قبل از اینکه بخواهم در مورد مشکل عدم بوت اوبونتو در نرم افزار ویرچوال باکس توضیحاتی ارایه کنم فکر میکنم بهتر باشد با سناریویی که در حال کار بودم و مشکل آنجا بوجود آمد شروع کنم.

مثل همیشه برای تست سناریوهای اولیه از شبیه ساز ویرچوال باکس استفاده کردم. در این نرم افزار چند ماشین مجازی (لینوکس اوبونتو ۱۸.۰۴ و ۱۹) نصب شده و همه چیز بدون مشکل در حال کار بود. بعد از مدتی نیاز داشتم که قابلیت Copy/Paste را در داخل ماشین های مجازی فعال کنم. با توجه به اینکه این موضوع در نرم افزارهایی مانند VMware workstation به سادگی با نصب یک نرم افزار کمکی انجام می شود طبیعتا در نرم افزار ویرچوال باکس هم روالی مشابه بایستی صورت گیرد. با یک سرچ ساده می توانید به این موضوع پی ببرید که کافیست نرم افزار Virtualbox Guest Additions در ماشین های مجازی ایجاد شده نصب و راه اندازی شود. اینکار هم طبق راهنمای گفته شده به سادگی و با اجرای یک گزینه از منوی Devices در ماشین های مجازی انجام می شود.

برای اینکار لازم است ماشین مجازی خود را در ویرچوال باکس انتخاب و سپس از تب Devices عبارت Insert Guest Additional CD image را کلیک کنید تا نرم افزار مربوطه دانلود و در سی دی رام ماشین مجازی بارگذاری شود و سپس اقدام به نصب آن کنید. (کار بسیار ساده و تکراری است). اما مشکل از اینجا به بعد شروع می شد که پس از نصب این نرم افزار و راه اندازی ماشین مجازی امکان لاگین به لینوکس از بین رفته و پشت پنجره لاگین سیستم عامل قرار گرفته بدون اینکه ایکون یا عبارت خاصی نمایش داده شود. حتی امکان مشاهده حسابهای کاربری لینوکس و امکان لاگین وجود نداشت و به عبارتی با یک صفحه کاملا خالی مواجه می شدم. با توجه به اینکه ماشین های مجازی با لینوکس های متعدد (اوبونتو نسخه های ۱۶-۱۸-۱۹)‌داشتم اما این موضوع در تمام آنها تکراری صورت گرفته و خطا کاملا مشابه رخ میداد. 

متاسفانه با اینکه نزدیک به یک روز کامل درگیر این موضوع بوده و مقالات بسیار زیادی مرور شد که همگی مشکل رو از سمت گرافیک و با تغییر رزولیشن- تغییر اندازه مانیتور و تعداد آنها یا حتی تغییر پارامترهای Scale Factor بیان کرده بودند ولی مشکل برطرف نشد. نهایتا با کنکاش بسیار علت موضوع را در یک باگ از سمت ویرچوال باکس و نیاز به به روزرسانی سیستم عامل لینوکس پیدا کردم و با توجه به مشکل عدیده ای که ممکن است برای خیلی ها پیش بیاید خالی از لطف ندیدم این موضوع را به اشتراک بگذارم.

راهکار رفع مشکل عدم بوت به لینوکس:

  • در ابتدا بایستی طبق روال عادی پلاگین مربوط به Virtualbox Addition را درون ماشین مجازی بارگذاری و نصب کنید. (در همین حین دقت کنید که این کار با درستی انجام نمی شود و کافیست ماشین ریستارت شود تا با مشکل ذکر شده مواجه شوید)‌.
  • دقت کنید پس از انجام مرحله فوق به هیچ عنوان سیستم را ریبوت نکنید و به مرحله بعد بروید و دستورات ذیل را اجرا کنید
  • sudo apt-get update
  • sudo apt-get install build-essential gcc make perl dkms
  • reboot
  • اکنون سیستم را راه اندازی مجدد کنید 
  • مجددا وارد لینوکس ماشین مجازی شوید و مجددا اقدام به بارگذاری VirtualBox Addition CD کنید و آنرا مجددا نصب کنید. 
  • مراحل کار خاتمه یافته و می توانید سیستم را با خیال راحت راه اندازی مجدد کنید.
  • نکته مهم: مشکل Copy/Paste از هاست به ماشین مجازی و باالعکس نیز فراهم شده و می توانید از این قابلیت در ویرچوال باکس استفاده کنید.
  • 
    

یک دیدگاه

  1. حمید گفت:

    چکار کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کل سیستم عامل لینوکس ام پاک شد
    ای وای!!!!!!!!!!!

فرستادن دیدگاه


حامیان