روش مورد نظر خود را انتخاب کنید

در دنیای مدرن، پشتیبان گیری از داده‌ها ویژگی مهم در موفقیت یک تجارت است. هیچ زیرساخت تجاری کاملاً در برابر بلایای مصون نیست، حالا می‌تواند این مشکل در نتیجه خطای انسانی یا حمله سایبری و حتی یک بلای طبیعی رخ دهد؛ تنها راه شما برای تضمین محافظت از داده‌های ارزشمند خود در برار این مشکلات، داشتن یک راه حل پشتیبان گیری مطمئن است. در حال حاضر، محیط‌های ابری به دلیل مقرون به صرفه بودن، در دسترس بودن (99.99٪) و راحتی، بسیار محبوب و کاربردی هستند و از آنها به عنوان ابزار مفیدی برای ذخیره سازی نسخه‌های پشتیبان گرفته شده استفاده می‌کنند. قانون پشتیبان گیری 3-2-1 توصیه می‌کند که حداقل سه نسخه از داده‌ها را همیشه نگهداری کنید، دو فایل پشتیبان خود را در رسانه مختلف ذخیره کنید، و یکی از آنها می‌تواند بر روی فضای ابری (و یا سایت خارجی) ذخیره شود.

زیر ساخت ابری گوگل با ارئه قیمت رقابتی و یک رابط کاربری مناسب، یکی از محبوب ترین و قابل اعتمادترین سیستم‌های ابری است. تهیه نسخه پشتیبان بر روی ابر گوگل ابزاری بسیار کاربردی را برای صرفه جویی و ایمن سازی داده‌های شما ارائه می‌کند، شما می‌توانید هنگام طراحی یک برنامه بازیابی از فاجعه، برنامه تداوم کسب و یا سناریوهای مختلف بازیابی سایت، این راهکار را یکی از گزینه اصلی در نظر بگیرید.

NAKIVO یک راه حل سریع، قابل اعتماد و مقرون به صرفه را برای محافظت از داده‌ها معرفی کرده است، که می‌تواند از اطلاعات مهم شما بر روی محیط محلی یا محیط‌های ابری، پشتیبان گیری کند. این مقاله بررسی می‌کند که چگونه می‌توانید به کمک دو روش مختلف از ماشین‌های مجازی خودتان بر روی محیط ابری گوگل با استفاده از NAKIVO پشتیبان گیری کنید.

شروع پشتیبان گیری

قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که نسخه کامل NAKIVO (Director و Transporter) را بر روی یک دستگاه فیزیکی، ماشین مجازی یا دستگاه NAS موجود در در زیرساخت محلی خودتان نصب کرده باشید. برای مطالعه کامل جزئیات نصب به مقاله‌های قبلی مراجعه کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید با فعال کردن رمزگذاری داده‌های انتقال یافته بین مبدا و مقصد، موجب ایمن تر شدن روند پشتیبان گیری و انتقال به محیط گوگل شوید. در شکل زیر می‌توانید تعدادی از مؤلفه‌های پیکربندی شده در اجرای یک طرح پشتیبان گیری بر روی محیط ابری را مشاهده کنید.

The scheme of VM backup to Google Cloud with NAKIVO Backup & Replication

روش اول – تهیه نسخه پشتیبان بر روی ابر گوگل با استفاده از دیسک مجازی متصل به ماشین مجازی

هنگام استفاده از این روش، اول باید یک دیسک مجازی پایدار که اندازه آن می‌تواند تا 64 TB باشد را به ماشین مجازی لینوکسی گوگل متصل کنید، و سپس یک مخزن پشتیبان گیری را بر روی آن دیسک ایجاد کنید. اگر می‌خواهید با استفاده از این روش از ماشین مجازی خودتان بر روی ابرگوگل پشتیبان گیری کنید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا یک ماشین مجازی که سیستم عامل آن لینوکس باشد را بهمراه یک دیسک مجازی اضافی ایجاد کنید تا از به عنوان یک مخزن پشتیبان گیری استفاده کنید.
  • دیسک مجازی اضافه‌ را که برای ایجاد مخزن پشتیبان خود انتخاب کرده‌اید را آماده کنید.
  • دیسک مجازی را مونت و سپس تنظیمات مربوط به قسمت /etc/fstab ویرایش کنید.
  • نرم افزار NAKIVO Transporter را بر روی ماشین مجازی ابری گوگل نصب و راه اندازی کنید.
  • فایروال ابری وگوگل را به گونه‌ای پیکربندی کنید که امکان ارتباط با Transporter را داشته باشد.
  • تنظیمات مربروط به دسترسی از راه دور Transporter به NAKIVO را پیکربندی کنید.
  • یک مخزن پشتیبان گیری جدید بر روی دیسک مجازی متصل به لینوکس ابری را ایجاد کنید.

 

آماده سازی محیط ابری گوگل

در ابتدا آدرس https://cloud.google.com/ را در مرورگر خود باز کنید، شما باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید و با آن وارد سیستم شوید. بر روی گزینه رفتن به کنسول کلیک کنید، برای استفاده از زیرساخت ابری گوگل باید حساب کاربری خود را فعال کنید برای این کار اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید. گوگل یک دوره آزمایشی 1 ساله رایگان را ارائه می‌دهد، برای استفاده از فضای ابری گوگل بدون محدودیت می‌توانید یک حساب آزمایشی را به یک حساب کامل ارتقا دهید.

پس از تنظیم حساب کاربری، برای دریافت خدمات ابری گوگل، به صفحه اصلی رابط مدیریت فضای ابری گوگل در مرورگر وب خود وارد شوید و سپس به کمک آن می‌توانید یک پروژه جدید ایجاد کنید. اگر هنوز هیچ پروژه‌ای ایجاد نشده است، از شما می‌خواهد که پروژه جدیدی را ایجاد کنید.

ایجاد یک ماشین مجازی جدید بر روی محیط ابری گوگل

بعد از اینکه شما پروژه خود را در صفحه اصلی ایجاد و انتخاب کردید در قسمت سمت چپ صفحه، بر روی Compute Engine کلیک کنید و در منوی باز شده گزینه ساخت ماشین مجازی را کلیک کنید. ماشین مجازی در محیط ابری گوگل نیز به عنوان Google Cloud Instance نامیده می‌شود.

Locating the Compute Engine page for creating a new Google Cloud instance

در ادامه یک ماشین مجازی جدید ایجاد کنید، به منظور ایجاد یک ماشین مجازی جدید کافی است روی گزینه Create کلیک کنید.

Creating a new Google Cloud instance.

در صفحه ایجاد ماشین مجازی، تمام گزینه‌های مورد نیاز را پیکربندی کنید. در ابتدا یک نام که با حروف کوچک شروع شود و نهایت می‌تواد 62 حرف باشد را برای این ماشین انتخاب کنید. نرم افزار انتقال دهنده NAKIVO بعداً بر روی این ماشین مجازی نصب خواهد شد. تنظیمات مربوط به زبان و منطقه را انتخاب کنید، برای به حداقل رساندن تأخیر در اتصال به شبکه و انقال اطلاعات می‌توانید منطقه‌ای را که نزدیکترین مکان جغرافیایی به شماست را انتخاب کنید.

تنظیمات سخت افزاری ماشین مجازی، شما می‌توانید پیکربندی ماشین مجازی خود را سفارشی کنید. با توجه به حداقل شرایط لازم برای نصب NAKIVO، شما نیاز به حداقل دو هسته CPU و 2 گیگابایت رم دارید. بر روی گزینه سفارشی سازی کلیک کنید و 2 عدد vCPUs، 2 گیگابایت را انتخاب کنید.

انتخاب دیسک، بصورت پیش فرض نسخه Debian GNU / Linux 9 انتخاب شده است. بر روی دکمه Change کلیک کنید و نسخه  Ubuntu 18.04 LTS Minimal را با 10 گیگابایت دیسک استاندارد پایدار انتخاب کنید. 10 گیگابایت برای اجرای لینوکس (بدون رابط کاربری گرافیکی) و NAKIVO کافی است. سیستم ابری گوگل از ایمیج‌های لینوکس از پیش تنظیم شده استفاده می‌کند، که این امر منجر به صرفه جویی در وقت صرف شده برای استقرار سیستم عامل جدید می‌شود.

محدوده دسترسی، شما باید دسترسی کامل به همه API های موجود بر روی محیط ابری را فعال کنید.

Create an instance – customize your new Google Cloud instance for backup to Google Cloud Storage.

بر روی گزینه تنظمیات پیشرفته کلیک کنید تا بخش‌های مربوط به مدیریت، امنیت و تنظیمات دیسک‌ها نمایش داده شود، سپس یک دیسک مجازی دیگر به ماشین مجازی خود اضافه کنید. دکمه+Add new disk  را بزنید تا دیسک مجازی دوم که به عنوان یک مخزن پشتیبان گیری برای ذخیره‌سازی نسخه‌های پشتیبان گرفته شده NAKIVO استفاده خواهد شد، به ماشین اضافه شود. سپس تنظیمات زیر را پیکربندی کنید:

نام، یک نام برای دیسک مجازی خود را وارد کنید.

توضیحات، توضیحاتی در مورد این دیسک وارد کنید (فیلد اختیاری).

نوع دیسک، دیسک پایدار استاندارد را به عنوان نوع دیسک انتخاب کنید، زیرا این نوع دیسک هزینه کمتری نسبت به سایر دیسک‌های سریعتر (مانند SSD) دارد اما برای ذخیره سازی فایل‌ها پشتیبان گرفته شده عملکرد قابل قبولی دارد.

نوع منبع، گزینه Blank disk را انتخاب کنید.

حالت، حالت خواندن/نوشتن را انتخاب کنید.

قانون حذف، تنظیمات نگه داری دیسک را انتخاب کنید. این گزینه دیسک شما را ذخیره می‌کند حتی اگر ماشین مجازی مستقر بر روی گوگل خود را حذف کنید. بعدا می‌توانید یک دیسک مجازی را به ماشین مجازی دیگری مونت کنید و مخزن پشتیبان گیری را به نرم افزار NAKIVO ارتباط دهید. اتصال و جدا کردن مخازن پشتیبان گیری می‌تواند برای سناریوهای بازیابی سایت بسیار مفید باشد.

اندازه، برای دیسک مجازی خود 200 گیگابایت یا بیشتر فضا اختصاص دهید. سایر تنظیمات دیسک به طور پیش فرض می‌تواند باقی بماند.

Configuring a virtual disk for the Google Cloud instance to be used as Google Cloud storage.

برای پایان دادن به مراحل ایجاد دیسک، بر روی گزینه Done کلیک کنید. گزینه‌های پیکربندی شده ماشین مجازی جدید خود را بررسی کرده و روی گزینه ایجاد کلیک کنید تا نمونه ماشین مجازی شما بر روی محیط ابری گوگل ایجاد شود. چند ثانیه صبر کنید تا عملیات ایجاد ماشین مجازی خاتمه پیدا کند.

The final stage of creating a virtual disk to be used as a repository for backup to Google Cloud storage.

ماشین جدید به صورت خودکار روشن می‌شود و با استفاده از SSH می‌توانید کنسول لینوکس را، از راه دور باز کنید. بر روی آیکون SSH قرار گرفته شده روی ماشین مجازی جدید کلیک کنید و گزینه بازشدن در پنجره مرورگر را انتخاب کنید. آدرس IP خارجی ماشین مجازی لینوکسی در صفحه ماشین مجازی نمایش داده می‌شود.

Connecting to the Google Cloud instance by using SSH in the web interface of Google Cloud Platform.

اکنون که یک ماشین مجازی جدید ایجاد کرده‌اید و دیسک مجازی دوم را به آن متصل کنید، دیسک دوم بایستی برای استفاده در لینوکس آماده شود. در ابتدا شما باید یک پارتیشن بر روی آن ایجاد کنید،  سپس یک سیستم فایل را در آن پارتیشن ایجاد کنید (پارتیشن را فرمت کنید) و آن را بر روی میسر مناسب مونت کنید.

دیسک مجازی خود را مونت کرده و آن را برای استفاده به عنوان مخزن پشتیبان گیری آماده کنید

در کنسول لینوکسی که از طریق SSH به آن متصل شده‌اید، باید برخی دستورات را به با دسترسی کامل (root) اجرا کنید. برای به دست آوردن دسترسی کامل در کنسول دستور زیر را وارد کنید:

sudo -i

توجه: اگر می‌خواهید از حالت root در کنسول خارج شوید، کلیدهای ترکیبی Ctrl + D را فشار دهید.

ابتدا با استفاده از دستور fdisk -l دیسک‌های متصل به لینوکس را لیست کنید. نام دیسک دوم در این جا /dev/sdb است، و اولین دیسک /dev/sda است. به یاد داشته باشید که پارتیشن‌ها در هنگام استفاده قابل ویرایش نیستند. در عوض، شما باید با استفاده از fdisk یک پارتیشن جدید در دیسک دوم خود ایجاد کنید.

fdisk /dev/sdb

برای ایجاد یک پارتیشن جدید کلمه n را تایپ کنید و به سؤالات مطرح شده در طی مراحل ایجاد پارتیشن، پاسخ دهید. اگر پیکربندی‌ها و پارامتر‌های پیش فرض را قبول دارید کلید Enter را فشار دهید.

  • نوع پارتیشن مورد نیاز خود را انتخاب کنید، پارتیشن جدید را به عنوان پارتیشن اصلی خود تنظیم کنید. سویچ p – را برای تنظیم کردن پارتیشن اولیه وارد کنید و سپس Enter را فشار دهید، یا فقط Enter را فشار دهید تا از پارامتر پیش فرض استفاده کنید.
  • تعداد پارتیشن مورد نیاز را انتخاب کنید (پیش فرض 1 است).
  • سکتور اولیه را انتخاب کنید (پیش فرض 2048).
  • آخرین سکتور را انتخاب کنید، برای ایجاد یک پارتیشن در هر دیسک از مقدار پیش فرض استفاده کنید.
  • می‌بینید که یک پارتیشن جدید با شماره 1 که نوع آن لینوکسی است و اندازه آن 200 گیگابایت است، ایجاد شده. این پیام به شما می‌گوید که پارتیشن با موفقیت ایجاد شده است اما این تغییرات در حال حاضر در حافظه ذخیره شده است. اکنون باید آن تغییرات را روی دیسک بصورت دائمی بنویسید.

برای ثبت تغییرات کلید w را فشار دهید، سپس Enter را فشار دهید پس از آن تغییرات روی دیسک اعمال و یک پارتیشن جدید ایجاد می‌شود.

Creating a new partition on the virtual disk attached to the Google instance running Linux that will be used as a repository for VM backup to Google Cloud Storage.

اکنون شما باید پارتیشن جدید را با سیستم فایل ext4 فرمت کنید. با استفاده از دستور زیر سیستم فایل ext4 را در پارتیشن جدید خود ایجاد کنید (/dev/sdb1  نام پارتیشنی است که اخیراً ایجاد شده است):

mkfs.ext4 /dev/sdb1

برای پارتیشن یک نام اضافه کنید:

e2label /dev/sdb1 nakivo200

برچسب پارتیشن‌های دیسک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برچسب مناسبی برای پارتیشن قبلی ایجاد شده است.

Blkid

Formatting the ext4 partition and adding a disk label in Linux running on the Google Cloud instance.

دایرکتوری جدید ایجاد کنید تا برای NAKIVO به عنوان مخزن پشتیبان گیری مورد استفاده قرار گیرد.

mkdir /mnt/nakivo-repo

پارتیشن دیسک /dev/sdb1  را که قبلاً ایجاد کرده‌اید را در میسر /mnt/nakivo-repo مونت کنید:

mount /dev/sdb1/mnt/nakivo-repo

Mounting a virtual disk to the directory of the Google Cloud instance for using as a repository for backup to Google Cloud

در این حالت پارتیشن با موفقیت برروی پوشه مونت می‌شود، اما تا زمانی که ماشین مجازی را راه اندازی مجدد نشود، قابل استفاده نخواد بود. اکنون، باید تنظیمات مربوط به لینوکس نصب شده بر روی ‌ماشین مجازی را از مسیر /etc/fstab پیکربندی کنید، تا بصورت خودکار و دائمی در هر بار بوت شدن این پارتیشن را مونت کند. لیست پکیج‌های نصب شده بر روی لینوکس خود را به روز رسانی کنید.

apt-get update

ویرایشگر متنی vim را بر روی سیستم نصب کنید:

apt-get install vim

با استفاده از دستور زیر تنظیمات مربوط به بخش /etc/fstab را ویرایش کنید:

vim /etc/fstab

همانطور که مشاهده می‌کنید، پارتیشن‌ها به صورت پیش فرض بر روی لینوکس ابری با موفقت مونت شده اند. رشته زیر را به تنظیمات بخش  /etc/fstab اضافه کنید:

vim /etc /fstab

“LABEL=nakivo200   /mnt/nakivo-repo                     ext4       defaults 0 0 “

Editing etc fstab on Linux that is running on the Google instance for mounting a virtual disk used as a backup repository on system boot automatically.

تغییرات را بر روی فایل پیکربندی ثبت کنید، و سپس ماشین مجازی را راه اندازی مجدد کنید.

init 6

پس از راه اندازی مجدد ماشین مجازی، بررسی کنید که حتما پارتیشنی که می‌خواهید از آن به عنوان مخزن پشتیبان گیری استفاده کنید به صورت خودکار مونت شده باشد.

df -h

Checking free space on mounted file systems including the partition used as a repository for backup to Google Cloud.

نصب انتقال دهنده (Transporter) بر روی لینوکس

ابتدا نرم افزار NakIVO را از وب سایت رسمی دانلود کنید، فایل نصبی مخصوص لینوکس را انتخاب کنید و فایل را بر روی دستگاه محلی خود ذخیره کنید. در ادامه باید فایل نصبی NAKIVO را به لینوکس خودتان منتقل کنید، در پنجره کنسول از راه دور لینوکس خود که در مرورگر وب شما باز شده است، روی نماد پیکربندی که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید. گزینه Upload file را انتخاب، و در پنجره نمایش داده شده فایل نصبی که بر روی سیستم خود دانلود کرده اید را انتخاب و دکمه Open را بزنید. صبر کنید تا این فایل بصورت کامل به داخل ماشین مجازی ابری گوگل کپی شود.

Uploading a file to the virtual disk of the Google instance running on Google Cloud Platform which will be used to store VM backups.

به طور پیش فرض، فایل نصبی در مسیر اصلی کاربری شما در ماشین لینوکسی کپی می‌شود (نام کاربری پیش فرض بر اساس نام کاربری گوگل شما انتخاب می‌شود).

cd /home/michael_nakivonbr

به فایل نصب کپی شده مجوز اجرا شدن بدهید:

chmod +x ./NAKIVO_Backup_Replication_v8.1.0_Installer_TRIAL.sh

 

فایل نصبی را اجرا کنید:

./NAKIVO_Backup_Replication_v8.1.0_Installer_TRIAL.sh

توافق نامه استفاده از نرم افزار را مطالعه و اگر با شرایط توافق نامه موافقت کردید، کلید y را تایپ کنید. با فشار دادن کلید t نصب Transporter را از راه دور بر روی لینوکس انجام دهید.

Installing NAKIVO Transporter on the Google Cloud instance to which the virtual disk being used as a backup repository is attached.

اطمینان حاصل کنید که مجوز کافی برای برای نوشتن اطلاعات بر روی دایرکتوری مورد نظر که به عنوان مخزن پشتیبان گیری تعریف شده، وجود داشته باشد:

chown -R bhsvc:bhsvc /mnt/nakivo-repo/

chmod -R 0775 /mnt/nakivo-repo/

The virtual disk is mounted to the directory on the Google Cloud instance manually.

پیکربندی فایروال ابری گوگل

قوانین پیش فرض فایروال در ابر گوگل اجازه نمی‌دهد تا اتصالات NAKIVO Transporter در ماشین مجازی لینوکس، با شبکه خارجی در محیط ابری برقرار شود. در اینجا، شما باید یک قانون جدید برای رفع این مشکل اضافه کنید، در منوی داشبورد مدیریتی ابری گوگل روی شبکه VPC کلیک کنید و قوانین فایروال را به آن اضافه کنید.

Opening firewall rules in the web interface of Google Cloud Platform

در صفحه قوانین فایروال می‌توانید قوانین پیش فرض موجود را مشاهده کنید. برای ایجاد یک قانون جدید، بر روی ایجاد قانون فایروال کلیک کنید.

Editing firewall rules in Google Cloud.

پارامترهای زیر را برای ایجاد یک قانون جدید در فایروال پیکربندی کنید:

Name: یک نام برای قانون خود ایجاد کنید.

Direction of traffic: توضیحاتی در مورد این قانون اضافه کنید.

Actions on match: نحوه دسترسی را مشخص کنید (دسترسی مجاز)

Targets: تمام موارد موجود در شبکه

Target tags: nakivo

Source filter: محدوده آدرس IP

Source IP ranges: آدرس IP خارجی خود را که از طریق آن به زیرساخت ابری گوگل متصل می‌شوید را اضافه کنید.

Protocols and ports: پروتکل‌ها و پورت‌ها را مورد نیاز خود را مشخص کنید – TCP 9446, 9448-10000

Creating a new firewall rule in Google Cloud to make possible network connections between Transporters used for backup to Google Cloud with NAKIVO Backup & Replication.

برای ایجاد قانون فایروال، بر روی گزینه Create کلیک کنید. اکنون می‌توانید قانون جدیدی را که بهNakivo  اجازه دسترسی به زیرساخت را می‌دهد در لیست قوانین فایروال ابری گوگل مشاهده کنید.

The new firewall rule has been added.

افزودن انتقال دهنده به NAKIVO

برنامه انتقال دهنده بر روی لینوکس ابری گوگل نصب و همه تنظیمت مورد نیاز برای عملیات انتقال پیکربندی شده است. در گام بعدی، باید انتقال دهنده را به نرم افزار NAKIVO خود که در زیرساخت‌های محلی قرار دارد، متصل کنید. رابط وب NAKIVO محلی خودتان را باز کنید. به قسمت پیکربندی بروید و سپس تنظیمات مربوط به انتقال دهنده را انتخاب کنید. بر روی گزینه Add Existing Transporter کلیک کنید و سپس گزینه Installed service را انتخاب کنید.

Adding the existing Transporter as the installed service in the web interface of NAKIVO Backup & Replication.

در صفحه تنظیمات Add Existing Transporter، پارامترهای زیر را تنظیم کنید:

نام یا آدرس IP میزبان: آدرس IP خارجی ماشین مجازی لینوکسی ابری گوگل خود را که انتقال دهنده را بر روی آن نصب کرده اید، را وارد کنید. شما می‌‌توانید این آدرس IP را در صفحه مربوط به ماشین‌های مجازی بررسی کنید. نام انتقال دهنده: یک نام برای انتقال دهنده وارد کنید. برای بقیه پارامترها می‌توانید مقادیر پیش فرض را نگه دارید. سپس بر روی Add کلیک کنید.

Entering the IP address and other settings for the new Transporter running on the Google Cloud Instance.

ایجاد یک مخزن پشتیبان گیری جدید در لینوکس ابری گوگل

پس از افزودن انتقال دهنده از راه دور ابری گوگل، شما می‌توانید یک مخزن پشتیبان گیری جدید را در ماشین مجازی لینوکسی اضافه کنید. در رابط وب NAKIVO، به قسمت پیکربندی بروید و سپس تنظیمات مربوط به مخازن را انتخاب کنید، سپس بر روی دکمهAdd Backup Repository کلیک کنید و سپس گزینه Create new backup repository را انتخاب کنید.

Creating a new backup repository that will be used for backup to Google cloud with NAKIVO Backup & Replication.

در صفحه ایجاد مخزن پشتیبان گیری، پارامترهای زیر را تنظیم کنید:

Name: یک نام برای مخزن جدید انتخاب کنید.

Assigned Transporter: انتقال دهنده ابری گوگل را انتخاب کنید.

Location: پوشه محلی اختصاص یافته به انتقال دهنده محلی خود را وارد کنید.

Path to the local folder: مسیر/mnt/nakivo-repo را وارد کنید. (دایرکتوری مربوط به ماشین مجازی لینوکسی ابری خود را که برای استفاده به عنوان مخزن پشتیبان گیری تعریف شده است).

Compression: گزینه Best را انتخاب کنید. (ذخیره سازی ابری هزینه دارد و می‌‌توانید از حداکثر فشرده سازی ممکن برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی در این حالت استفاده کنید)

در صورت لزوم می‌توانید رمزگذاری و گزینه‌های دیگر را نیز فعال کنید، سپس بر روی Add کلیک کنید.

Configuring a new backup repository located in Google Cloud by using the web interface of NAKIVO Backup & Replication.

اکنون مخزن پشتیبان گیری ابری اضافه شده برای شما در لیست مخازن پشتیبان گیری NKIVO در رابط وب نمایش داده می‌شود، و شما می‌توانید از آن در کارهای پشتیبان گیری خود استفاده کنید.

A new backup repository for backup to Google Cloud is successfully added to configuration of NAKIVO Backup & Replication.

 

ایجاد یک کار پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی محلی به درون محیط ابری گوگل به کمک نرم افزار NAKIVO

اکنون می‎توانید یک کار پشتیبان گیری جدید یا کار تهیه کپی از فایل‌های پشتیبان گرفته شده را ایجاد و در آن از مخازن موجود در فضای ابری گوگل استفاده کنید، شما همچنین می‌توانید اطلاعات خود را به درون محیط ابری منتقل کنید. توصیه می‌شود که اول پشتیبان گیری محلی انجام شود و سپس فایل‌های پشتیبان گرفته شده بر روی ابر ذخیره شود. این روش همچنین قانون پشتیبان گیری 3-2-1 را نیز رعایت می‌کند. در این روش یک نسخه پشتیبان از ماشین‌های مجازی تهیه شده و سپس فایل‌های پشتیبان گرفته شده به کمک NAKIVO بر روی محیط ابری گوگل منتقل شده است.

اکنون می‌توانید یک کار پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی بر روی مخازن پشتیبان گیری محلی تعریف کنید. در این جا یک نسخه پشتیبان از ماشین‌های مجازی VMware که سیستم عامل ویندوز دارند بر روی مخزن پشتیبان گیری CIFS که در زیرساخت های محلی (سایت محلی) قرار گرفته‌اند، تهیه و ذخیره شده است.

Creating a new backup copy job for copying a VM backup to Google Cloud.

در ابتدا شما باید قسمت مربوط به کار تهیه کپی از فایل‌های پشتیبان گرفته شده از ماشین‌های مجازی را که شامل 5 مرحله است پیکربندی کنید.

  1. مرحله اول انتخاب کار پشتیبان گیری. کار پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی که قبلا ایجاد شده است را انتخاب کنید.

Configuring a new backup copy job for backup to Google Cloud with NAKIVO Backup & Replication

  1. انتخاب مقصد. در منوی کشویی مخزن پشتیبان گیری، گزینه ابر گوگل را که قبلاً ایجاد کرده‌‌اید انتخاب کنید.

A backup copy job - setting destination options for storing a backup to Google Cloud with NAKIVO Backup & Replication

  1. زمان بندی. برنامه زمان بندی مورد نظر خودتان را برای کپی کردن نسخه پشتیبان تهیه شده از ماشین‌های مجازی به محیط ابری گوگل را تنظیم کنید.
  2. قوانین نگهداری. تنظیمات مربوط به نگهداری از کار تعریف شده را پیکربندی کنید. شما می‌توانید مشخص کنید که چند نقطه بازگشت (recovery point) را در مدت زمان مناسب نگه داری کنید.
  3. سایر تنظیمات. شما می‌توانید پیکربندی تنظیمات کار تعریف شده را در ادامه انجام دهید، که شامل نام و چند گزینه دیگر است. در آخر بر روی دکمه Finish & Run کلیک کنید.

Configuring job options for VM backup to Google cloud by using the backup copy method

بعد از اتمام تعریف کار کپی اطلاعات پشتیبان گرفته شده، آن را اجرا کنید تا روند کپی شدن اطلاعات ماشین مجازی محلی بر روی ابر گوگل شروع شود، و صبر کنید تا این روند به پایان برسد. تبریک! اکنون شما می‌دانید که چگونه یک نسخه پشتیبان از ماشین‌های مجازی خود را بر روی محیط ذخیره سازی ابری گوگل به کمکNAKIVO ، تهیه کنید.

فرستادن دیدگاه


حامیان