پشتیبان گیری هستید قابلیت‌هایی مانند مدیریت ساده، قابل حمل بودن و قیمت عوامل مهمی هستند که باید آن‌ها در نظر بگیرید. یک دستگاه پشتیبان گیری نباید بیش از حد پیچیده، بزرگ و گران قیمت باشد. نرم افزار پشتیبان گیری NAKIVO و Raspberry Pi می‌توانند در کنار یک دیگر به یک راه حل منحصر به فرد تبدیل شوند که از تمام ویژگی‌ها پشتیبانی کنند. نرم افزار پشتیبان گیری و تکثیر NAKIVO فوق العاده سبک است و به شما این امکان را می‌دهد که راه حل خود را بر روی دستگاه Raspberry Pi نصب کنید، و یک بسته پشتیبان گیری جمع و جور، مقرون به صرفه و مقاوم در برار باج افزار را ایجاد کنید.

حفاظت جامع از داده‌ها در جیب شما

Raspberry Pi یک رایانه قابل حمل و مقرون به صرف با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های کاربردی است. با توجه به میزان فضای مورد نیاز کمی که NAKIVO  نیاز دارد، می‌توانید آن را بر روی دستگاه‌های Raspberry Pi نصب کرد، به این ترتیب شما می‌توانید یک نسخه پشتیبان گیری کوچک و کاملا کاربردی را ایجاد کنید. این بدان معنی است که شما از تمامی گزینه‌های محافظت از داده‌های ارائه شده توسط NAKIVO به کمک این روش بهره‌مند می‌شوید و همچنین تا 10درصد فضای کمتر ذخیره سازی بهره مند خواهید شد – همه و همه این ویژگی‌ها تنها در یک دستگاه مینیاتوری که می‌تواند در جیب شما قرار بگیرد.

 

ایمن سازی اطلاعات حیاتی سازمان با کمترین هزینه

یک دستگاه ذخیره سازی NAS اختصاصی با قابلیت دسترسی از راه دور شبکه که به شما اجازه می‌دهد از خرابکاری باج افزارها و دیگر نرم افزارهای مخرب که زیرساخت اطلاعاتی شما را مورد تهدید قرار می‌دهد، جلوگیری کنید. با محدود کردن دسترسی از راه دور به فایل‌های پشتیبان گرفته شده خود به کمک NAKIVO و Raspberry Pi، می‌توانید اطلاعات خود را از هکرها، باج افزارها و سایر تهدیدات امنیتی محافظت کنید. به علاوه، اگر شما نمی‌خواهید داده‌های پشتیبان گیری شده شما به لحاظ فیزیکی برای هر فرد دیگری قابل دسترسی باشد، شما به راحتی می توانید دستگاه پشتیبان خود را به مکان دیگری منتقل کنید و یا حتی آن را همیشه با خود به همراه داشته باشید! با تنها چند اقدام احتیاطی دیگر، می‌توانید مطمئن شوید هیچ هکر نمی‌تواند اطلاعات شما را سرقت و یا خراب کند.

نرم افزار Raspberry Pi و NAKIVO Backup & Replication زمانی که در کنار یکدیگر قرار بگیرند راهکاری بسیار مقرون به صرفه هستند. این به این معنی است که شما می‌توانید در خرید یک نسخه پشتیبان اختصاص داده شده صرفه جویی کنید، با این حال از ویژگی‌های حفاظت از داده‌های سازمانی با هزینه کمتر از 150 دلار بهره مند شوید.

 

فرستادن دیدگاه


حامیان