محافظت ساده از بانک های اطلاعاتی اوراکل (Oracle) در نرم افزار Nakivo 9.3 Beta

نسخه 9.3 نرم افزار NAKIVO اکنون برای دانلود در دسترس است. تلاش زیادی شده است در نسخه جدید انواع گزینه‌های محافظت از داده‌ها ارائه شود. یکی از قابلیت های خوبی که در این نسخه فراهم شده است، امکان پشتیبانی و محافظت از پایگاه داده‌های Oracle  به کمک NAKIVO هست. در این روش دستوراتی به RMAN Oracle ارسال می‌ شود و باعث می گردد تا عملیات مورد نظر انجام شود. شما می‌توانید با دانلود NAKIVO v9.3 Beta عملکرد جدیدی از این نرم افزار را در محیط خود امتحان کنید، و کارت هدیه آمازون را دریافت کنید.

پشتیبان گیری و بازیابی در Oracle RMAN

Oracle Recovery Manager یا همان RMAN ابزاری قدرتمند برای محافظت و پشتیان گیری از پایگاه داده‌های Oracle و همچنین اطمینان از قابل بازیابی بودن اطلاعات پشتیبان گرفته شده، است. این ابزار داخلی در طول فرایند پشتیبان گیری از پایگاه داده و یا بازیابی آن، از عملکرد و مصرف فضا ذخیره سازی محافظت می‌کند. به دلیل عدم وجود رابط گرافیکی شما باید وظایف محافظت از پایگاه داده را با استفاده از اسکریپت پیچیده RMAN انجام دهید و این برای شما مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، همچنین بدیهی است که این امر نیاز به دانش و مهارت‌های تخصصی دارد. 

نرم افزار NAKIVO v9.3 دارای ویژگی پشتیبان گیری از Oracle RMAN است و به شما امکان می‌دهد محافظت و بازیابی پایگاه داده را از یک پنل مرکزی یکپارچه مدیریت کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌های برنامه ریزی پیشرفته‌ای با صرفه جویی در وقت و تلاش، عملیات پشتیبان گیری از بانک اطلاعاتی Oracle را خودکار کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید وظایف محافظت از پایگاه داده را بدون توجه به سطح تخصص خود در زمینه Oracle پیکربندی و نظارت کنید. با استفاده از رابط کاربری بصری می‌توانید فقط با چند کلیک ساده کارهای محافظت از داده‌های مورد نیاز خود را بدون اینکه نیازی به اجرای اسکریپت‌های پیچیده باشد بدون خطا انجام دهید. این موضوع یکی از دغدغه های کاربران پایگاه های داده هست که نیازمند اجرای فرامین و دستورات مختلفی بوده اند، و خوشبختانه با روشهای ارائه شده در این نرم افزار، این فرآیند تسهیل شده است.

NAKIVO به شما پیشنهاد می‌کند که ابزار Oracle RMAN را با نرم افزار جدید ادغام و یکپارچه کنید، تا حفاظت از پایگاه داده Oracle را با استفاده از RMAN به کمک ویژگی‌های جدید خود بسیار ساده‌تر انجام دهید:

  • مدیریت عملیات پشتیبان گیری و و بازیابی Oracle RMAN از طریق یک کنترل واحد.
  • اجرای سریعتر و کارآمدتر شغل‌های پشتیبان گیری، به لطف رابط بصری ساده.
  • خودکار سازی عملیات پشتیبان گیری Oracle RMAN به کمک برنامه ریزی پیشرفته پشتیبان گیری.
  • ایجاد مشاغل پشتیبان گیری از بانک‌های اطلاعاتی جدید تنها با چند کلیک.

اجازه بدهید یک نگاه کلی به ویژگی های جدید ارائه شده در نسخه Nakivo v9.3 داشته باشیم و از منظری دیگر این ویژگی ها را بصورت اجمالی و مختصر مرور کنیم. البته برخی ویژگی ها نیازمند مطالعه بیشتر خواهد بود که در اینده مرور خواهد شد.

نمای یکپارچه

پشتیبان گیری و بازیابی Oracle RMAN را از یک صفحه شیشه ای ساده مدیریت کنید.

بازیابی قابل اعتماد

بانک اطلاعات Oracle مورد نیاز خود را از رابط کاربری بصری بازیابی کنید.

پکپارچه سازی با Oracle RMAN

استفاده از ابزارهای پشتیبان گیری و بازیابی بومی برای محافظت حرفه ای تر از پایگاه‌های داده.

خودکار سازی پیشرفته

بطور خودکار برنامه‌های محافظت از داده‌ها را با ابزار برنامه ریزی، بصورت حرفه ای  پشتیبان گیری کنید.

مدیریت ساده

مدیریت ساده عملیات‌های پشتیبان گیری و بازیابی بدون توجه به اندازه بانک اطلاعاتی و یا سطح تخصص.

عملکرد بالا

به منظور پشتیبان گیری سریعتر و بازیابی آسان‌تر، پیچیدگی برنامه نویسی Oracle RMAN از بین رفته است.

بازیابی ساده و بدون اشکال پایگاه داده‌های اوراکل

پس از شکست یا خراب شدن پایگاه داده، شما با خطر از بین رفتن داده‌های مهم و همچنین کاهش کارایی عملکرد کسب و کار خودتان مواجه هستید. NAKIVO می‌تواند به شما کمک کند فوراً هر پایگاه داده Oracle را از یک رابط مبتنی بر وب، انتخاب و پایگاه داده لازم را مستقیماً از فایل‌های پشتیبان گرفته شده Oracle RMAN بازیابی کنید. NAKIVO به شما این امکان را می‌دهد تا کل پایگاه داده اوراکل را به یک نقطه خاص در زمان برگردانید تا تغییرات انجام شده را برگشت دهید و یا داده‌های از دست رفته خود را بازیابی کنید.

بهبود RTO و RPO

در صورت خرابی بانک اطلاعاتی، هر دقیقه از خرابی آسیب‌های جدی به کسب و کار شما وارد می‌کند. با استفاده از NAKIVO، دیگر نیازی به اجرای اسکریپت‌های پیچیده Oracle RMAN ندارید. این نرم افزار فعالیت‌های علمیات بازیابی را مدیریت و سبب کاهش پیچیدگی و صرفه جویی در وقت شما می‌شود، در نهایت شما می‌توانید پایگاه داده‌های مورد نیاز خود را با RTO و RPO های پایین‌تر بازیابی کنید. شاید بتوان، بهبود سطح RTO/RPO را یکی از مولفه های چشمیگر و مهم در فرآیند پشتیبان گیری و بازیابی داده ها نام برد که خوشبختانه این پارامتر در نرم افزار Nakivo به خوبی دیده شده و برای آن برنامه ریزی و اقداماتی صورت گرفته است.

پشتیبان گیری کامل Oracle RMAN زیر دستان شما

NAKIVO یک کنسول مدیریتی متمرکزی برای عملیات‌های پشتیبان گیری از Oracle RMAN را ارائه کرده است. شما قادر هستید حتی با حداقل دانش مورد نیاز در زمینه اوراکل، کارهای پشتیبان گیری از بانک‌های اطلاعاتی را ایجاد، عملکرد آنها را نظارت و خاتمه یافتن آن‌ها را مستقیماً از رابط کاربری بررسی کنید. به این ترتیب، دیگر نیازی به صرف زمان زیاد در برنامه نویسی پیچیده Oracle RMAN برای هر پایگاه داده ندارید. شما می‌توانید یک شغل پشتیبان گیری سریع و کارآمد را تنها با چند کلیک انجام دهید.

همکاری تنگاتنگ با Oracle RMAN

با ویژگی‌ ادغام Oracle RMAN که به تازگی به آن اضافه شده است، NAKIVO اکنون می‌تواند از ابزارهای پشتیبان گیری بومی Oracle برای افزایش کارآیی عملیات پشتیبان گیری، استفاده کند. پشتیبان گیری به کمک قابلیت‌های Oracle RMAN بسیار ساده و سر راست است. راه‌حل ما دستورات را به RMAN ارسال می‌کند، و RMAN با رابط خود عملیات مورد نیاز را انجام می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید از قابلیت‌های پیشرفته محافظت از پایگاه داده RMAN استفاده کرده و نگرانی‌های امنیتی مختلفی را که مخصوص پلتفرم Oracle است، برطرف کنید.

رابط کاربری وب کاربرپسند

شما می‌توانید عملیات محافظت از محیط‌های Oracle را به همان سادگی و سهولت که در ذهن شما است، از طریق رابط مبتنی بر وب نظارت و مدیریت کنید.

رابط کاربری وب در هر زمان و هر مکان حتی از یک دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی است. با چنین دید متمرکز، می‌توانید فعالیت‌های پشتیبان گیری و بازیابی Oracle RMAN را ساده تر انجام دهید و سربار مدیریتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. این ویژگی و ارائه رابط گرافیکی منطبق بر دستگاه های قابل حمل همچون موبایل یا تبلت ها بسیار سودمند بوده و شما را از داشتن یک سیستم کامپیوتری بی نیاز می کند.

 زمانبندی پیشرفته پشتیبان گیری

با ابزار زمان بندی پشتیبان گیری پیشرفته از پایگاه داده‌های Oracle خود محافظت کنید. شاید این قابلیت، برای بسیاری از مدیران پایگاه های اطلاعاتی سودمند باشد، تا بتوانند فرآیند تهیه پشتیبان را در ساعات غیراداری برنامه ریزی و اجرا نمایند. نرم افزار NAKIVO به شما اجازه می‌دهد عملیات پشتیبان گیری Oracle RMAN خودتان را با تنظیم کارهای پشتیبان گیری مطابق با برنامه زمان بندی دلخواه، خودکار کرده و اجرا کنید. از این گذشته، به کمک تقویم  زمان بندی که در صفحه داشبورد برای شما قرار گرفته است، می‌توانید یک چشم انداز کامل به کلیه وظایف محافظت از داده ها، از جمله عملیات‌های پشتیبان گیری از Oracle RMAN، داشته باشید. به کمک این ابزار می‌توانید تسکها و جاب های مختلف پشتیبان گیری از پایگاه داده را از همپوشانی احتمالی مدیریت، و بار شبکه عملیاتی، مدیریت و کاهش دهید و در کل حفاظت از محیط Oracle خود را بهینه سازی و سازماندهی کنید. 

فرستادن دیدگاه


حامیان