موضوع تهیه پشتیبان از بانک های اطلاعاتی از قبیل بانک اطلاعاتی SQL یا Oracle که در اکثر شرکتها و سازمانها استفاده می شود برای مدیران سیستم های فناوری مهم هست. از این رو، بکارگیری یک ابزار یا راهکار پشتیبان گیری مطلوب جهت پشتیبانی از امکان تهیه بکاپ از این بانکهای اطلاعاتی نیز بسیار مهم بوده و از دغدغه های مدیران زیرساختهای IT به شمار می رود. خوشبختانه محصول NAKIVO با ارائه قابلیت های خوب در بحث پشتیبانی بانک های اطلاعاتی توانسته است این مشکل و دغدغه را حل نماید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا نحوه پشتیبان گیری از بانک اطلاعاتی اوراکل را با استفاده از نرم افزار NAKIVO مورد بحث قرار دهیم. البته، موضوع پشتیبان گیری از بانک های اطلاعاتی دیگر همچون SQL نیز در مقالات دیگری مورد بحث قرار خواهد گرفت تا با امکانات و توانمندی های متعدد این محصول بیشتر آشنا شویم.

شما می‌توانید از پایگاه داده اوراکل بر روی ویندوز سرور با کمک NAKIVO پشتیبان گیری کنید، و از جامعیت و یکپارچگی داده‌های مهم تجاری خود اطمینان حاصل کنید. بانک اطلاعاتی اوراکل ابزاری برای ذخیره مقادیر زیادی از داده‌های مهم تجاری به شیوه ای سازمان یافته را فراهم می‌کند. امروزه، خطر از بین رفتن داده های یک سازمان مهمترین ریسک برای یک کسب و کار به شمار می رود و خراب شدن اطلاعات یا از بین رفتن داده ها چیز عجیب و دشواری نیست. با این حال داده‌های شما می‌توانند از راه های مختلفی از بین بروند، خراب شوند و یا ناقص شوند. خطرات و تهدیدهای عملیاتی که روزانه ممکن است رخ دهند می‌تواند فشارهای ناخواسته زیادی را به شما و تیم IT تان وارد کند. برای حفظ  امنیت حتی در صورت بروز خطا در پایگاه داده و یا از بین رفتن اطلاعات، نرم افزار NAKIVO به شما این امکان را می‌دهد تا از داده‌های Oracle موجود در ویندوز سرور خود بصورت آگاهانه و افزایشی پشتیبان گیری کنید.

Key Features at a Glance

Incremental

پشتیبان گیری افزایشی

NAKIVO برای انجام یک پشتیبان گیری افزایشی از روش ردیابی بلوک‌های تغییر یافته استفاده می‌کند. در این روش فقط بلوک‌های تغییر داده شده (افزایش یافته شده) در مخزن پشتیبان گیری کپی می‌شوند، که به صرفه جویی در فضای ذخیره و افزایش سرعت پشتیبان گیری کمک زیادی می‌کند.

Application-Aware

پشتیبان گیری مبتنی بر نرم افزار

پشتیبان گیری از اوراکل در NAKIVO بصورت مبتنی بر نرم افزار است، به این معنی که از کلیه داده‌های موجود در پایگاه داده بصورت تراکنش‌های سازگار پشتیبان گرفته می‌شود و هر زمان که لازم باشد می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید.

Secure پشتیبان گیری ایمن

به کمک الگوریتم رمزگذاری AES 256، نرم افزار NAKIVO به شما این امکان را می‌دهد تا از دادها‌ی پشتیبان گرفته شده از اوراکل در زمان انتقال و نگهداری محافظت کنید. رمزگذاری باعث می‌شود داده‌ها برای کاربران غیرمجاز غیرقابل خواندن باشند و در نتیجه اطمینان حاصل شود که پایگاه داده شما با امنیت محافظت می‌شود.

Flexibleقابلیت انعطاف

شما می‌توانید برای هر نسخه پشتیبان اوراکل تا 4000 نقطه بازیابی مشخص کنید و این عملیات را بصورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تنظیم و برنامه ریزی کنید. شما هچمنین می‌توانید به کمک برنامه نگه داری آرشیو ذخیره سازی، از نگهداری طولانی مدت فایل‌ها جلو گیری و انعطاف پذیری بیشتری را برای عملیات پشتیبان گیری و تکثیر داشته باشید.

 

 

Centrally Manage Oracle Backups

 

مدیریت متمرکز پشتیبان گیری Oracle

اجرا و تنظیم چندین کار پشتیبان گیری از داده‌ها به طور همزمان می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. شما به کمک کنسول مدیریتی NAKIVO، می‌توانید تمام کارهای پشتیبان گیری قبلی، فعلی و آینده را مشاهده کنید. برای اطمینان از عملکرد بالا در پشتیبان گیری و همچنین جلوگیری از همپوشانی و تداخل با برنامه‌های احتمالی‌ دیگر، شما می‌توانید از داشبورد برنامه ریز NAKIVO برای تنظیم دقیق و سازماندهی شده کارهای پشتیبان گیری خود استفاده کنید. پس از تنظیم یک برنامه کاری پشتیبان گیری، عملیات به صورت خودکار انجام می‌شود و نیاز به تنظیم و یا اجرای مجدد کارها از طرف شما نیست. البته امکان تهیه پشتیبان بصورت دستی نیز فراهم شده، ولی جهت انجام پشتیبان گیری های روزانه و یا متداول پیشنهاد می شود که از امکان و قابلیت تنظیم زمانبندی شده و خودکار این محصول استفاده کنید تا امکان کاهش خطاهای انسانی را همراه داشته باشید.

 

 

Restore Oracle Objects You Choose

بازیابی اشیاء Oracle

به کمک NAKIVO، شما می‌توانید اشیاء موجود در Oracle را در مدت چند دقیقه بازیابی کنید. این به شما امکان را می‌دهد تا آخرین نسخه پشتیبان گرفته شده را بر روی یک دستگاه ماشین مجازی یا دستگاه فیزیکی مونت و سپس اطلاعات لازم را بازیابی کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید از دسترسی به اطلاعات مهم تجاریتان در هر زمان اطمینان حاصل کنید.

Reduce Storage Space Requirements

کاهش نیاز به فضای ذخیره سازی

نرم افزار NAKIVO می‌تواند با وجود مکانیسم‌های تکثیر آگاهانه، بلوک‌های تکراری کپی شده را از فایل‌های پشتیبان گرفته شده حذف کند و موجب صرفه جویی در ذخیره سازی داده‌ها شود. در ادامه بلوک‌های تکثیر شده برای کاهش بیشتر فضای ذخیره سازی فشرده می‌شوند. با استفاده از چنین تکنیک‌های کاهش داده، می‌توانید ظرفیت فضای ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی افزایش داده و هزینه‌های مرتبط را به حداقل برسانید.

Regulate Bandwidth Consumption

مدیریت پهنای باند در پشتیبان گیری

با استفاده از NAKIVO، می‌توانید تصمیم بگیرید که کارهای پشتیبان گیری داده‌ها در چه زمانی و با چه پهنای باندی انجام شود. در ساعات کاری، استفاده بیش از اندازه شبکه‌های LAN یا WAN برای تهیه نسخه‌ پشتیبان Oracle، زیرساخت شما را با خطر مواجه می‌کند و یکی از دغدغه ها و چالش های مدیران شبکه می باشد که فرآیندهای تهیه بکاپ در ساعات نیمه شب و خارج از ساعت اداری انجام شود. با ایجاد قوانین و رولهای مناسب، استفاده از پهنای باند برای هر کار پشتیبان گیری، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فعالیت‌های محافظت از داده پهنای باند زیادی مصرف نمی‌کند و انتقال داده از حد مجاز فراتر نمی‌رود.

Copy Oracle Backups Offsite or to Cloud

تکثیر فایل‌های پشتیبان اوراکل در سایت خارجی یا محیط ابری

برای بهبود بیشتر قابلیت اطمینان از نسخه‌های پشتیبان گرفته شده، نرم افزار NAKIVO به شما این امکان را می‌دهد که نسخه‌های پشتیبان گرفته شده خود را بر روی سایت خارجی یا بر روی محیط ابری (Azure یا AWS) ارسال کنید. تکثیر فایل‌های پشتیبان گرفته شده می‌توانند پس از اتمام پشتیبان گیری اولیه از Oracle، بصورت خودکار اجرا شوند. این قابلیت برای سازمانهایی که بصورت دو طرفه داده های خود را در محیط های on-promise و public-cloud نگهداری می کنند بسیار مطلوب بوده و می توانند داده های پشتیبان گرفته شده را به محیط ابری انتقال دهند.

 

فرستادن دیدگاه


حامیان