نگه داری اطلاعات پشتیبان گرفته شده از ماشین‌های مجازی بر روی زیرساخت عملیاتی شرکتها، راهکار امنی نیست، زیرا با بروز یک حادثه غیرمترقبه یا پیش بینی نشده، احتمال اینکه ماشین مجازی و یا حتی پشتیبان تهیه شده از آن از دسترس خارج شود وجود دارد. از این رو، بحث نگهداری و حفاظت از داده ها و فایلهای پشتیبان از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. قطعا این چالش یکی از دغدغه های همیشگی مدیران زیرساختهای IT و خصوصا مجازی سازی بوده است و راه حل های متعدد ارائه شده از شرکت های مختلف نرم افزاری نیز مطرح بوده هست. ما قصد داریم در این پست، به معرفی نرم افزار NAKIVO Backup & Replication که یک روش عالی برای حفاظت از اطلاعات مهم کسب و کار شما با امکان ارسال نسخه پشتیبان گرفته شده بر روی محیط ابر AWS و یا ابر Azure می باشد بپردازیم و به معرفی آن بپردازیم. بدون شک، بکارگیری راه حل های دیگر نیز می تواند در این حوزه استفاده شود ولی آنچه که در این میان برای کارهای عملیاتی مهم تر جلوه می نماید استفاده بهینه و دغدغه های کمتر تیم های عملیاتی است که کار با یک محصول با سرعت و اطمینان بالا پیش رود. در ادامه به قابلیت های این ابزار خواهیم پرداخت.

نگه داری اطلاعات پشتیبان گرفته شده بر روی محیط ابری، مزایای متعددی دارد

ایمن کردن ذخیره سازی اطلاعات پشتیبان گرفته شده از ماشین مجازی

ذخیره سازی اطلاعات پشتیبان گرفته شده از ماشین مجازی بر روی ابر، دسترسی شما را به این داده‌ها حتی اگر زیرساخت محلی شما در دسترس نباشد، فراهم می‌کند. اگر سایت شما توسط حمله باج افزاری، سایبری، ویروسی و یا سیل و یا آتش سوزی آسیب دیده باشد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فایل‌های پشتیبان گرفته شده از محیط‌های VMware، Hyper-V و EC2 شما به خوبی از آسیب دیدگی حفاظت شده‌اند.

ذخیره سازی منعطف اطلاعات پشتیبان گرفته شده از ماشین مجازی

محیط‌های ابری بلافاصله می‌توانند با نیازهای شما سازگاری داشته باشند، زیرا مشکلاتی مانند “فضای کافی در دسترس نیست” در این محیط وجود ندارد و شما می‌توانید فضای ذخیره سازی خود را در صورت نیاز گسترش دهید. شما می‌توانید به جای سفارش، نصب و پیکربندی سرورهای و یا دیسک‌های سخت افزاری جدید برای محیط VMware یا Hyper-V، با چند کلیک فضای بیشتری به مخزن پشتیبان گیری خود اضافه کنید. البته بحث افزودن فضای ذخیره سازی خود دارای ملاحظات متعددی است ولی اینکه بتوان با انعطاف و بدور از چالش های عملیاتی آنرا پیاده سازی کرد مهم است.

بازیابی ساده ماشین مجازی

هنگامی اطلاعات شما بر روی ابر قرار گرفته شده باشند، می‌توانید با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه، از هر زمان و هر کجا، حتی از خانه و یا در حال حرکت، به فایل‌های پشتیبان گرفته شده از ماشین‌های مجازی خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این در صورت بروز فاجعه، شما می‌توانید فایل‌ها، اشیاء برنامه‌ها و یا کل ماشین‌های مجازی را از ابر بازیابی و آن‌ها را بر روی محیط‌های VMware یاHyper-V  بسیار سریعتر از راه حل‌های پشتیبان گیری قدیمی خارج از سایت عملیاتی، بازیابی کنید.

ذخیره سازی مقرون به صرفه از ماشین مجازی

هنگامی که از ماشین‌های مجازی بر روی محیط ابری پشتیبان گیری می‌کنید، می‌توانید همزمان از زیرساخت VMware یا Hyper-V موجود خود استفاده کنید. این امر منجر می‌شود که هزینه کمتری برای مالکیت پشتیبان گیری خارج از سایت پرداخت کنید، به جای خرید و پیکربندی زیرساخت پشتیبان گیری در سایت خارجی، شما می‌توانید به سادگی از سخت افزار موجود خود استفاده کنید. شما همچنین از دیدگاه زمان و نگهداری نیز سود می‌کنید زیرا شما نیازی به نگهداری از یک محیط اضافی VMware یا Hyper-V در مکان دوم ندارید.

مدیریت ساده پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی

مدیریت فایل‌های پشتیبان گرفته شده ماشین‌های مجازی که بر روی ابر  قرار دارد بسیار ساده تر از نگهداری و پشتیبانی از اطلاعات قرار گرفته شده بر روی نوار یا دیسک و حتی فایل‌های نگهداری شده در محیط VMware یا Hyper-V در سایت دیگر است. به جای اینکه وقت خودتان را صرف مدیریت و انتقال فایل‌های پشتیبان گرفته شده در خارج از سایت کنید، به کمک گزینه‌ای که در  NAKIVO Backup & Replication به نام “تنظیم خودکار درصورت فراموش شدن انجام عملیات” قرار دارد، برنامه ریز پشتیبان گیری منظمی از ماشین‌های مجازی بر روی محیط‌های ابری، تنظیم و استفاده کنید.

پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی به کمک ویژگی‌های محیط‌های ابری

انتقال و ذخیره سازی امن فایل‌های پیشتیبان

اطمینان از امنیت داده‌ها و صحت محفوظ بودن اطلاعات یکی از چالش‌های اصلی در محیط‌های ابری است. برای فراهم آوردن حفاظت حداکثری از فایل‌های پشتیبان گرفته شده، NAKIVO Backup & Replication می‌تواند از رمزگذاری 256 بیتی AES برای امنیت اطلاعات در زمان نگهداری و یا در زمان جابه‌جایی استفاده کند. AES 256 استاندارد رمزگذاری است که از اطلاعات مالی و معاملات در سراسر جهان محافظت می‌کند و با کمک این پروتکل رمزنگاری پیشرفته می تواند داده ها را بصورت encrypt شده و مطمئن حفاظت نمود.

پشتیبان گیری سریع از ماشین‌های مجازی

انتقال و ارسال اطلاعات پشتیبان گرفته شده از ماشین‌های مجازی در سایت خارجی می‌تواند به علت پهنای باند محدود، کند باشد. NAKIVO Backup & Replication به کمک قابلیت شتاب دهنده شبکه که با استفاده از فشرده سازی داده‌ها و تکنیک‌های کاهش ترافیک، منجر به سرعت بخشیدن به انتقال داده‌ها می‌شود. به طور متوسط، کارهای پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی هنگامی که قابلیت شتاب شبکه روشن باشد می‌تواند تا دو برابر سریعتر اجرا شود.

پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی کوچک

در حالی که ارائه دهندگان خدمات ابری سرویس‌های ذخیره سازی را با قیمت مقرون به صرفه‌ای پیشنهاد می‌دهند، نرم افزار NAKIVO Backup & Replication کمک می‌کند تا هزینه های پشتیبان گیری خارج از سایت را با ویژگی‌های کلیدی زیر، کاهش دهید.

  • پشتیبان گیری افزایشی ماشین مجازی: به طور پیش فرض، تمام کارهای پشتیبان گیری درNAKIVO Backup & Replication بصورت افزایشی انجام می‌گیرند. این بدان معنی است که این محصول برای تهیه نسخه کامل از ماشین‌های مجازی نیاز به اجرا به صورت دوره‌ای ندارد که منجر به صرف زمان بیشتری برای ساختن و همچنین اشغال فضای ذخیره سازی شود.
  • در نظر نگرفتن فایل‌های و پارتیشن‌ها SWAP: فایل‌های swap در سیستم عامل ویندوزی و پارتیشن‌های swap در سیستم عامل لینوکس به عنوان یک “حافظه مجازی” ذخیره می‌شوند؛ که در واقع داده‌های موقتی اجرا شده‌ای هستند که در RAM استفاده نمی‌شود. از آنجا که محتویات این فایل‌ها دائما تغییر می‌کند، هر بار که شما یک نسخه پشتیبان از ماشین مجازی می‌گیرید، فایل یا پارتیشن swap متغییر است. NAKIVO Backup & Replication به طور خودکار این داده‌ها را در یک عملیات نادیده می‌گیرد، که باعث می‌شود فایل پشتیبان گرفته شده بسیار کوچکتر (و در نتیجه سریع تر) انجام شود.
  • پشتیبان گیری آگاهانه: همه فایل‌های پشتیبان گرفته شده در یک مخزن به صورت خودکار در سطح بلوک تکثیر آگاهانه می‌شود.
  • فشرده سازی فایل‌های پشتیبان: پشتیبان گیری و تکرار NAKIVO به صورت خودکار فشرده سازی فایل‌های پشتیبان را برای کاهش میزان ذخیره سازی انجام می‌دهد. هنگامی که مخزن را ایجاد می‌کنید، می توانید از چند درجه فشرده سازی استفاده کنید.

فرستادن دیدگاه


حامیان