پشتیبان گیری بر روی محیط‌های ابری مانند Amazon S3 به کمک نسخه بتا Nakivo 9.4

نسخه بتا Nakivo 9.4 در حال حاضر برای راه اندازی و آزمایش در دسترس است! در این نسخه ابزارها و ویژگی‌های جدیدی برای بهبود حفاظت از داده‌های مهم کسب و کار شما اضافه شده، و میزان تأثیر خاموشی زیرساخت را به حداقل رسانده است. ویژگی‌های معرفی شده در این نسخه عبارت است از:

  • پشتیبان گیری بر بستر Amazon S3
  • بازیابی سریع اشیاء Microsoft Exchange
  • بازیابی سریع اشیاء Microsoft Active Directory
  • بازیابی سریع ماشین‌های فیزیکی بر روی زیرساخت مجازی
  • دسترسی مبتنی بر نقش
  • پشتیبان گیری از ماشین‌های VMware در حالت Fault-Tolerant

برای شروع، نسخه بتاNAKIVO v9.4  را دانلود و لایسنس نسخه بتا را ثبت نام کنید، پیش نیاز‌های نصب نرم افزار را تکمیل و راه اندازی کنید و یک کارت هدیه رایگان آمازون دریافت کنید. 

پشتیبان گیری بر روی Amazon S3

شما هم اکنون می‌توانید به کمک NAKIVO فایل‌های پشتیبان گرفته شده از ماشین‌های مجازی، زیرساخت فیزیکی و همچنین کپی آن‌‌ها را مستقیماً بر روی زیرساخت Amazon S3 ذخیره و ارسال کنید. برای کاهش فضای ذخیره سازی و ترافیک شبکه،NAKIVO  پس از تهیه اولین نسخه پشتیبان کامل بر روی Amazon S3، اطلاعات را بصورت افزایشی پشتیبان گیری می‌کند. فشرده سازی داده‌ها به شما انعطاف پذیری در بهینه سازی فضای ذخیره سازی و همچنین سرعت بخشیدن به بازیابی اطلاعات را ارائه می‌دهد، زیرا بازیابی می‌تواند به‌صورت مستقیم از یک نسخه پشتیبان فشرده شده، بدون نیاز به خروج از حالت فشرده انجام شود. پس از ذخیره و انتقال فایل‌های پشتیبان گرفته شده در Amazon S3، شما چندین روش برای بازیابی سریع اطلاعات خود دارید:

  • بازیابی فایل‌ها و پوشه‌ها بدون نیاز به بازیابی کامل ماشین مجازی
  • استفاده از گزینه Flash VM Boot برای بازیابی سریع فایل‌های پشتیبان فشرده شده ماشین‌های مجازی و سرور‌ها فیزیکی
  • بازیابی مستقیم اشیاء برایMicrosoft Exchange ، Active Directory و SQL Server

بازیابی سریع اشیاء Microsoft Exchange و Microsoft Active Directory

نسخه Nakivo 9.4 از ویژگی‌های بازیابی سریع اشیاء Microsoft Exchange و Active Directory استفاده می‌کند و به شما این امکان را می‎دهد تا اشیاء مورد نظر خود را به مکان اصلی آنها برگردانید. بازیابی سریع برای Microsoft Exchange و Active Directory به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز اختلال در زیرساخت خود، از قطعی زیاد سرویس جلوگیری و در عین حال به حفظ جامعیت داده‌های خود کمک کنید. این نسخه با ارائه انعطاف پذیری بیشتر، عملکرد ابزارهای بازیابی موردی را بهبود بخشیده است و شما را قادر می‌سازد تا:

  • به راحتی به بانکهای اطلاعاتی Active Directory دسترسی پیدا کرده و اشیاء و ظروف مورد نیاز خود را مستقیماً از فایل پشتیبان فشرده شده بازیابی کنید.
  • به سرعت به بانکهای اطلاعاتی Microsoft Exchange دسترسی پیدا کرده و اشیاء مورد نظر خودتان مانند یک ایمیل را مستقیما از فایل پشتیبان فشرده شده بازیابی کنید.
  • بازیابی ساده اشیاء انتخاب شده با ارسال آنها به سرور مورد نیاز و یا خروجی گرفتن (exporting) مستقیم آنها به یک مکان جدید.

 

بازیابی سریع ماشین‌های فیزیکی بر روی ماشین‌های مجازی

اکنون می‌توانید به کمک روش Flash VM Boot ماشین‌های مجازی VMware را از فایل‌های پشتیبان گرفته شده از دستگاه های فیزیکی ایجاد و اجرا کنید. این بدان معناست که اگر یک ماشین فیزیکی حیاتی خراب شود، شما می‌توانید از فایل‌های پشتیبان گرفته دستگاه فیزیکی برای اجرای یک ماشین در یک محیط مجازی استفاده کنید.

دسترسی مبتنی بر نقش (Role based)

به کمک Nakivo 9.4، اکنون پیکربندی حقوق دسترسی و اقدامات موجود برای کاربران در نرم افزار جدید فراهم شده است. این سیستم کنترل مبتنی بر نقش به کمک اعطای نقش تعریف شده به کاربران مورد نظر، کاربران را محدود می‌کند که چه کار‌هایی را می‌توانند انجام دهند و چه اطلاعاتی را می‌توانند ببینند. چنین محدودیت‌هایی در مورد کاربران، احتمال خطاهای انسانی را کاهش و از دسترسی کاربران غیرمجاز جلوگیری می‌کند و همچنین ترافیک مدیریتی را کاهش می‌دهد.

پشتیبان گیری از ماشین‌های مجازی VMware در حالت Fault-Tolerant

به کمک Nakivo 9.4 اکنون می‌توانید از ماشین‌های مجازی VMware در حالتی که قابلیت تحمل پذیری خطا بر روی آن‌ها فعال است پشتیبان گیری و در صورت نیاز آن‌ها را بازیابی کنید. زمانی که تحمل خطا بر روی ماشین‌ مجازی فعال می‌شود بصورت خودکار یک ماشین ثانویه که منطقاً با ماشین اولیه یکسان است ایجاد می‌شود، این بدان معنی است که هرگونه تغییر در ماشین اولیه فوراً بر روی ماشین ثانویه اعمال می‌شود.

در صورت بروز اختلال، ماشین مجازی ثانویه سریعا جایگزین ماشین اولیه آسیب دیده و یا خراب شده می‌شود، و به کاربران این امکان را می‌دهد تا حتی بدون اینکه متوجه اختلال شوند، عملیات خود را ادامه دهند. این امر به مشاغل حیاتی كمك می‌كند تا ضمن تقویت استمرار سرویس‌ دهی خود، زمان خرابی و ازدست دادن اطلاعات خود را به حداقل برسانند.

نسخه جدید را  دانلود و در محیط خود تست کنید تا ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید این نرم افزار را مشاهده، و گامی جدیدی برای محافظت پیشرفته و کامل از زیرساخت مجازی و فیزیکی خود را بردارید.

فرستادن دیدگاه


حامیان