نسخه 9.1 نرم افزارNAKIVO  منتشر شد

 

بالاخره در شروع سال جدید میلادی، شرکت NAKIVO با ارائه نسخه 9.1 قابلیت پشتیبانی گیری بر روی دستگاه های نوار و همچنین پشتیبان گیری از سرورهای لینوکسی را معرفی کرد تا بتواند حوزه پشتیبان گیری خود را  در زیرساخت های اپن سورس نیز گسترش دهد. NAKIVO با معرفی این نسخه ویژگی‌هایی از قبیل پشتیبان گیری بر روی نوار، تهیه نسخه پشتیبان از سرور فیزیکی لینوکس، پشتیبان گیری از ایستگاه‌های کاری فیزیکی، تأیید فوری فایل‌‌های پشتیبان و حفاظت از داده‌ها را در سطح جدیدی ارائه کرده است.

همانطور که در سری مقالات متعددی، به معرفی شرکت NAKIVO پرداختیم، این شرکت، ارائه دهنده راهکارهای تخصصی در زمینه محافظت از داده های محیط‌های مجازی و ابری است که با معرفی نرم افزار و قابلیت های مختلف پشتیبان گیری، رشد خوبی در میان رقبا خود داشته است. این شرکت با انتشار نسخه 9.1، ویژگی های جدید برای پشتیبان گیری از زیرساخت های مختلف را گسترش و ارائه کرده است، که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

پشتیبان گیری بر روی نوار

پشتیبان گیری بر روی نوار یکی از مطمئن ترین و مقرون به صرفه ترین ابزار برای نگهداری داده های مهم سازمان بصورت طولانی مدت تا به به شمار می‌رود. NAKIVO یک راه حل کامل مدیریت نوار را برای شما فراهم کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا از LTO3، آرشیوهای مبتنی بر نوار، درایوهای نواری مستقل و همچنین از زیر ساخت AWS VTL پشتیبانی کنید. این نسخه راهکار پشتیبان گیری حرفه‌ای را برای استفاده از انواع نوار برای شما فراهم کرده است، از جمله مدیریت دستگاه نوار، مدیریت کارتریج نوار و مدیریت پشتیبان گیری بر روی نوار. این بدان معنی است که مشتریان می‌توانند کلیه کارتریج‌های، مکان‌ها، محتویات و وضعیت تمام سیستم را ردیابی کنند. مشتریان همچنین می‌توانند کلیه نسخه‌های پشتیبان گرفته شده بر روی نوار را مرور، جستجو و فیلتر کنند، تا بتوانند مشخص کنند چه کارتریج هایی برای بازیابی یک دستگاه به نقطه خاص در زمان بایستی مورد استفاده قرار گیرند.

پشتیبان گیری از سرور فیزیکی لینوکس

این ویژگی به شما امکان گسترش پشتیبان گیری از زیرساخت‌های مختلف را می‌دهد تا بتوانید علاوه بر پشتیبان گیری از سرورهای مجازی (VMware ،Hyper-V ، Nutanix AHV)، فیزیکی (ویندوز سرور) و ابری (AWS EC2)؛ از سرورهای لینوکس خودتان  نیز پشتیبان گیری کنید. NAKIVO از یک فناوری ردیابی تغییرات اختصاصی برای انجام پشتیبان گیری افزایشی از سرورهای مبتنی بر لینوکس استفاده می‌کند که منجر به بهبود عملکرد پشتیبان گیری و کاهش فضای ذخیره سازی می‌شود. مشتریان می‌توانند فوراً فایل‌ها‌، پوشه‌ها و اشیاء برنامه‌های خودشان را بطور مستقیم از فایل‌های پشتیبان گرفته شده فشرده، بازیابی کنند. علاوه بر این، امکان بازیابی ماشین‌های فیزیکی لینوکسی را بر روی ماشین‌های مجازی VMware و Hyper-V می‌دهد.

شاید بکارگیری راهکارهای تخصصی بکاپ از سرویس های لینوکسی و سیستم های فیزیکی لینوکس در بسیاری از شرکتها معظل مدیران سیستم ها باشد که این شرکت تلاش کرده است تا در نسخه جدید، با این قابلیت به رفع مشکل مربوطه بپردازد.

پشتیبان گیری از ایستگاه کاری فیزیکی

NAKIVO اکنون می‌تواند از ایستگاه‌های کاری فیزیکی ویندوزی شما پشتیبان گیری کند. پشتیبان گیری‌ها بصورت افزایشی هستند و می‌توانند به صورت خودکار فشرده و جمع شوند. مشتریان علاوه بر بازیابی سریع فایل‌ها و پوشه‌ها از درون فایل‌های پشتیبان گرفته شده ایستگاه‌های کاری، می‌توانند آن‌ها را بر روی یک ماشین مجازی مستقر بر بستر VMware و Hyper-V منتقل کنند.

تأیید فوری

نسخه جدید NAKIVO دارای ویژگی تأیید صحت نسخه پشتیبان و فایل‌های تکثیر شده است. ویژگی تأیید سریع می‌تواند بلافاصله یک ماشین مجازی را از روی فایل پشتیبان بازیابی کند یا یک ماشین مجازی تکثیر شده را در حالت شبکه خاموش بوت و سپس ضربان قلب سیستم عامل آن را از طریق ابزارهای VMware Tools یا Hyper-V Integration Services بررسی کند. با ویژگی تأیید فوری، مشتریان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که فایل‌های پشتیبان و فایل‌ها تکثیر شده آن‌ها به خارج از سایت با موفقیت بازیابی می‌شوند.

موضوع تایید فوری یا همان instant verification دارای اهمیت خاصی است که در یک مقاله بصورت کامل به آن خواهیم پرداخت، ولی به صورت اختصار، در نظر داشته باشید که برخی از فرآیندهای پشتیبان گیری و نسخه های تکثیر شده ممکن است خراب شده یا قابل بوت و راه اندازی نباشد و این بسیار وحشتناک هست که شما در زمانیکه به فایل پشتیبان جهت بازیابی نیاز دارید آگاه شوید. برای مقابله با این موضوع، می توان تصدیق و رسیدگی خودکار را برای پشتیبان های تهیه شده اعمال کنید و در عرض چند دقیقه از صحت سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.

بروس تالی، مدیرعامل شرکت NAKIVO اظهار کرده است که: ” نسخه 9.1 NAKIVO یک گام رو به جلو در محافظت از داده‌ها
و برنامه‌های حیاتی در کسب و کار را برداشته است. مشتریان ما اکنون می‌توانند از زیرساخت‌های مجازی، فیزیکی و همچنین ابری خود به کمک یک محصول یکپارچه در حالی که گزینه‌های بازیابی متنوع و قابل اطمینانی را در اختیار دارند، محافظت کنند.”

درباره NAKIVO

NAKIVO یک شرکت آمریکایی است که در حوزه توسعه نرم افزارهای حرفه‌ای پشتیبان گیری و راهکارهای بازیابی فاجعه فعالیت دارد، این شرکت برنده جایزه “بهترین‌هایVMworld  2018” و جایزه طلایی محافظت از داده‌ها، شده است. NAKIVO در سال‌های اخیر رشد دو رقمی داشته و در بررسی‌های آنلاین در بین جامعه‌های 5 ستاره قرار گرفته است. درصد رضایت مشتریان این شرکت برای خدمات پشتیبانی 97.3٪ بوده و بیش از 12000 مشتری در سراسر جهان دارد. NAKIVO یک سطح بی‌سابقه محافظت از محیط‌های فیزیکی، مجازی و ابری را ارائه کرده است. این شرکت همچنین به عنوان یکی از سریعترین فروشندگان نرم افزارهای محافظت از داده‌ها تبدیل شده است؛ بایستی به مشتریان بزرگ این کمپانی نیز اشاره ای کنیم که می توان نام شرکتهای بزرگ چندملیتی مانند Coca-Cola ، Honda و China Airlines را در آن بین دید که جهت حفاظت از داده های سازمانی خود از راه حل های این شرکت استفاده می کنند. در حال حاضر، ناکیـو با بیش از 4100 شریک در 140 کشور در سراسر جهان همکاری می‌کند.

فرستادن دیدگاه


حامیان