فشرده سازی اطلاعات پشتیبان گرفته شده ماشین مجازی به کمک NAKIVO

در دنیای امروزی، داده‌ها با سرعت حیرت انگیزی در حال رشد هستند. کسب و کارهای مدرن، به ویژه شرکت‌هایی که با محیط‌های مجازی سروکار دارند نیاز به فضای زیادی برای نگهداری از اطلاعات پشتیبان گرفته شده از ماشین‌های مجازی دارند. این فضا بایستی قابلیت اطمینان بالایی داشته باشند و اطلاعات باید تا حد امکان فضای کمی را اشغال کنند. یکی از کارآمدترین روش‌ها برای کاهش فضای ذخیره سازی، فشرده سازی فایل‌های پشتیبان گرفته شده ماشین مجازی است. NAKIVO به شما این امکان را می‌دهد که از سطوح مختلف فشرده سازی متناسب با نیاز خودتان استفاده کنید. در این مقاله نحوه پیکربندی و فشرده سازی فایل‌ها و مزایای مربوط به فشرده سازی داده ها را توضیح می‌دهیم.

تاریخچه فشرده سازی 

در سال 1977 فشرده سازی با عنوان “LZ77” مطرح شد و تا امروز بیش از 40 سال به طور مداوم مورد مطالعه و توسعه قرار گرفته است. تاریخچه فشرده سازی در دهه 70 و 80 با ارائه چندین الگوریتم محبوب توسعه پیدا کرد، الگوریتم‌هایی مانندDEFLATE ، LZMA یا IMPLODE. اما در دهه 90 الگوریتم‌هایی مانند RAR و ZIP معرفی و استفاده شدند.

فشرده سازی اطلاعات به کمک رمزگذاری مجدد داده‌های فایل‌، اندازه آن‌ها را کاهش می‌دهد. این کار با استفاده از کم کردن ذخیره سازی میزان اطلاعات در مقایسه با فایل‌ اصلی صورت می‌گیرد. فرایند فشرده سازی بر اساس معادلات ریاضی است، نرم افزار داده‌های فایل‌ها را اسکن و به دنبال الگوهای تکراری میگردد. پس از یافتن تمامی الگوهای تکرار شده، نرم افزار فشرده سازی نمونه‌های این الگوهای را با کدهای کوچکتر جایگزین می‌کند، و مکانهایی را که در آن الگو پیدا شده است را ذخیره می‌کند.

فشرده سازی فایل‌های پشتیبان گرفته شده از ماشین‌های مجازی در NAKIVO

در یک محیط مجازی، معمولاً فشرده سازی داده‌ها در هنگام پشتیبان گیری از ماشین مجازی استفاده می‌شود. NAKIVO با استفاده از الگوریتم فشرده سازی داخلی خود و همچنین به همراه سایر تکنیک‌های کاهش داده به شما این امکان را می‌دهد که تا 10 برابر در فضای ذخیره سازی خود صرفه جویی کنید. با این حال، برای بهتر نشان دادن اثربخشی ویژگی فشرده سازی، سایر ویژگی‌‌ها را غیرفعال کنیم.

در تب General و در منوی Inventory، گزینه Skip swap files and partitions during processing را غیر فعال کنید.

سایر تنظیمات مربوط به صرفه جویی در فضای ذخیره سازی باید در مرحله ایجاد مخزن، در زیر برگه مخازن انتخاب شوند. باید توجه داشت که پس از ایجاد مخزن، این گزینه‌ها قابل تغییر نیستند.

دومین ویژگی که فشرده سازی را تکمیل می‌کند، Deduplication است. به طور پیش فرض این گزینه فعال است. بنابراین ما باید این ویژگی را نیز غیرفعال کنیم.

در مورد فشرده سازی، NAKIVO به شما امکان می‌دهد چند سطح را انتخاب کنید:

  • سریع: پایین ترین سطح فشرده سازی. این سریعترین الگوریتم فشرده سازی برای اجرا است. فشرده سازی سریع نیاز به پردازنده کمتری دارد و برای موارد کلی فضای مناسبی را ذخیره می‌کند
  • متوسط: سطح فشرده سازی متوسط، این الگوریتم فشرده سازی پیچیده تر است. در حالی که نیاز به پردازنده بیشتری نسبت به سطح سریع دارد، فشرده سازی متوسط ​​فضای بیشتری را ذخیره می‌کند.
  • بهترین: بالاترین سطح فشرده سازی که دارای الگوریتم فشرده سازی پیشرفته است. از آنجا که گزینه بهترین فشرده سازی پردازنده بیشتری نسبت به سطح متوسط مصرف می‌کند، این سطح معمولاً کندتر است اما فضای بسیار بیشتری را نسبت به سطح سریع ذخیره می‌کند.
  • غیرفعال: فشرده سازی کاملاً غیرفعال می‌شود.

بیایید نتیجه هایی را که می‌توانید با سطح سریع و بهترین به دست آورید را مقایسه کنیم (نتیجه‌ای که می‌توان با سطح متوسط بدست آورد ​​ باید در بازه سریع و بهترین باشد).

ابتدا، برای تهیه نسخه پشتیبان از 48.4 گیگابایت داده از گزینه فشرده سازی سریع استفاده می‌کنیم:

  • استفاده از فضای مخزن: 20.2 گیگابایت
  • نتیجه فشرده سازی سریع: 59.0٪ فضا ذخیره شده (29.0 گیگابایت)
  • مدت زمان اجرای کار: 17 دقیقه 53 ثانیه

در ادامه از گزینه بهترین نرخ فشرده سازی، برای پشتیبان گیری از 48.4 گیگابایت استفاده می‌کنیم:

  • استفاده از فضای مخزن: 15.5 گیگابایت
  • نتیجه فشرده سازی سریع: 68.0٪ فضا ذخیره شده (33.0 گیگابایت)
  • مدت زمان اجرای کار: 33 دقیقه 58 ثانیه

برای کنترل عملیات فشرده سازی، اکنون باید سعی کنیم از همان 48.4 گیگابایت داده در حالت کاملاً غیرفعال پشتیبان گیری کنیم:

  • استفاده از فضای مخزن: 44.4 گیگابایت
  • نتیجه فشرده سازی سریع: 0.0٪ فضا ذخیره شده (0.0 گیگابایت)
  • مدت زمان اجرای کار: 20 دقیقه 27 ثانیه

نتیجه گیری

براساس نتایج بدست آمده، سطح فشرده سازی سریع 29 گیگابایت به شما می‌دهد که در صورت محاسبه برای 10 ماشین مجازی در طی یک ماه تقریباً 6/5 ترابایت است. (29 GB x 10 VMs x 22 working days = 6,380 GB)

بهترین سطح فشرده سازی 33 گیگابایت است و در نتیجه بیش از 7 ترابایت در هر ماه برای همان تعداد ماشین مجازی ذخیره می‌شود.
(33 GB x 10 VMs x 22 working days = 7,260 GB).

بدون فشرده سازی اطلاعات پشتیبان گرفته شده ماشین مجازی، شما نمی‌توانید هر چیزی را ذخیره کنید (در نسخه‌ی آزمایشی، عملیات پشتیبان گیری بدون فشرده سازی در واقع زمان بیشتری از آزمایش با حالت فشرده سازی سریع طول کشید)، و این در نهایت می‌تواند منجر به هزینه‌های اضافی برای گسترش فضای ذخیره سازی شود.

اکنون تصور کنید که شما 20، 50 یا حتی 100 ماشین مجازی داشته باشید – چه میزان فضای ذخیره سازی بایستی برای شروع داشته باشید!

خرید و نگهداری فضای ذخیره سازی همیشه هزینه بر است. فشرده سازی داده‌ها به شما امکان را می‌دهد تا فایل‌های پشتیبان گرفته شده بیشتری را ذخیره کنید و به طور موثر هزینه‌های ذخیره سازی خود را کاهش دهید. NAKIVO از یک ابزار فشرده سازی موثر استفاده می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که هزینه‌های نگهداری داده‌ها را تا حد قابل توجه کاهش دهید. علاوه بر این، هنگامی که شما گزینه‌های غیر فعال شده در این تست را که شامل deduplication و حذف اطلاعات swap فایل‌ها بود را با راهکار‌های فشرده سازی NAKIVO ترکیب کنید، می‌توانید در فضای ذخیره سازی خود تا 10 برابر صرفه جویی کنید. شما می‌توانید نسخه آزمایشی رایگان این نرم افزار را دانلود کنید و این ویژگی‌های قدرتمند را بر روی محیط عملیاتی خودتان اجرا کنید

فرستادن دیدگاه


حامیان